ترامپِ دوم در اونتاریوی کانادا روی کار آمد

به گزارش مجله آراد، تهران-ایرنا- روی کار آمدن داگ فورد تاجر 53 ساله، که وی را از نظر سبک وسیاق به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تشبیه می نمایند، در انتخابات پارلمانی ایالت اونتاریوی کانادا، به گفته تحلیلگران می تواند به مفهوم ایجاد مشکلاتی برای دولت اوتاوا باشد.

ترامپِ دوم در اونتاریوی کانادا روی کار آمد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، داگ فورد سیاستمداری پوپولیست و برادر کوچکترباب فورد شهردار سابق تورنتو است که در دوران فعالیتش رسوایی هایی را از جمله درباره استفاده از مواد مخدر و الکل به بار آورد.

حزب محافظه کار داگ فورد در انتخابات مجلسی ایالت اونتاریوی کانادا پیروز شدند با کسب 40.6 درصد از آرا 76 کرسی از 124 کرسی مجلس ایالتی را به خود اختصاص دهد. این پیروزی همچنین به شکست تحقیر نماینده حزب حاکم لیبرال در این ایالت منجر شد که به اعتقاد تحلیگران، همچنین اوضاع را برای جاستین ترودو نخست وزیر لیبرال کانادا دشوارتر می نماید.

حزب چپ میانه دمکراتیک 33.3 درصد از آرا و 40 کرسی را به خود از آنِ خود کرد که بدین معنا خواهد بود که آنها رسما اپوزیسیون را تشکیل خواهند داد. حزب لیبرال ها فقط توانست 19 کرسی را به دست آورند.

فورد وعده داده طرح ملی تئودور را که با هدف کاهش گازهای گلخانه ای و در چارچوب تعهدات کانادا در قبال توافق آب و هوایی پاریس ارائه شده است، به چالش بکشد.

تئودور این طرح را به عنوان بخشی از راهبرد کانادا درباره تغییرات آب و هوایی ارائه داد و وعده داد در سال 2018 حداقل قیمت 10.41 دلار آمریکا را برای هر تُن از آلایندگی های ناشی از گاز کربن معین می نماید و گفت ایالت ها در قیمت گذاری در این زمینه آزاد هستند.

فورد بعد از اعلام پیروزیش در انتخابات گفت: ما این پیغام روشن را به دنیا ارسال نموده ایم که اونتاریو از سرمایه گذاری و تجارت استقبال می نماید. ما اقتصادیات ها و قیمت گاز کربن را کاهش می دهیم و پول بیشتری را در جیب شما نگه می داریم.

سخنان قلدرمابانه و حملات وی به رسانه ها باعث شده که وی را به ترامپ تشبیه نمایند. در کمپین های انتخاباتی اش حضور روزنامه نگاران در محل کمپین ها لغو شد و دسترسی به فورد در گردهمایی های عمومی تحت کنترل دقیق قرار داشت.

فورد همچنین در کارزار انتخاباتی وعده های زیادی را داده است بدون این که جزییاتی را درباره چگونگی تامین اقتصادی آنها ارائه دهد. وی علاوه بر وعده لغو اقتصادیات بر آلوده کردن گاز کربنی گفت اقتصادیات بنزین و نرخ برق را کاهش می دهد. اقتصادیات بر درامد و زمان انتظار در بیمارستان و کسری بودجه ایالتی را نیز کاهش خواهد داد.

مارکوس جی تحلیلگر و نویسنده روزنامه کانادایی گلوب اند میل گفت: انتخاب فورد گویای بروز تشنج در اوضاع سیاسی اونتاریو است. طرح های او سطحی هستند و او خود شخصیتی دمدمی مزاج دارد.

به گفته تحلیلگران، با شکست احزاب لیبرال و چپ میانه در انتخابات این ایالت، تئودور یکی از متحدان آسیب پذیر خود را در تحقق دستور کار اصلاح طلبانه و پیشروانه اش از دست می دهد و امکان رویارویی بیشتر وی با دولت های ایالتیِ قوی را ایجاد می نماید.

به پیش بینی تحلیلگران، رای دهندگان کانادایی در انتخابات ایالتی به یک شیوه و در انتخابات فدرال به شیوه دیگری رای می دهند و تئودور تا اواخر سال 2019 با انتخابات دوباره روبرو نیست. با توجه به اختلافات بر سر مسائل تجاری و تعرفه ها بین نخست وزیر کانادا و ترامپ احتمالا تئودور در پیشبرد دستور کار خود با مخالفت فورد روبرو خواهد بود.

سیاست های ترامپ درآمریکا در حمله به رسانه ها و وعده هایش درباره خروج از توافقات بین المللی در کنار شخصیت دمدمی مزاج او تا به امروز انتقادهایی را در داخل و خارج آمریکا به دنبال داشته است و این رفتارها حتی متحدان اروپایی ترامپ را هم آزرده خاطر نموده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1072

به "ترامپِ دوم در اونتاریوی کانادا روی کار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپِ دوم در اونتاریوی کانادا روی کار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید