نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به هفت درصد کاهش یافت

به گزارش مجله آراد، مدیر توسعه اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در استان طی تابستان سال جاری به هفت درصد رسید که یکی از برترین آمار های اشتغال در این فصل در کشور به شمار می رود.

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به هفت درصد کاهش یافت

پروانه صفری مدیر توسعه اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: این نرخ در تابستان سال گذشته 9.5 درصد بود که در تابستان سال جاری، 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی اضافه نمود: بعلاوه میانه نرخ بیکاری در کشور در فصل تابستان سال جاری، 8.9 درصد برآورد می گردد در حالیکه در استان ما، 1.9 درصد کمتر از میانه 31 استان دیگر بوده است.

مدیر توسعه اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: بعلاوه نرخ مشارکت مالی در این استان طی تابستان سال جاری 46 درصد بوده که مشابه سال گذشته برآورد می گردد.

صفری با اشاره به اینکه همیشه در تابستان، نرخ بیکاری نسبت به فصل های دیگر به ویژه پاییز و زمستان کم می گردد، اظهار کرد: بخشی از اشتغال در استان فصلی است لذا در فصل گرم سال، زمینه اشتغال بیشتر محقق می گردد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2278

به "نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به هفت درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به هفت درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید