ورود گردشگران اروپایی به ایران 60 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله آراد، مسعود سلطانی فر در مصاحبه با مهر تأکید کرد: باید در تمام سطوح درآمدی کشور برای گردشگران داخلی و خارجی امکانات اقامتی مناسب فراهم کرد.

ورود گردشگران اروپایی به ایران 60 درصد افزایش یافت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

سلطانی فر اضافه نمود: در حال حاضر برای جذب گردشگران خارجی بیشتر در زمینه امکانات اقامتی گران قیمت مانند هتل های 4 و 5 ستاره در ایران خلاء احساس می گردد.

وی ادامه داد: با کوشش های اجرا شده در دو سال گذشته زمینه احداث 4 هتل 5 ستاره مهیا و عملیات اجرایی تعدادی از آن ها شروع و تعداد دیگری نیز در یک یا دو ماه آینده شروع می گردد .

وی بابیان اینکه ما در حال حاضر در کشور 1100 هتل و 500 هتل کاشانه وجود دارد، گفت: متأسفانه 1100 هتل موجود تنها 130 هتل 4 و 5 ستاره است و گردشگر خارجی نیز متقاضی هتل های 4 و 5 ستاره است که سیاست دولت نیز جذب بیشتری از گردشگران خارجی است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با احداث کمپ های موقت برای سطوح مختلف درآمدی هتل های ارزان قیمت نیز برنامه ریزی شده است، گفت: بخش خصوصی بیشتر متقاضی سرمایه گذاری در این راستاست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درزمینه افزایش آمار گردشگران به کشور نیز گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر امید در بخش گردشگران غربی شامل اروپایی، آمریکایی، کانادایی و استرالیایی که با تور وارد کشور می شوند در تعداد حدود 50 تا 60 درصد افزایش اجرا شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: در سال 1393 ایران میزبان پنج میلیون گردشگر خارجی بوده که 50 درصد آن ها گردشگران مذهبی زیارتی و مقصد آن ها حرم علی بن موسی الرضا(ع) در مشهد و بارگاه فاطمه معصومه(س) در قم بوده است و 50 درصد دیگر باهدف گردشگری فرهنگی تاریخی یا طبیعی یا استفاده از واحدهای درمانی در قالب توریست سلامت به ایران آمده اند.

سلطانی فر گفت: در افق چشم انداز 1404 موظفیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در 10 سال آینده میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با درآمد 25 تا 30 میلیارد دلار باشیم.

وی در ادامه اضافه نمود : در حال حاضر آمار 5 میلیون نفر است و جهت بسیار سختی برای رساندن رقم 5 میلیون به 20 میلیون گردشگر در پیش داریم.

سلطانی فر گفت: یکی از مهم ترین اهداف و برنامه ها افزایش تعداد هتل های 4 و 5 ستاره از 130 هتل فعلی به 400 هتل است که در 10 سال آینده باید 270 هتل 4 و 5 ستاره ساخته و در واقع سالانه 25 هتل احداث گردد.

وی بابیان این که مقدمات عملیات اجرایی 145 هتل 4 و 5 ستاره در نقاط مختلف کشور آماده است، گفت: برای اجرای این فرایند نیازمند یاری و تسهیلات حدود 11 هزار میلیارد تومانی هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 496

به "ورود گردشگران اروپایی به ایران 60 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گردشگران اروپایی به ایران 60 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید