نمایش شکوه و عظمت تایتانیک در اولین مدل سه بعدی، عکس

به گزارش مجله آراد، زومیت نوشت: مدل سه بعدی کشتی غرق شده تایتانیک، از ترکیب بیش از 700 هزار عکسی که زیردریایی ها از آن گرفته اند ایجاد شده است.

نمایش شکوه و عظمت تایتانیک در اولین مدل سه بعدی، عکس

شرکت نقشه برداری اعماق دریا موسوم به Magellan Limited کار میدانی خود را در تابستان 2022 در کنار آتلانتیک پروداکشنز، شرکت مستندسازی، در مورد کشتی تایتانیک انجام داد. محققان این دو سازمان، به مدت 6 هفته با استفاده از شناورها، بیش از 700 هزار عکس از محل غرق شدن تایتانیک به عرض 4.8 کیلومتر در عمق 3800 متری زیر سطح اقیانوس تهیه کردند. این تصاویر در مرحله بعد با یکدیگر ترکیب و ماکت دیجیتالی سه بعدی از کشتی غرق شده ساخته شد.

گرهارد سیفرت، متخصص تصویربرداری سه بعدی می گوید: ما از دو زیردریایی پیشرفته به نام های رومئو و ژولیت استفاده کردیم که به طور همزمان برای ارائه دید سوم شخص استفاده شدند. آنچه ما ایجاد کردیم، مدل سه بعدی فوتورئالیستی بسیار دقیق از تایتانیک است. پیش از این فیلم ها به شما اجازه دادند هربار منطقه کوچکی از کشتی را مشاهده کنید. اکنون می توان روی این مدل سه بعدی نو بزرگ نمایی و آن را به طور کامل تماشا کرد.

هنگامی که محققان اسکن کشتی را به پایان رساندند، 16 ترابایت داده و ویدیوی 4K از کشتی غرق شده در اختیار داشتند. پردازش و رندر این اطلاعات چند ماه طول کشید تا سرانجام مدل سه بعدی ایجاد شود. گیزچاینا می نویسد این مدل کل کشتی را به تصویر می کشد اما جزئیات کوچک تری مثل دیگ های بخار، بطری های نوشیدنی بازنشده و حتی شماره سریال پروانه های موتور کشتی را نیز نشان می دهد. این مدل نو می تواند به مورخان و مهندسان کمک کند درباره شرایطی که منجر به غرق تایتانیک شد اطلاعات بیشتری به دست آورند.

پارکس استنفنسون، کارشناس تایتانیک در بیانیه ای مطبوعاتی بیان نمود: ما داده های واقعی دراختیار داریم که مهندسان می توانند با بررسی آن ها، به داستان واقعی فاجعه تایتانیک نزدیک تر شوند.

مدل دیجیتالی نو تایتانیک نشان می دهد علم مدرن چگونه در مطالعه کشتی های غرق شده به ما کمک می کند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2369

به "نمایش شکوه و عظمت تایتانیک در اولین مدل سه بعدی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش شکوه و عظمت تایتانیک در اولین مدل سه بعدی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید