چرا پیکاسو در آستانه اولین نمایشگاه خود نقاشی هایش را سوزاند؟

به گزارش مجله آراد، در این گزارش کوتاه، جزئیاتی از زندگی نقاش معروف، پیکاسو و علت او برای سوزاندن نقاشی های خود در آستانه اولین نمایشگاهش را می خوانید.

چرا پیکاسو در آستانه اولین نمایشگاه خود نقاشی هایش را سوزاند؟

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی خبرنگاران، به نقل از العالم، با اینکه 48 سال از مرگ پیکاسو می گذرد، دیروز 11 تابلوی او در حراجی آمریکا به قیمت 110 میلیون دلار فروخته شد. بعلاوه آثار او حدود 20 سال است که بر روی دیوار های هتلی در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است.

پیکاسو در 8 سالگی سفر هنری خود را آغاز کرد و آغاز به طراحی کرد. پدرش معلم هنر بود و از همان دوران کودکی برای آموزش نقاشی پسرش کوشش زیادی کرد و در 13 سالگی برای او نمایشگاهی برپا کرد. خانواده اش آرزو داشتند که پسرشان به عنوان یک نقاش دانشگاهی با تخصص در آن زمینه به موفقیت دست یابد. به همین علت بود که او را در سال 1897 به آموزشگاه هنر مادرید فرستادند. اما پدر و مادرش را ناامید کرد، زیرا پیکاسو در اولین سال تحصیلی خود در آنجا دانشگاه را ترک کرد.

مرحله جدیدی در زندگی پیکاسو زمانی آغاز شد که او در سال 1900 به پاریس سفر کرد او عاشق این شهر شد و در آپارتمانی اجاره ای با دوست شاعرش، مکس ژاکوب که به او در یادگیری زبان فرانسه یاری کرد، ساکن شد. او شرایط سختی را پشت سر گذاشت که برای گرم شدن در فصل سرما مجبور شد تعدادی از نقاشی هایش را بسوزاند و در آن دوره پابلو به جای روئیز و پیکاسو آغاز به امضای نقاشی هایش با نام پیکاسو کرد.

او برای تکمیل اولین نمایشگاه خود در پاریس در سن 21 سالگی، یک ماه تمام خود را در اتاق حبس کرد و چند ساعتی خوابید و روزانه 3 نقاشی را تکمیل کرد. این نمایشگاه موفقی بود و منتقدان آن را تحسین کردند، زیرا سبک منحصر به فرد پیکاسو را نشان داد، اگرچه شرایط اقتصادی او بهبود نیافت.

شرایط اقتصادی او در آن دوره و غم و اندوه زیاد او در نقاشی هایش که حال و هوای رنگ آبی بر آن ها حاکم بود و آن دوره به آبی و تحت سلطه رنگ های آبی و سبز معروف بود، نمود پیدا کرد. در سال 1904، پیکاسو پولی را به دست آورد تا یک استودیوی دائمی برای نقاشی در پاریس راه اندازی کند، که نزدیک به مدرن ترین گردهمایی شهر از هنرمندان، نویسندگان و حامیان هنر و ادبیات بود.

بسیاری از منتقدان هنری بر این باورند که کاری که پیکاسو در آن دوره انجام می داد، بسیار شبیه به کاری است که آلبرت انیشتین در علم و فیزیک انجام می داد. متأسفانه خانواده پیکاسو حرفه او را درک نکردند و پدرش به این باور که پسرش او را ناامید نموده است از جهان رفت.

در سال 1912 با فروش نقاشی هایش نزدیک بود میلیونر گردد و با یک برنامه ریزی روشمند آغاز به کشیدن 5 شاهکار در سال و بعلاوه مجسمه یا طراحی در هفته تولدش کرد. وقتی خبرنگاران از او پرسیدند که چرا هیچ یک از نقاشی هایش را به دیوارهایش آویزان ننموده است، پابلو خندید و گفت: من نمی توانم تحمل کنم. لازم به ذکر است پابلو پیکاسو اسپانیایی، تا سن 91 سالگی بیش از 30 هزار اثر هنری را تکمیل نموده بود.

بیشتربخوانید

  • تست هوش جالب یافتن تفاوت در نقاشی ها

خبرنگاران فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2214

به "چرا پیکاسو در آستانه اولین نمایشگاه خود نقاشی هایش را سوزاند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پیکاسو در آستانه اولین نمایشگاه خود نقاشی هایش را سوزاند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید