آتش زدن 874 خودرو به وسیله جوانان فرانسوی در شب سال نو

به گزارش مجله آراد، صد ها خودروی خالی و پارک شده در فرانسه در شب سال نوی میلادی هر سال به آتش کشیده می شوند. این کار به وسیله جوانان خوشگذران انجام می گردد. این سنت بسیار تاسف بار که سال جاری باعث سوختن 874 خودرو در آتش شده است.

آتش زدن 874 خودرو به وسیله جوانان فرانسوی در شب سال نو

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه روز شنبه در توئیتی نوشت که تعداد خودرو های سوخته در طول شب سال نوی میلادی سال جاری در مقایسه با شب سال نو در سال 2019 که در آن 1316 خودرو به آتش کشیده شدند کاهش یافته است.

او اشاره نمود که به علت حضور گسترده پلیس در خیابان های شهر در شب سال نو، با اجرای قانون و نظم و محدودیت های اعمال شده برای تجمعات عمومی و پوشش ماسک برای پیشگیری از افزایش سریع شیوع امیکرون آتش سوزی های کم تری اتفاق افتاده است.

هیچ اطلاعاتی در خصوص خودرو های سوخته در سال گذشته وجود ندارد چرا که قرنطینه سراسری در سال 2020 میلادی در طول شیوع کرونا درجریان بود. مانند بسیاری از کشور های دیگر، فرانسه در طول سال شاهد آتش زدن خودرو ها به دلایل گوناگونی است از جمله آتش زدن خودرو به وسیله باند های تبهکار که قصد دارند هیچ گونه اثر و سرنخی از جنایات خود برجای نگذارند تا افرادی که ادعا های دروغین را برای شرکت های بیمه مطرح می نمایند.

با این وجود، در آستانه سال نوی میلادی مقدار آتش زدن خودرو در فرانسه افزایش می یابد. طبق گزارش ها، این اقدام به وسیله جوانان اغلب در محله های فقیرنشین انجام می گردد و از دهه 90 میلادی در منطقه اطراف استراسبورگ در شرق فرانسه شروع شد. هم چنین، در جریان ناآرامی های آتشین جوانان ناامید علیه پروژه های مسکن که در پاییز 2005 میلادی فرانسه را فرا گرفت آتش زدن خودرو ها به نمادی برای بیان اعتراض تبدیل شد. در آن موقع، پلیس فرانسه اظهار داشت که در کم تر از سه هفته 8810 خودرو در آتش سوخته بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2073

به "آتش زدن 874 خودرو به وسیله جوانان فرانسوی در شب سال نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش زدن 874 خودرو به وسیله جوانان فرانسوی در شب سال نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید