همدان رتبه نخست کشور در صدور سند مالکیت مسکن روستایی

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران/همدان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان از رتبه نخست این استان در صدور سند مالکیت مسکن روستایی در سطح کشور اطلاع داد.

همدان رتبه نخست کشور در صدور سند مالکیت مسکن روستایی

حسن ظفری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه 92 درصد اماکن روستایی سطح استان همدان از مزایای نعمت سند مالکیت برخوردار هستند، اظهار کرد: از مجموع 165 هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده سطح استان تا به امروز تعداد 149 هزار واحد پیروز به اخذ سند مالکیت خود شده اند.

وی خاطر نشان کرد:تنها هشت درصد اماکن روستایی سطح استان پیروز به اخذ سند مالکیت خود نشده اند که این اماکن عمدتا روستاهایی است که اوقافی بوده و یا مالکین این اماکن در روستاها حضور ندارند و در شهرها و یا استان های دیگر و یا حتی در خارج از کشور به سر می برند.

ظفری در ادامه خاطر نشان کرد :بر اساس هدفگذاری افق 1404 شاخص بهسازی مسکن روستایی استان همدان باید به 70 درصد برسد که تقریبا سریعتر از هدفگذاری در حال رسیدن به شاخص مورد نظر هستیم .

وی بعلاوه اندازه سهمیه منظور شده سال جاری استان همدان در زمینه تسهیلات احداث و بازسازی مسکن روستایی را 12 هزار و 350 فقره برشمرد و اعلام نمود: این اندازه سهمیه منظور شده برای استان همدان سه برابر سهمیه استان های همجوار بوده که قد و قامت ترکیب جمعیتی و وسعت آنان به نسبت ما بیشتر است.

ظفری ادامه داد: از این اندازه سهمیه منظور شده سال جاری تسهیلات احداث و بهسازی مسکن روستایی استان همدان تا به امروز هشت هزار و 955 فقره تخصیص در اختیار استان قرار گرفته و به بانک های عامل ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: از تعداد هشت هزار و 955 فقره سهمیه تخصیصی و ابلاغ شده به بانک های عامل سطح استان تا به امروز 5376 متقاضی به وسیله بنیاد مسکن شناسایی و با تکمیل و تشکیل پرونده به منظور عقد قرارداد به بانک معرفی شده اند.

ظفری با بیان اینکه تا به امروز 60 درصد سهمیه تخصیصی استان مربوط به تسهیلات احداث و بازسازی مسکن روستایی به بانک های عامل معرفی شده اند، یاد آور شد: 1636 نفر تا به امروز پیروز به عقد قرار داد با سیستم بانکی شده و در حال ساخت واحد مسکن خود هستند .

وی اندازه شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح استان همدان را 66 درصد اعلام نمود و یاد آور شد: با تحقق سهمیه منظور شده برای استان اندازه شاخص بهسازی مسکن استان به 67.5 تا 68 درصد افزایش می یابد.

ظفری بعلاوه با اشاره به پروژه مسکن محرومان توضیح داد: پروژه احداث سه هزار واحد مسکن محرومان استان همدان ابتدای شهریور ماه سال جاری به صورت کامل اجرایی شده و به انتها رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1943

به "همدان رتبه نخست کشور در صدور سند مالکیت مسکن روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدان رتبه نخست کشور در صدور سند مالکیت مسکن روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید