10 ویژگی یک سالن پذیرایی گرم و دلنشین و البته کم هزینه!

به گزارش مجله آراد، بعد از آشپزخانه، سالن پذیرایی مهم ترین بخش خانه است. البته اگر بخواهیم از لحاظ مهمان داری بگوییم، پذیرایی می تواند مهم ترین بخش خانه های ما باشد. وقتی مهمان داریم و با چیدن خوراکی روی میز از آن ها استقبال می کنیم، اوقات خوشی برای ما رقم خواهد خورد. به همین علت نیز چیدمان سالن پذیرایی در واقع حساس تر از جاهای دیگر خانه خواهد بود، چون شما قصد دارید از مهمانان خود در این بخش از خانه پذیرایی کنید.

10 ویژگی یک سالن پذیرایی گرم و دلنشین و البته کم هزینه!

از قدیم گفته اند هر چقدر پول بدهی، همان قدر آش می خوری!؛ اما خبرنگاران ثابت نموده که با هزینه کم هم می توان لوازم ضروری و مورد احتیاج خانه را با کیفیت بالا و کمترین هزینه خریداری و فضای گرم و دلنشین ایجاد کرد. پس جای نگرانی نیست با یاری خبرنگاران و راه حلهای این راهنما، می توانید یک سالن پذیرایی گرم و دلنشین با برترین دکوراسیون و البته کم هزینه داشته باشید.

راه حلهایی برای چیدمان سالن پذیرایی دلنشین

برای داشتن یک اتاق پذیرایی مدرن و شیک راه حلهای بسیاری وجود دارند؛ اما ما می خواهیم کم هزینه ترین آن ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن و با بودجه ای مناسب برترین نتیجه را بگیرید. در ادامه 6 راه حل برای داشتن یک اتاق نشیمن یا پذیرایی مدرن، شیک و گرم و دلنشین به شما معرفی می گردد. با رعایت این راه حلهاست که می توانید جانی دوباره به پذیرایی خانه خود دهید.

دکوراسیون سالن پذیرایی ساده و خلوت

اولین قدم برای چیدمان سالن پذیرایی و یک اتاق نشیمن بزرگ و دلباز، حذف لوازم غیرضروری و ایجاد یک دکوراسیون ساده و خلوت است. یک سالن پذیرایی شلوغ که مانند سمساری بوده و در هر گوشه ای از آن وسایل مختلفی که همخوانی با یکدیگر ندارند، قرار گرفته اند که در اصل غیر از سردرگم کردن و شلوغی فضا کار دیگری نمی نماید. واقعاً احتیاجی به این همه جزئیات نیست و هر چقدر دکوراسیون پذیرایی ساده تر باشد، قاعدتاً بهتر خواهد بود.

طراحی پلان باز

اتاق های پذیرایی و نشیمنی که به سبک مدرن طراحی می شوند دارای طراحی پلان باز هستند؛ اما شاید برای ایجاد تغییراتی در سالن پذیرایی اجرای این طراحی کمی هزینه داشته باشد. به همین علت پیشنهاد می کنیم، بعضی از اصول طراحی پلان باز را رعایت کنید. این پلن شامل استفاده از نقاشی روی خبرنگارانها، استفاده از آینه و پرده های نازک و روشن است. این موارد به راحتی می توانند جلوه ای شبیه به طراحی پلان باز را در پذیرایی شما ایجاد نمایند.

استفاده از بافت ها و مصالح طبیعی

برای طراحی یک اتاق نشیمن دلنشین و گرم با کمترین هزینه می توانید از بافت ها و مصالح طبیعی بهره ببرید که شامل چرم، سنگ، فلز و چوب هستند. در واقع با استفاده از این المان های طبیعی به راحتی می توانید سردی و سادگی رنگ های سرد در داخل پذیرایی را از بین ببرید و به فضای آن گرما ببخشید.

فضایی مرتب و منظم

با رعایت اصل سادگی و نظم می توانید یکی از ساده ترین اما زیباترین اتاق های نشیمن یا پذیرایی را داشته باشید. با رعایت اصول دکوراسیون سالن پذیرایی فضایی مرتب و منظم را فراهم می کنید که همواره حس گرمی را به افراد منتقل می نماید و دیگر احتیاجی به خرید تجهیزات گران قیمت نخواهد بود.

استفاده از نور و نورپردازی

یکی از المان های مهم در چیدمان سالن پذیرایی طراحی داخلی نور است. برای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی بهره مندی از نور روز و استفاده از تجهیزات نورپردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. نور می تواند ظاهر اتاق پذیرایی شما را متفاوت نموده و آن را حتی زیباتر جلوه دهد. پس علاوه بر نور روز از وسایل نورپردازی مانند آباژور و چراغ های مختلف نیز بهره ببرید.

کاربردی بودن وسایل پذیرایی

دکوراسیون سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن، وسایل و اثاثیه باید بر اساس کارایی آن ها انتخاب و استفاده شوند؛ بنابراین نباید هیچ گونه وسیله غیرضروری در این منطقه وجود داشته باشد. یکی از مهم ترین وسایل کاربردی در پذیرایی مبلمان، میز، فرش، پرده و وسایل تزئینی است که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

مبلمان مناسب و کاربردی

مبل های سالن پذیرایی باید طوری انتخاب شوند که بتوانید خیلی راحت در پذیرایی رفت و آمد کنید؛ به این مفهوم که مبل ها نباید بسیار بزرگ و دست و پا گیر باشند. بین مبل ها و دیگر اجزای ثابت خانه مانند خبرنگارانها، ستون ها و پله ها باید فاصله 70 تا 90 متری را در نظر بگیرید. مبل های کلاسیک دیگر قدیمی شده اند و بهتر است سراغ نمونه های ساده و مدرن بروید. مبل هایی انتخاب کنید که ارتفاع زیادی ندارند و قسمت پشتی آن ها نیز کوتاه است، چون فضا را بازتر نشان می دهند. مبل هایی که معمولاً دارای لبه ها و زاویه های تیز و خطوط شکسته هستند برترین انتخاب برای ساختن یک پذیرایی مدرن خواهند بود.

  • مبل های L: در دکوراسیون سالن پذیرایی مبل های مدل L فضای پذیرایی را محبت آمیز تر نموده و به همین علت نیز در طراحی خانه های مدرن بسیار کاربرد دارند. این مدل مبل ها حتی برای پذیرایی های کوچک نیز پیشنهاد می شوند چون فضای بین مبل ها در آن بهینه است. در بخش مربوط به خانه و قسمت مبلمان خبرنگاران، مبل های L بسیار زیبایی را با قیمتی مناسب می توانید پیدا کنید.
  • کاناپه های تکی: کاناپه های تکی که به رنگ های مختلفی و حتی در تضاد با مبل های اصلی هستند، جلوه زیبا و متفاوتی در دکوراسیون سالن پذیرایی شما خواهند داد. کاناپه های تکی معمولاً خیلی راحت هستند و می توانید از کوسن هایی زیبا برای تزئین آن ها نیز بهره ببرید. اگر آپارتمان شما کوچک است، کاناپه ای با طول 180 سانتی متر خریداری کنید و در غیر این صورت کاناپه ای با طول 213 سانتی متر برترین انتخاب خواهد بود.
  • میزهای گرد پذیرایی: برای پذیرایی از مهمانان احتیاج به میز یا Coffee Table دارید. میز یا عسلی هایی که در ابعاد مختلف فراوری می شوند، بسیار کاربردی بوده و می توان از آن ها در کنار مبل نیز استفاده کرد. میزهای گرد برای پذیرایی برترین انتخاب هستند. چون شکل ظاهری آن ها امکان دسترسی تمام افراد به خوراکی های روی میز را می دهد. نباید فراموش کنید که فاصله میز تا مبل باید نهایتاً 50 سانتی متر باشد و اگر نمی خواهید کنار مبل ها عسلی قرار دهید، می توانید مبل ها را طوری انتخاب کنید که بتوان روی دسته آن ها لیوان و خوراکی گذاشت.
  • میز ناهارخوری: در چیدمان سالن پذیرایی میز ناهارخوری را باید طوری انتخاب کنید که در فاصله ای مناسب از مبل ها قرار بگیرد. میزهای گرد صمیمیت بیشتری دارند اما باید فضای موجود در پذیرایی را نیز در نظر داشته باشید. اگر فضای کافی دارید پیشنهاد می کنیم میز گرد انتخاب کنید.

برای تماشا آگهی های لوازم خانگی در خبرنگاران کلیک کنید

نقش فرش در چیدمان سالن پذیرایی

فرش های شلوغ و پُر از نقش و نگار، چیدمان سالن پذیرایی را شلوغ و کوچک نشان می دهند؛

  • بنابراین سعی کنید فرشی انتخاب کنید که ساده باشد.
  • احتیاجی نیست ابعاد فرش به میزان ای باشد که همه پذیرایی را بپوشاند یا احتیاجی نیست از چند فرش برای پوشاندن پذیرایی بهره ببرید.
  • در چیدمان سالن پذیرایی یک فرش زیبا و ساده و در عین حال با نقش و نگارهای اندک، می تواند فضای پذیرایی را بزرگتر و زیباتر نشان دهد.

وسایل تزئینی

همه ما دلمان می خواهد در فضای پذیرایی از وسایل تزئینی زیبا استفاده کنیم؛ اما نباید هر وسیله ای را در این فضا قرار دهید. چون شلوغی بیش از حد باعث کوچک نشان داده شدن پذیرایی خواهد شد.

  • در اصول چیدمان سالن پذیرایی می توانید از تابلوهای نقاشی، گلدان، آباژور و وسایل تزئینی کوچک در اتاق پذیرایی بهره ببرید.
  • اگر سالن پذیرایی شما کوچک است، پیشنهاد می کنیم از تابلوهای کوچک برای تزئین خبرنگارانها بهره ببرید.
  • با آباژور نیز می توانید آن گوشه از پذیرایی که نور دریافت نمی نماید را برای نشستن اعضای خانواده محیا کنید.

پرده ها

پرده های حریر و روشن، فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهند؛ بنابراین سعی کنید در در دکوراسیون سالن پذیرایی از پرده هایی به رنگ کرم و سفید بهره ببرید تا نور را نیز عبور دهند. به این ترتیب علاوه بر پذیرایی بزرگتر، سالن پُر نورتری نیز خواهید داشت.

حرف آخر در دکوراسیون سالن پذیرایی

پذیرایی هر خانه ای جایی برای ملاقات از مهمانان و گذراندن اوقاتی خوش در کنار کسانی است که دوست شان داریم؛ بنابراین چه بهتر که این فضا را برای خانواده و مهمانان طوری آماده کنیم که علاوه بر احساس آرامش و گرمای خانه های ایرانی، فضایی شیک و مدرن نیز داشته باشیم.

در این مقاله اصول چیدمان سالن پذیرایی را آنالیز کردیم که رعایت آن ها یاری می نماید یک پذیرایی گرم و دلنشین و در عین حال مدرن و شیک داشته باشید. مواردی که به آن ها اشاره کردیم هزینه بسیار پایینی دارند و در نتیجه می توانید با کم ترین هزینه تغییرات زیادی در سالن پذیرایی خود ایجاد کنید.

آگهی های مبلمان را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2230

به "10 ویژگی یک سالن پذیرایی گرم و دلنشین و البته کم هزینه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی یک سالن پذیرایی گرم و دلنشین و البته کم هزینه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید