7 بهشت اندونزی برای موج سواران

به گزارش مجله آراد، 7 ساحل معروف اندونزی

اندونزی یکی از کشورهای آسیایی است که دارای چشم اندازی طبیعی و زیبا می باشد و مراکز توریستی و گردشگری بسیاری دارد. طبیعت اندونزی، از جمله طبیعت های دیدنی کشورهای جنوب شرقی آسیا است و گردشگران و توریست های بسیاری از سراسر دنیا، سالانه به اندونزی برای موج سواری و استفاده از سواحل، به این کشور، سفر می نمایند تا از طبیعت ساحلی این کشور، بهره ببرند در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهیی به این طبیعت آسیایی بیندازیم.

7 بهشت اندونزی برای موج سواران

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

اندونزی

جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه واقع شده است. اندونزی دارای 18 هزار جزیره است. با وجود جمعیت زیاد و مناطق پرتراکم، اندونزی جنگل های کم جمعیت بسیار گسترده ای نیز دارد که دومین سطح از تنوع زیستی را در دنیا در خود جای داده اند. این کشور از نظر منابع طبیعی غنی است اما با این وجود بخش بزرگی از مردم هنوز در فقر به سر می برند. اگر بخواهیم لیستی از تفریحات در اندونزی نام ببریم که رابطه مستقیم با طبیعت این کشور دارد، باید از چادر زدن و کمپینگ، پیاده روی، شنا، قایقرانی، گشت و گذار، …. و در نهایت از یک لیست طولانی نام ببریم. حتما می دانید که از اندونزی به نام مجمع الجزایر اندونزی نیز نام می برند و همین امر نشان دهنده سواحل بسیار زیاد این کشور است و این به این معنا است که سواحل این کشور یکی از جاذبه های توریستی این کشور برای طبیعت گردی برای گردشگران و علاقه مندان و ورزشکاران ورزش های دریایی است و سالانه پذیرای افراد زیادی است که به سواحل این کشور می روند. بسیاری از توریست ها و مسافران در دنیا اعتقاد دارند که اندونزی یکی از بهترین مقصد های گردشگری در دنیا، مخصوصا برای موج سواری است را، معرفی کنیم. ما در خبرنگاران می خواهیم 7 مقصد طبیعت گردی و ساحلی در اندونزی را به شما معرفی کنید تا با این مناطق آشنا شوید.

1- جزایر منتاوی(Mentawai)، غرب سواترا

منتاوی یکی از جزیره های معروف اندونزی است و بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به سفر، این جزیره را به خوبی می شناسند و از تجارب و خاطرات گشت گذار خود در این مناطق، آنچنان با اغراق تعریف می نمایند که می توانیم به جرات بگوییم که افسانه سازی هم نموده اند ولی خب به هر حال ،آنقدر اغین جزیره زیبا هست که از تجربیات حضور در آن افسانه سازی نموده اند. این جزیره دارای مراکز مختلف تفریحی با سطوح مختلف، برای گشت وگذار است و از پر مسافرترین جزایر اندونزی است.

2- جزیره پلنگ کونگ(Plengkung Beach)، بانیووانگی(Banyuwang) و جاوا شرقی(East Java)

بر اساس تجاربی که دیگران از گشت و گذار در جزایر منتاوی داشته اند، جزیره پلنگ کونگ و بانیووانگی را، برای مقصد گردشگرانی که علاقه مند به ساحل و دریای آرام هستند را، توصیه نموده اند.ساحل جاوا شرقی هم که در ساحل پارک ملی آلاس پوروو(Alas Purwo)، واقع شده است از دیگر ساحل های هم رده و امتیاز با این دو ساحل است. در بین این 3 ساحل اما، ساحل پلنگ کونگ، از امتیازات دیگری برخوردار است. این ساحل دومین ساحل اندونزی و یکی از ساحل های محبوب دنیا محسوب می گردد و علت آن؛ مناظر زیبا و درختان سرسبز و ساحل بسیار تمیز آن است. این ساحل، یکی از ساحل های محبوب برای موج سواران است.

3- ساحل بالی(Bali)

سواحل بالی ،به عنوان پایتخت گشت و گذار آسیا مشهور است و در بین تمام جاذبه های طبیعی قاره آسیا، از محبوبیت بسیاری در بین طبیعت گردان و مسافران برخوردار می باشد. در این جزیره 50 مرکز برای گشت و گذار وجود دارد و و در نقطه ای بسیار عالی واقع شده است و آب وهوای دریایی آن برای کسانی که ساحل و دریا را دوست دارند، با تمام سواحل دیگر فرق می نماید. یکی از سواحل محبوب در بالی، ساحل اولوواتو(Uluwatu)، است. این ساحل با صخره های بسیار زیادی احاطه شده است و چند عبادتگاه بومی هم در اطرف آن موجود است. ارتفاع امواج در این ساحل به حدود 5 تا 8 متر می رسد و به همین دلیل با موج های کوتا اما قوی اش، معروف شده است.

4- سواحل اومباک توجو(Ommbak Tujuh)، ساکابومی(Sukabumi) و جاوای غربی(West Java)

این 3 ساحل، به خصوص ساحل اومباک توجو را با لقب موج هفتم هم، می شناسند و این لقب به آن دلیل است که معمولا به صورت تناوب، 7 موج از امواج دریا به طور همزمان، قبل از رسیدن به ساحل، با همدیگر هجوم می آورند. طبیعت این سواحل بسیار خشن و سنگین است و اگر شما بی تجربه اید و یا حداقل کم تجربه اید، بدون حضور راهنما به این ساحل نروید و یا بهتر بگوییم، دوباره بر روی تصمیمتان برای رفتن به این ساحل فکر کنید. در سفر به این ساحل ،حتما وسایل مورد احتیاج برای کمپینگ را بردارید و با خود همراه داشته باشید چون به مراکز فروش بسیار دور است.

5-سواحل واتاکارونگ(Watu Karung) و پاچیتان(Pacitan)

این سواحل به صورت ویژه، بهشت موج سواران نامیده می شوند. این سواحل دارای امواج بلند و استثنائی است و صخره های آن ها، صخره های مرجانی هستند. یکی از صفاتی که این سواحل دارا هستند و برای موج سواران بسیار جذاب است این است که، امواجی که به این سواحل برخورد می نمایند تا حد زیادی قابل پیش بینی نیستند و این مسئله باعث آدرنالین بیشتر برای آنان است. بهترین زمان برای گشت و گذار در این سواحل از آوریل تا اکتبر است. برای موچ سوارب در این سواحل، حتما تخته موج سواری خود را بیاورید زیرا، هیچ فروشگاه و یا مرکزی برای اجاره این تجهیزات در آن جا، وجود ندارد.

6- ساحل لانگری(Lagundri)

زمین این ساحل، به شکل نعل است و و در انتهای جنوبی جزیره نایاس سوماترا، واقع شده است. این ساحل هم یکی از ساحل های معروف اندونز است و یک برنامه معلوم و تعیین برای گردشگری و طبیعت گردی دارد. صخره های این جزیره تا به امتداد غربی خلیج کشیده شده اند. به این ساحل، نیاس(Nias) و یا نقطه سورکس نیز می گویند.

7- نقطه کویری، لمبوک(Lombok)

لمبوک به عنوان یکی از نقاط تداخل کویر و دریا، از بهترین ساحل های اندونزی است. دیواری در امتداد آن وجود دارد که طول آن به 300 متر می رسد. این ساحل، جز سواحل زیبا و طبیعی اندونزی محسوب می گردد اما به واسطه طول موج هایش، توصیه می کنیم برای موج سوارییا شنا به این سواحل در صورتی که بی تجربه و یا کم تجربه هستید، نروید.

منبع:indoindians.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 373

به "7 بهشت اندونزی برای موج سواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 بهشت اندونزی برای موج سواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید