ونزوئلا گروهی مسلح که به دنبال کودتا علیه دولت مادورو بود را متلاشی کرد

به گزارش مجله آراد، دولت ونزوئلا می گوید بامداد یکشنبه یک گروه تروریست مزدور را که با قایق های تندرو و از آب های کلمبیا در تلاش به ورود به خاک این کشور بودند، متلاشی کرده است.

ونزوئلا گروهی مسلح که به دنبال کودتا علیه دولت مادورو بود را متلاشی کرد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نسترو رورول، وزیر کشور ونزوئلا در یک کنفرانس تلویزیونی اظهار داشت اعضای این گروه در نظر داشتند تا با رخنه در مناطق شاقتصادی این کشور دست به اقدامات تروریستی علیه ونزوئلا بزنند، رهبران دولت انقلابی را ترور و چرخه خشونت را تشدید کنند و میان مردم اختلاف بیفکنند.

دولت ونزوئلا می گوید هدف اصلی این گروه تلاش برای به راه انداختن یک کودتای دیگر علیه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور بوده است.

به گفته نهاد های امنیتی ونزوئلا نیرو های ارتش و پلیس در ایالت لا گوئرا (32 کیلومتری شمال کاراکاس) با شبه نظامیان درگیر شده اند. وزیر کشور دولت بولیواری ونزوئلا همچنین گفت که شماری از اعضای این گروه شبه نظامی کشته و تعدادی دیگر بازداشت شده اند.

به گزارش یورونیوز، رسانه های نزدیک به دولت ونزوئلا می گویند این گروه شبه نظامی 8 موشک جنگی، دو پیکاپ مجهز به دوشکا، چندین قبضه مسلسل و تیربار و یک قایق موتوری به همراه داشته اند.

ونزوئلا از سال 2018 و پس از اعلام ریاست جمهوری از سوی خوان گوآیدو، رهبر مخالفان وارد یک دوره بحران سیاسی عمیق شد. با وجود آنکه ایالات متحده و بیش از 50 کشور دیگر در جهان، از جمله کشور های اروپایی و آمریکایی حاکمیت مخالفان را به رسمیت شناختند، دولت نیکلاس مادورو همچنان و با وجود بحران شدید اقتصادی، بر قرار است.

روسیه، چین، ایران و ترکیه حامیان اصلی دولت ونزوئلا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1104

به "ونزوئلا گروهی مسلح که به دنبال کودتا علیه دولت مادورو بود را متلاشی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا گروهی مسلح که به دنبال کودتا علیه دولت مادورو بود را متلاشی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید