گوگل پیکسل 6 در جدیدترین مشکلش به صورت تصادفی با مخاطبین تماس می گیرد

به گزارش مجله آراد، گوگل عرضه پرچم داران نو خود یعنی گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را از هفته گذشته شروع نموده، ولی طی این مدت کوتاه بسیاری از کاربران این گوشی ها با مسائل عجیبی روبه رو شدند و این قطعا برای سری گوشی هایی که به تحلیل بعضی ها عنوان برترین سری گوشی های اندرویدی را با خود یدک می کشد، اصلا جالب نیست. در ابتدا بعضی کاربران از سوسو زدن نمایشگر ناراضی بودند، دیگر افراد مشکل Always On Display را گزارش دادند. اما آخرین چیزی که به این فهرست پیوسته، احتمالا عجیب ترین و آزاردهنده ترین آن ها است که تا به امروز وجود داشته که با واکنش سریع گوگل این مشکل در حال رفع شدن است.

گوگل پیکسل 6 در جدیدترین مشکلش به صورت تصادفی با مخاطبین تماس می گیرد

بعضی از کاربران این گوشی ها در ردیت گزارش داده اند که گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو در اقدامی عجیب و به صورت کاملا اتفاقی با فهرست مخاطبین و بدون اطلاع شما تماس می گیرند. این اتفاق گاهی اوقات در نیمه شب ها هم گزارش شده است. در حالی که ممکن است در ابتدا این مشکل ربطی به گوگل نداشته باشد و یک مسأله جدا تلقی گردد اما بسیاری از کاربران در ردیت معتقدند که مشکل از دستیار صوتی گوگل است، چون آن ها در بخش سابقه دستیارصوتی تماس هایی را مشاهده کردند که خودشان اصلا خبر نداشتند. دستیار صوتی گوگل حتی زمانی که در پس زمینه هیچ صحبتی وجود نداشته، احتمالا آن را با دستور صوتی اشتباه گرفته و در زمان های مختلف تماس متعددی را با مخاطبینشان برقرار نموده است.

راهی برای غیبرطرفال کردن موقتی دستیار صوتی گوگل از قفل صفحه هنوز پیدا نشده است. چند کاربر در ردیت بعلاوه خاطرنشان کردند که تماس با مخاطبین تصادفی در حالی که آن ها خواب بودند و تلفن هایشان قفل شده بود انجام شد. یکی از کاربران انجمن پیکسل هم مشکل مشابهی را (به وسیله Android Authority) منتشر نموده بود. او گزارش داد که پیکسل 6 چندین بار با همکار وی تماس گرفته و از آنجایی که این یک مشکل تکراری در دستگاه بود، او در نهایت مخاطب را حذف کرد. نکته عجیب اینجا است که اغلب زمانی که گوشی در جیب وی بود این اتفاق می افتاد و زمانی که او به زبان فارسی صحبت می کرد تماس برقرار می شد؛ زبانی که دستیار صوتی گوگل از آن پشتیبانی نمی کند.

چندین کاربر همین مشکل را گزارش نموده اند و به نظر می رسد غیبرطرفال کردن فرمان های صوتی Hey Google تنها راه چاره موقتی برای مواجهه با این مشکل باشد. به نظر می رسد که دستیار صوتی گوگل قطعاً در اینجا مقصر است. در 24 ساعت گذشته گزارش های بیشتری از این مشکل منتشر شده که نشان می دهد هوش مصنوعی گوگل معمولا در فواصل زمانی متفاوتی در گوگل پیکسل 6 فعال می گردد و بدون شنیدن هیچ فرمانی، با افراد به صورت تصادفی در فهرست مخاطبین کاربر تماس می گیرد. نام جیمز نامی است که بیشتر با آن تماس گرفته شده، اما فقط محدود به این نام نیست.

با توجه به گزارش های اخیر کاربران در ردیت، به نظر می رسد بسیاری از مردم با این باگ عجیب روبه رو هستند و آرتم روساکوسکی نویسنده ی سابق وب سایت AP، حدس می زند که دلیل این ایراد ممکن است خرابی یا پیکربندی اشتباه تنظیمات وارد شده از نسخه پشتیبان قبلی اندروید باشد. چنین مسئله ای برای گوشی وان پلاس 9 او پیش آمد که با پاک کردن تنظیمات و حافظه پنهان گوگل، این مشکل را برطرف کرد. اما این فقط یک راه چاره موقت برای برطرف کردن این مشکل بود. امیدواریم که گوگل زودتر بتواند این مشکل عجیب را برای کاربران گوشی های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو برطرف کند، اما تا آن زمان کاربران باید مواظب این مشکل در گوشی هایشان باشند.

همان طور که می دانید، کاربران این گوشی ها مسائل زیادی را پس از استفاده از آن ها منتشر کردند. یکی از آن ها مربوط به Always On Display بود. بعضی از کاربران پیکسل 6 مشکل عجیبی را گزارش کردند که بر اساس آن، آیکون اثر انگشت در گوشی هایشان هنگام فعال بودن حالت always on display ناپدید می گردد. این مشکل فقط زمانی که نمایشگر را روشن می کنید برطرف می گردد. وب سایت ردیت از این مشکل با نام شکسته شدن آیکون اسکنر اثرانگشت با تغییر مدت زمان انیمیشن یاد نموده است.

منبع: AndroidPolice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2215

به "گوگل پیکسل 6 در جدیدترین مشکلش به صورت تصادفی با مخاطبین تماس می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 6 در جدیدترین مشکلش به صورت تصادفی با مخاطبین تماس می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید