اظهارات تازه وزیر خارجه روسیه درباره منطقه خزر (تور روسیه ارزان)

به گزارش مجله آراد، وزیر خارجه روسیه ضمن حمایت از توسعه همکاری های چندجانبه بین کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت مسکو در کوشش برای توسعه روابط خود با همسایگان این منطقه است.

اظهارات تازه وزیر خارجه روسیه درباره منطقه خزر (تور روسیه ارزان)

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) گفت که مسکو خواهان حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه دریای خزر است.

لاوروف در یادداشتی در مورد همکاری ها در منطقه خزر برای نشریه اینترنشنال اِفِرز نوشت: روسیه علاقمند به حفظ صلح و ثبات در منطقه خزر است و از توسعه همکاری ها بر اساس حسن همسایگی بین پنج کشور ساحلی دریای خزر حمایت می نماید.

وی در این باره شرح داد: منافع حیاتی روسیه حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه خزر، توسعه پایدار آنها بر اساس حسن همسایگی، اعتماد و همکاری کشورهای ساحلی، تحقق ظرفیت های مالی، از جمله ترانزیت به نفع همه کشورهای حاشیه دریای خزر است.

به نوشته وبگاه ریانووستی، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان اینکه مسکو فعالانه برای توسعه روابط با همسایگان منطقه خزر در همه زمینه ها کوشش می نماید، گفت: برای این منظور، روسیه از توسعه همه جانبه همکاری های سیستمی چندجانبه بین پنج کشور و نهادینه سازی تدریجی این فرآیند حمایت می نماید.

لاوروف در ادامه نوشت: تمام مسائل منطقه دریای خزر باید منحصراً به وسیله پنج کشور ساحلی این منطقه و بر اساس اجماع حل گردد و از تأثیر منفی نیروهای فرامنطقه ای جلوگیری گردد.

وی بعلاوه اضافه نمود، گروه پنج کاسپییَن که شامل روسیه، ایران، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان می گردد، قرار نیست خود را از دنیای خارج مخصوصا در حوزه مالی جدا نمایند.

پیش از این نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سران پنج کشور حاشیه دریای خزر در شهر عشق آباد مرکز ترکمنستان گفت که مسکو خواهان تقویت همکاری بین پنج کشور دریای خزر است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در عشق آباد توضیح داد: برگزاری اجلاس های وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر، فرصت مغتنمی را برای همفکری در مورد مسائل این دریا و موضوعات منطقه ای و بین المللی فراهم می سازد و می تواند موجب تقویت توسعه همکاری های پنج جانبه در دریای خزر گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1401 بروزرسانی: 31 شهریور 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2265

به "اظهارات تازه وزیر خارجه روسیه درباره منطقه خزر (تور روسیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات تازه وزیر خارجه روسیه درباره منطقه خزر (تور روسیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید