انتخاب نام ایرانی برای خودروی ملی فرانسه!، عکس

به گزارش مجله آراد، بعضی از خودروسازان مطرح در دنیا، در فرایند نام گذاری محصولات خود توجه ویژه ای به فرهنگ و اقوام ایرانی داشته اند که در نوع خود قابل توجه است.

انتخاب نام ایرانی برای خودروی ملی فرانسه!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سیاست نامگذاری محصولات به وسیله خودروسازان همواره فرایند خاص و جالب بوده است. بسیاری از خودروسازان برای معین نام محصولات خود از مکان ها یا اقوام مختلف الهام می گیرند.

جالب اینجاست که بعضی از آن ها توجهی ویژه به اقوام و سلسله های ایرانی داشته اند. برای مثال یکی از محصولات شرکت رنو به نام کاجار یا کجار، نام خود را از سلسله ایرانی قاجار الهام گرفته است. این خودرو از سال 2015 بر روی خطوط فراوری رنو نهاده شد و به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسل در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2015 معرفی گردید و آوریل همان سال در بازار اروپا قابل خریداری بود.

رنو کاجار یا کجار محصولی است کمی بزرگتر از رنو کپچر و کمی کوچکتر از رنو کولئوس. اولین نسخه این محصول رنو بر روی پلتفرم CMF-CD ساخته شد؛ این همان پلتفرمی است که به صورت مشترک به وسیله نیسان و رنو پیشرفته بود. رنو نسخه اول این محصول خود را با موتور 1.2 لیتری TCe با قدرت 130 اسب بخار، 1.6 لیتری TCe با قدرت 160 اسب بخار، موتور دیزلی 1.5 لیتری dCi با قدرت 110 اسب بخار و موتور دیزلی 1.6 لیتری dCi با قدرت 130 اسب بخار به بازار عرضه کرد.

322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 شهریور 1403 بروزرسانی: 20 شهریور 1403 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2447

به "انتخاب نام ایرانی برای خودروی ملی فرانسه!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب نام ایرانی برای خودروی ملی فرانسه!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید