هشدار آمریکا نسبت به سفر شهروندانش به مصر

به گزارش مجله آراد، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای به دلیل وجود تروریسم و ضعف توان سفارت واشنگتن در قاهره برای کمک به اتباع دوتابعیتی خود در صورت بازداشت، نسبت به حضور شهروندانش در مصر به ویژه مناطق مرزی، استان سینا و صحرای غربی هشدار داد.

هشدار آمریکا نسبت به سفر شهروندانش به مصر

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت عربی 21، در این بیانیه آمده است، گروه های تروریستی به برنامه ریزی برای آغاز حملات ادامه می دهند و ممکن است مراکز دیپلماتیک یا اماکن گردشگری یا پایگاه های مذهبی را هدف قرار دهند.

در عین حال وزارت خارجه آمریکا در بیانیه مذکور خاطرنشان کرد، با توجه به خشم مقامات مصر، حضور در نزدیکی مراکز تظاهرات خطرناک است.

بر اساس این بیانیه، شهروندان آمریکایی به دلیل مشارکت در تظاهرات علیه دولت مصر یا انتشار اظهاراتی در انتقاد از مصر یا هم پیمانان آن در شبکه های مجازی بازداشت شده اند.

همچنین وزارت خارجه آمریکا با اشاره به وجود خطرات پیش روی شرکت هواپیمایی مدنی مصر، از شهروندان خود خواست برای دریافت اطلاعات بیشتر با اداره هواپیمایی فدرال در ارتباط باشند.

بسیاری از احزاب در ایالات متحده از ناتوانی این کشور در محافظت از شهروندان خود در برابر تخلف در کشورهایی مانند مصر و عربستان انتقاد می کنند و برخی نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به برخورد نرم با سازمان های این کشورها متهم کرده اند به ویژه که ترامپ در اجلاس گروه هفت کشور صنعتی در فرانسه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را دیکتاتور محبوب خوانده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 959

به "هشدار آمریکا نسبت به سفر شهروندانش به مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا نسبت به سفر شهروندانش به مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید