استاندار: انتخاب فرماندار مشهد طولانی نشده است

به گزارش مجله آراد، فرآیند طولانی تصمیم گیری وزارت کشور برای استان خراسان رضوی اگر قبلاً محدود به انتخاب استاندار بود حالا به فرمانداری مشهد نیز رسیده است.

استاندار: انتخاب فرماندار مشهد طولانی نشده است

به گزارش خبرنگاران، بلاتکلیفی حدوداً 7 ماهه در انتخاب استاندار در سال اول دولت تدبیر و امید از همان اول نشان داد که انگار تصمیم گیری و انتخاب در خراسان رضوی برای وزارت کشور به آسانی دیگر استان ها نیست.

علیرضا رشیدیان که پس از 7 ماه انتظار و بلاتکلیفی در 14 اسفند ماه سال 92 استاندار خراسان رضوی شد، پس از 5 سال در آبان ماه سال گذشته به دلیل تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از خراسان رضوی خداحافظی کرد.

استانداری خراسان رضوی از تاریخ 26 آبان تا 12 دی ماه 97 که علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار انتخاب شد با سرپرست اداره می شد و باز هم در انتهای لیست تصمیم گیری نهاده شد چراکه با توجه به ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان از شهریور ماه، انتظار می رفت وزارت کشور برای استان هایی که استانداران شان شامل حال این قانون می شدند زودتر تصمیم گیری کند.

اما ماجرا در فرمانداری مشهد در دولت تدبیر و امید حالا کمی متفاوت تر شده است، حسن موحدیان که از سال 84 به مدت 9 سال فرماندار مشهد بود در 5 آبان ماه سال 93 جایش را به علی محمد گلستانی فر داد.

گلستانی فر اما کمتر از یک سال هم در فرمانداری مشهد نماند و به دلیل آنچه شرکت در انتخابات مجلس اعلام نمود از سمتش استعفا داد.

پس از او در 11 تیر ماه سال 94 رضا منصوری به عنوان فرماندار مشهد معرفی گردید، منصوری حدود دو سال فرماندار مشهد ماند تا وقتی که رحیم نوروزیان از استان خراسان شمالی به خراسان رضوی آمد و در تاریخ 29 آبان ماه سال 95 به سمت فرماندار مشهد منصوب شد.

نوروزیان که به گفته تعدادی از معاونان و مدیرانی که در فرمانداری مشغول به کار بودند نظم و مدیریت قاطعی را به فرمانداری مشهد تزریق کرد پس از حدود دو سال در خرداد ماه سال 97 از فرمانداری به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نقل مکان کرد و فرمانداری مشهد تا زمان انتصاب احمدعلی موهبتی در تاریخ 10 مرداد ماه سال 97 به مدت دو ماه با سرپرستی حیدر خوش نیت اداره شد.

اما مدیریت موهبتی در فرمانداری مشهد دوام زیادی نیاورد و او پس از 3 ماه، در آبان ماه سال 97 به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

فرمانداری کلان شهر مشهد از 23 آبان ماه سال گذشته تا همین امروز همچنان با سرپرست اداره می گردد و در ایام خاصی همچون تعطیلات عید نوروز و حضور چشمگیر زائران، مشهد فرماندار نداشت، اما حالا با نزدیک شدن به ایام انتخابات استمرار این بلاتکلیفی نگرانی ها را بیشتر می نماید.

با گذشت 220 روز از اداره فرمانداری مشهد توسط سرپرست، علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در مورد علت طولانی شدن فرآیند انتخاب فرماندار مشهد در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سال جاری، سال انتخابات است، امیدوارم فرمانداران سریع انتخاب شوند، اکنون نیز فرمانداران شهرستان ها به تدریج انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: انتخاب فرماندار مشهد طولانی نشده و راستا خود را طی می نماید. بعضی فرمانداران قصد استعفا داشتند که وزارت کشور درخواست کرد افرادی که می خواهند استعفا دهند و بعد فرمانداران معین تکلیف شوند.

رزم حسینی ادامه داد: معرفی فرماندار مشهد نیز مشهد انجام می گردد. ما گزینه ها را پیشنهاد می دهیم و وزارت کشور آنالیز می نماید.

رحیم نوروزیان، معاون سیاسی امنیتی سابق استاندار خراسان رضوی نیز چندی قبل در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: این بلاتکلیفی یک ضعف و اشکال است، نماینده ها باید از وزیر کشور بخواهند، نخواستن و پیگیری نکردن این موضوع از وزیر کشور توسط نمایندگان سوال برانگیز است، نمایندگانی که برای هر موضوعی تذکر می دهند و پیگیری می نمایند، در رابطه با این مساله نیز می توانستند اقداماتی انجام دهند، در هر صورت از اینجا به بعد نمایندگان مشهد باید پیگیر باشند، چون حق ملت در حال تضییع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 248

به "استاندار: انتخاب فرماندار مشهد طولانی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: انتخاب فرماندار مشهد طولانی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید