همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت 14 اسفند ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود

به گزارش مجله آراد، دانشگاه خوارزمی چهارمین همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت را با موضوع فضای مجازی، دانشگاه و جامعه برگزار می کند.

همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت 14 اسفند ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، چهارمین همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت با موضوع فضای مجازی، دانشگاه و جامعه، روز پنجشنبه 14 اسفند 99 به صورت مجازی برگزار می شود.

در سال 1393 با هدف پاسداشت اندیشه های استاد علی شریعتمداری رئیس سابق مؤسسه تحقیقات تربیتی تصمیم به برگزاری همایشی با موضوع مسائل جامعه و تعلیم و تربیت گرفته شد. همایش جامعه و تعلیم و تربیت هر دو سال با عنوانی جداگانه محفلی برای بسط اندیشه های جدید درباره وظایف و کارکرد های دانشگاه برای جامعه باشد.

اهداف کلی تمام همایش های جامعه و تعلیم و تربیت، بررسی آسیب های نظام آموزش در دانشگاه، تحقق نقش دانشگاه در اهداف اجتماعی، بررسی نسبت جامعه، دانشگاه و فرهنگ، بررسی تحولات جهانی مؤثر بر رسالت های دانشگاه در جامعه و تحلیل و بررسی آثار استادان صاحب اندیشه در حوزه های ارتباط دانشگاه و جامعه است.

گسترش فناوری های نوین، ساحت های جدیدی را در زندگی انسان ایجاد کرده که روی زیست جهان انسان اثر گذاشته است. فهم ماهیت این فناوری ها و این فضا ها و مشخص کردن نسبت دانشگاه و جامعه با این فضا های مجازی می تواند الگوی صحیحی برای برقراری ارتباط دانشگاه و جامعه با این جهانی جدید و این فناوری های نوین فراهم کند.

از این روی چهارمین همایش جامعه و تعلیم و تربیت با هدف پوشش به این حوزه قصد دارد تا با برگزاری پانل های تخصصی در این حوزه و فراخوان دریافت مقالات اندیشمندان، فرصتی را برای تولید دانشی مفید و کارا در این زمینه را فراهم کند.

از محور های همایش می توان به روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه مجازی و جامعه، روانشناسی در فضای مجازی، آموزش مجازی، علوم اجتماعی، فضای مجازی و تغییرات نسلی، فضای مجازی، بازخوانی هویت دانشگاه در جامعه، دانشگاه مجازی، هویت مجازی، جامعه مجازی، فضای مجازی و هویت های متکثر، فضای مجازی، اختلال نهادی و مدل های مشروعیت، کامپیوتر و فنی- مهندسی، پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین در فضای مجازی و شبکه و امنیت در فضای مجازی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1612

به "همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت 14 اسفند ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی جامعه و تعلیم و تربیت 14 اسفند ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید