ایتالیا خواهان همکاری سایر کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجران شد

به گزارش مجله آراد، وزیر کشور ایتالیا از سایر کشورهای اروپایی خواسته است تا بنادر خود را به روی کشتی های امداد و نجات باز نمایند.

ایتالیا خواهان همکاری سایر کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجران شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با هزینه های سفر به ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارکو مینیتی وزیر کشور ایتالیا که روز یکشنبه با همتایان اروپایی خود در پاریس ملاقات نموده تا برای مذاکرات هفته جاری در شهر تالین آماده شوند، در مصاحبه با روزنامه ال مساگرو تاکید نمود: ما تحت فشار زیادی قرار داریم. سایر کشورهای اروپایی هم باید بنادر خود را به روی کشتی های امداد و نجات مهاجران خارجی باز نمایند.

بر اساس این گزارش تعداد مهاجران و پناهجویان خارجی که سال جاری وارد ایتالیا شده اند نسبت به سال قبل بیش از 19 درصد رشد داشته است. رم تهدید نموده است که بنادر خود را به روی کشتی ها و قایق های امداد و نجات خواهد بست.

ایتالیا چهارشنبه گذشته نیز از اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با بحران مهاجران خارجی به یاری این کشور بشتابد.

وزیر کشور ایتالیا توضیح داد: کشتی های سازمان های غیر دولتی وجود دارند، همین طور کشتی های گارد ساحلی ایتالیا که در حال نجات مهاجران هستند.

وی اضافه کرد: این کشتی ها با پرچم کشورهای مختلف اروپایی در حال حرکت هستند. اگر تنها بنادری که اقدام به پذیرش مهاجران و آوارگان می نمایند، بنادر ایتالیا باشد، یک چیزی درست کار نمی کند. این سئوال اصلی است. این موجب افتخار من به عنوان یک اروپایی خواهد بود که یک کشتی به جای ورود به بنادر ایتالیا، وارد بنادر سایر کشورهای اروپایی گردد. این مشکل ایتالیا را حل نخواهد کرد ولی یک نشانه فوق العاده خواهد بود که اروپا می خواهد به رم یاری کند.

از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 83 هزار نفر که قصد رسیدن به اروپا را داشته اند، توسط کشتی های امداد و نجات به ایتالیا آورده شده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت ضمن اعلام این آمارها تاکید نموده است که بیش از 2160 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

صلیب سرخ ایتالیا هشدار داده است که شرایط در مراکز نگهداری از مهاجران خارجی به شدت سخت و طاقت فرسا شده است.

ایتالیا از سال 2014 میلادی با ورود بیش از 500 هزار مهاجر خارجی با قایق روبرو بوده است. تعداد مهاجران خارجی که از ابتدای سال جاری تا به امروز وارد ایتالیا شده اند نسبت به سال قبل 14 درصد رشد داشته و به بیش از 75 هزار نفر رسیده است.

ایتالیا ورودی اصلی مهاجران و پناهجویان خارجی به خصوص از کشورهای آفریقایی به شمار می رود. این در حالی است که بیشتر کشورهای همسایه ایتالیا مرزهای خود را به روی مهاجران بسته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 778

به "ایتالیا خواهان همکاری سایر کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا خواهان همکاری سایر کشورهای اروپایی برای پذیرش مهاجران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید