مناقشه دهلی و رم بر سر دو تفنگدار دریایی ایتالیا

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران : نخست وزیر هند هشدار داد در صورتی که دو تفنگدار نیروی دریایی ایتالیا که متهم به قتل دو ماهیگیر هندی هستند برای محاکمه به هند باز نگردند، دولت ایتالیا باید در انتظار عواقب این مسئله باشند.

مناقشه دهلی و رم بر سر دو تفنگدار دریایی ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مانموهان سینگ نخست وزیر هند امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی در مجلس این کشور هشدار داد در صورتی که دو تفنگدار نیروی دریایی ایتالیا که متهم به قتل دو ماهیگیر هندی هستند برای محاکمه به هند باز نگردند، دولت ایتالیا باید در انتظار عواقب این مسئله باشند.

این دو تفنگدار نیروی دریایی ایتالیا سال گذشته متهم به تیراندازی به دو ماهیگیر هندی در آبهای ساحلی ایالت کرالا در هند شدند.

بنا براین گزارش، این دو تفنگدار بعد از دستگیر شدن توسط پلیس هند اتهامات خود را تکذیب کردند و در پی آن، مناقشه دیپلماتیک بین هند و ایتالیا بر سر قضاوت درباره این پرونده جنایی در گرفت.

مقامات ایتالیا بر این عقیده هستند که این تفنگداران باید در رم محاکمه شوند چرا که حادثه تیراندازی در آبهای بین المللی انجام شده است و هند قوانین بین المللی دریا را نقض نموده است.

سینگ به نمایندگان مجلس هند اطمینان داد که دولت این کشور تمام کوشش خود را برای بازگرداندن این دو تفنگدار ایتالیایی به کار خواهد بست.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 345

به "مناقشه دهلی و رم بر سر دو تفنگدار دریایی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقشه دهلی و رم بر سر دو تفنگدار دریایی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید