پژوهشگران فنلاندی: ویروس کرونا برای دقایقی در هوا باقی می ماند

به گزارش مجله آراد، تحقیقات تازه پژوهشگران دانشگاهی در فنلاند نشان می دهد، ذرات معلق حاصل از عطسه و سرفه فرد مبتلا به کووید-19 می تواند تا چند دقیقه در هوا معلق بماند و وارد دستگاه تنفسی افراد نزدیک به فرد مبتلا گردد.

پژوهشگران فنلاندی: ویروس کرونا برای دقایقی در هوا باقی می ماند

خبرگزاری اسپوتینک روسیه در نوشتاری با عنوان تحقیقات دانشمدان فنلاندی نشان می دهد انتقال کرونا می تواند برای دقایقی به وسیله هوا صورت پذیرد اضافه کرد: با توجه به یافته های جدید، محققان همچنان با تاکید بر اهمیت پیروی از توصیه ها برای ماندن در خانه، دورکاری و و شستن مکرر دست ها، از زنده ماندن ذرات آلوده به ویروس کرنا برای دقایقی در هوا خبر دادند.

براساس تحقیقات جدید پژوهشگران فنلاندی، قطرات ناشی از سرفه و عطسه فرد مبتلا به کرونا می تواند برای دقایقی در هوا معلق بماند. این مطالعات توسط محققان دانشگاه آلتو مؤسسه هواشناسی فنلاند (FMI)، مرکز فنی و نوآوری دولتی VTT و دانشگاه هلسینکی صورت گرفته است.

در مدل سازی های صورت گرفته توسط این محققان، نشان داده می گردد که چگونه ذرات معلق ناشی از سرفه و عطسه فرد مبتلا که در بین قفسه های سوپرمارکت حرکت می نماید ابری از قطرات آزاد می نماید و چنین ذراتی تا چند دقیقه بر زمین نمی نشینند و در هوا شناور می مانند. این فرایند می تواند چند دقیقه طول بکشد و حتی با استفاده از یک سیستم تهویه که به صورت معمول در سوپر مارکت ها وجود دارد نیز از میان نمی رود.

ویل وورینن Ville Vuorinen استاد دانشگاه آلتو در این خصوص شرح می دهد، هرگاه شخص مبتلا به کووید-19 در حال سرفه به فرد دیگری نزدیک گردد، ذرات آلوده خارج شده از سرفه و عطسه او می توانند وارد دستگاه تنفسی فرد مقابل گردد.

تا به امروز فنلاند 2 هزار و 176 مورد مبتلا به کووید-19 گزارش داده که بیش از نیمی از آن ها از هلسینکی پایتخت این کشور اسکاندیناوی هستند.

با توجه به جمعیت 5.5 میلیون نفری این کشور اروپایی، شیوع کرونا در فنلاند، 39 نفر در هر 100 هزار نفر است. در این کشور تا به امروز 27 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که متوسط سنی این افراد 84 سال بوده است.

بیماری کووید-19 که منشا آن شهر ووهان چین بوده، تا به امروز به یک میلیون 470 هزار نفر سرایت نموده و جان نزدیک به 75 هزار نفر را در دنیا گرفته است. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1038

به "پژوهشگران فنلاندی: ویروس کرونا برای دقایقی در هوا باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگران فنلاندی: ویروس کرونا برای دقایقی در هوا باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید