پژو 206 تیپ 2 بی سر و صدا با خط فراوری خداحافظی کرد

به گزارش مجله آراد، پژو 206 تیپ 2 در فهرست قیمت تازه محصولات ایران خودرو حضور ندارد. به نظر می رسد این هاچ بک محبوب بازار بی سر و صدا با خط فراوری آبی های جاده مخصوص خداحافظی کرد. علاوه بر پژو 206 تیپ 2، پژو 405 دوگانه هم در این فهرست مشاهده نمی گردد. بدین ترتیب می توان حدس زد که ایران خودرو به دو محصول خود در امسال بدرود گفت.

پژو 206 تیپ 2 بی سر و صدا با خط فراوری خداحافظی کرد

بیت ران - شورای رقابت فهرست قیمت تازهی را برای محصولات فراوریی ایران خودرو منتشر کرد. اعضای شورای رقابت در این فهرست، قیمت تازه کارخانه ای 28 خودرو را اعلام کردند.

آنالیز ها نشان می دهد قیمت 25 محصول ایران خودرو به نسبت قبل افزایش یافت و سه خودرو نیز با کاهش قیمت در مبداء روبرو شدند.

اما جای بعضی محصولات پرطرفدار ایران خودرو در این فهرست تازه قیمتی خالی است. این مساله شائبه حذف آنها از سبد محصولاتی آبی های جاده مخصوص را دامن می زند.

حذف بعضی محصولات پرطرفدار از سبد محصولاتی ایران خودرو با انتشار فهرست تازه قیمتی این خودروساز قوت گرفت. پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 دوگانه سوز، دو محصولی هستند که به نظر می رسد بی سر و صدا از سبد محصولات ایران خودرویی ها حذف شدند.

روز قبل فهرست تازه قیمت محصولات ایران خودرو که به تأیید شورای رقابت رسید، منتشر شد. این فهرست شامل 28 خودرو بود. آنالیز این فهرست نشان می دهد اعضای شورای رقابت برای دو محصول پرطرفدار این خودروساز یعنی پژو 206 تیپ دو و پژو 405 دوگانه سوز قیمت تازه اعلام نکردند. این اتفاق شائبه خداحافظی بی سر و صدا با این خودروها را دامن می زند.

مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در فروردین

پیش از این، ایران خودرویی ها در مجوز افزایش قیمتی که در فروردین امسال از شورای رقابت دریافت کردند، برای پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 دوگانه سوز نیز قیمت تازه گرفتند.

این دو خودرو در فهرست قیمت تازه آبی های جاده مخصوص در اولین ماه امسال حضور داشتند. اما نبودن این دو خودرو در مجوز تازه قیمتی گویای این نکته است که ایران خودرویی ها تصمیم به خداحافظی با پژو 206 تیپ دو و پژو 405 دوگانه سوز گرفته اند.

حذف پژو 405 دوگانه سوز دور از فکر نبود. زیرا آبی های جاده مخصوص در سال 99 مدل بنزینی این خودرو را از سبد محصولات خود حذف کردند. به نظر می رسد نگهداشتن مدل دوگانه سوز آن در سبد محصولات، بخاطر تعهداتی بود که به تاکسیرانی داشتند.

حال با توجه به اتمام تعهدات یا جایگزینی سمند سورن دوگانه سوز به جای آن، این امکان را پیدا کردند تا با مدل دوگانه سوز پژو 405 خداحافظی نمایند. بنابراین پژو 405 دوگانه سوز نیز به مدل بنزینی این خودرو در موزه ایران خودرو ملحق خواهد شد.

خداحافظی دوباره با پژو 206 تیپ 2؟

اما داستان پژو 206 تیپ 2 فرق دارد. مدیران ایران خودرو در اسفند 1401 اعلام کردند قصد دارند پژو 206 تیپ 2 را از سبد محصولات خود خارج نمایند.

آنها در پی این بودند که دو محصول پژو 207 تیپ 5 و پژو 207 با موتور TU3 را جایگزین پژو 206 تیپ 2 نمایند. انتشار این خبر با نارضایتی مصرف نمایندگان روبرو شد و شاهد رشد قیمت این خودروی پرطرفدار در بازار بودیم.

پژو 206 تیپ 2 مقرون به صرفه ترین محصول فراوری ایران خودرو بود. به همین علت مصرف نمایندگان به این راحتی حاضر نبودند از این محصول هاچ بک دل بنمایند.

ایران خودرویی ها وقتی با این واکنش منفی روبرو شدند به نوعی حرف خود را پس گرفتند. به همین علت اعلام کردند پژو 206 تیپ دو را در سبد محصولات خود حفظ می نمایند.

اما به نظر می رسد مدیران ایران خودرو در نهایت تصمیم خود را عملیاتی کردند و با جایگزین کردن پژو 207 تیپ 5 و پژو 207 با موتور TU3 به جای پژو 206 تیپ 2، این خودرو را همچون پژو 405 دوگانه سوز به موزه فرستادند.

ماجرا از دور اول فروش در سامانه شروع شد

البته آنچه این گمانه را تقویت می نماید این است که ایران خودرویی ها در دور اول فروش سامانه یکپارچه که در آن حضور داشتند، از عرضه پژو 206 تیپ 2 امنتاع کردند.

مدیران ایران خودرو بعد از اتمام دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه اعلام کردند ظرفیت فراوری آنها برای سال 1402 پُر شد و نمی توانند در دور دوم فروش خودرویی صمت شرکت نمایند.

با توجه به تکمیل ظرفیت فراوری این خودروساز در امسال به نظر می رسد پژو 206 تیپ دو جایی در سبد فراوری این خودروساز برای امسال نداشته باشد.

آنالیز بازار خودرو نشان می دهد ایران خودرویی ها هنوز در امسال مدل 1402 پژو 206 تیپ 2 را به بازار عرضه نکردند. بنابراین چنانچه ایران خودرویی ها فراوری این خودروی پرطرفدار را در امسال در دستور کار داشته باشند، تنها به علت عمل کردن به تعهدات پیشین است. وگرنه دیگر قصدی برای ادامه روند فراوری پژو 206 تیپ 2 ندارند.

آنالیز فهرست قیمتی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز همچنان پژو 206 تیپ 3 را در سبد محصولات خود دارد تا این خودرو نزدیکترین خودرو به پژو 206 تیپ دو باشد.

تنها رد و نشان از پژو 206 در فهرست تازه قیمتی ایران خودرو پژو 206 Crouse است که ایران خودرویی ها تعیین نکردند این محصول چیست.

این احتمال وجود دارد که این خودرو همان پژو 206 تیپ 3 (پژو 206 تیپ دو با سقف پانوراما یا همان سقف شیشه ای) باشد. به نظر می رسد بازار خودرو از کنار خروج پژو 206 تیپ 2 از سبد محصولاتی ایران خودرو بی تفاوت نگذرد.

در روزهایی که بازار خودرو نزولی است، این امکان وجود دارد که قیمت پژو 206 تیپ دو در خلاف مسیر بازار حرکت کند و شاهد رشد قیمت این خودروی پرطرفدار در بازار باشیم.

تعرفه واردات خودروهای سواری به 171 درصد رسید / اندازه نامه تازه خودروهای بنزینی

فرایند ترخیص خودروهای وارداتی با 4 هزار خودرو تویوتا، نیسان و هیوندای شروع شد

ری را ایران خودرو روی خط فراوری + هر چه باید درباره این کراس اوور بدانید

سورن پلاس XU7 پلاس در خط فراوری + تست موتور خودرو تازه ایران خودرو

آریزو 5 برقی مدیران خودرو با پیمایش 401 کیلومتری در ایران / آنالیز تخصصی

منبع: بیت ران
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2380

به "پژو 206 تیپ 2 بی سر و صدا با خط فراوری خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 206 تیپ 2 بی سر و صدا با خط فراوری خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید