موگرینی مدیر کالج اروپا شد

به گزارش مجله آراد، فدریکا موگرینی، مسئول سابق دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا، به عنوان مدیر جدید کالج اروپا منصوب شد.

موگرینی مدیر کالج اروپا شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از یورو نیوز، طبق اعلام این دانشکده، اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای اداری کالج انتصاب موگرینی به این سمت را تصویب کردند. این کالج جزئیات بیشتری را اعلام نکرد.

موگرینی پیش از این به عنوان استاد میهمان در گروه روابط بین الملل و مطالعات دیپلماتیک اتحادیه اروپای کالج درس می داد.

یکی از افرادی که گفته می گردد در این انتصاب نقش داشته است هرمان فان رومپوی، سیاستمدار بلژیکی است که در بین سال های 2009 تا 2014 ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده داشت. وی در سال 2019 به عنوان رئیس هیات مدیره کالج اروپا منصوب شد.

طبق نوشته سایت پولیتیکو، بعضی از فارغ التحصیلان، استادان و مقام های اتحادیه اروپا مخالف این انتصاب بودند. بر اساس این گزارش، آن ها معتقدند که موگرینی طبق معیارها به این سمت منصوب نشده است.

با این حال موگرینی نخستین زنی است که به ریاست این کالج در شهر بروژ بلژیک می رسد. این کالج یک شعبه نیز در لهستان دارد. وی در توئیتی گفت که مشتاقانه منتظر شروع این فعالیت جدید است که آن را سفر جدید هیجان انگیز توصیف نموده است.

منتقدین می گویند که فرایند انتخاب ریاست این کالج شفاف نبوده است. آن ها می گویند مدرک علوم سیاسی موگرینی از دانشگاه رم متناسب با توضیحات شغلی منتشر شده از سوی کالج نیست.

موگرینی کار خود در سمت جدید را از تاریخ اول سپتامبر 2020 در این کالج شروع می نماید.

کالج اروپا که یک موسسه تحصیلات تکمیلی در حوزه مطالعات اروپایی است، در سال 1949 از سوی شخصیت های برجسته که از بنیانگذاران اتحادیه اروپا معرفی می شوند، تاسیس شد. از جمله این افراد می توان به نام های سالوادور دومادریاگا، وینستول چرچیل، پل هنری اسپاک و آلسید دوگاسپری اشاره نمود.

دانشجویان این کالج معمولا با همکاری وزارت امور خارجه کشورها انتخاب می شوند و پذیرش بسیار رقابتی است. هدف این کالج تربیت رهبرانی در سطح اروپا است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1156

به "موگرینی مدیر کالج اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی مدیر کالج اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید