هزاران کانادایی دست به تظاهرات زدند، گزارش یک مورد حمله با خودرو

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هزاران نفر از مردم کانادا با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، علیه محدودیت های کرونایی اعمال شده از سوی دولت، دست به اعتراض زدند.

هزاران کانادایی دست به تظاهرات زدند، گزارش یک مورد حمله با خودرو

تظاهرات که اکنون به شهر تورنتو به عنوان یکی از مراکز مالی کانادا هم کشیده شده، از شهر اتاوا مرکز آغاز شد و محرک آغاز آن نیز رانندگان کامیون بودند که از الزامات واکسیناسیون کووید 19 برای انجام سفرهای برون مرزی گلایه داشتند.

اما، رفته رفته با پیوستن مردمی از طیف های مختلف، این جنبش اعتراضی شکلی همه گیر به خود گرفت. تقریباً از هشت روز پیش به این سو، مرکز شهر اتاوا در انبوه سیل معترضان به حال تعطیل درآمده است. فقط طی دیروز شنبه، تعداد معترضان در اتاوا حدود پنج هزار نفر تخمین زده شد.

مسئله مهم آن است که این جریان اعتراضی که در ابتدا به رغم انبوه جمعیت شکلی مسالمت آمیز داشت، رفته رفته رنگ خشونت به خود می گیرد. در این میان، جمعی با حمل پرچم نازی ها، از کوشش برای منحل کردن دولت کانادا سخن می گویند.

تصاویر ویدئویی، مردی سوار بر اسب را نشان می دهد که پرچم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را حمل می نماید. پلیس هم می گوید که سازماندهی این تظاهرات ها بعضاً با مشارکت همفکرانی از ایالات متحده انجام می گردد.

این در حالی است که ترامپ در دوره زمامداری خود رابطه چندان محبت آمیز ای با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نداشت و چندی پیش هم طی اظهاراتی از جنبش رانندگان کامیون حمایت کرد.

در سایر منطقه ها کانادا نیز وضع کمابیش به همین شکل است. در تورنتو، 500 تن از نیروهای کادر درمان و بهداشت، در مقابله با جنبش رانندگان کامیون دست به تظاهرات زدند. در تازه ترین خبرها از شهر وینی پگ مرکز استان مانی توبا، مردی با خودرو خود به داخل جمعیت معترض به محدودیت های کرونایی هجوم برده و دست کم چهار نفر را زخمی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2155

به "هزاران کانادایی دست به تظاهرات زدند، گزارش یک مورد حمله با خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران کانادایی دست به تظاهرات زدند، گزارش یک مورد حمله با خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید