تور یونان ارزان: معروف ترین غذاهای خیابانی آتن

به گزارش مجله آراد، غذاهای خیابانی آتن، یونان

آتن، مرکز کشور تاریخی یونان، یکی از برترین مقاصد برای شکم گردی است. این روزها غذاهای خیابانی در آتن حسابی هوادار پیدا نموده اند. در خیابان های آتن می توانید غذاهای خوشمزه سنتی و بین المللی را با کیفیت بالایی پیدا کنید. اگر قصد سفر به آتن را دارید و می خواهید مثل یک محلی غذا بخورید، با خبرنگاران همراه باشید تا با غذاهای خیابانی آتن آشنا شوید.

تور یونان ارزان: معروف ترین غذاهای خیابانی آتن

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سوولاکی یونانی | Greek Souvlaki

سوولاکی از آن غذاهایی است که باید در سفر به یونان امتحان کنید. در خیابان متروپولیس می توانید یکی از برترین غرفه های فروش این غذا یعنی کوستاس را پیدا کنید. این مغازه از سال 1950 تا به حال این غذای خوشمزه را می فروشد و می توانید مطمئن باشید که برترین نوع سوولاکی را به شما عرضه می نماید. این غذا از گوشت، گوجه فرنگی، جعفری، ماست و پیاز در نان پیتا تهیه می گردد.

کولوری | Koulouri

کولوری که در ترکیه به نان سیمیت هم معروف است، یکی از نان های معروف یونان و ترکیه است که در بیشتر غرفه های فروش غذای خیابانی در آتن می توانید آن را پیدا کنید. می توانید این نان را با طعم های متفاوتی از پنیر گرفته تا زیتون امتحان کنید. برترین و خوشمزه ترین کولوری را در مغازه سیری بچشید که از سال 1960 این نان را عرضه می نماید.

فلافل | Falafel

در سفر به یونان اصلا نباید نگران دلتنگ شدن برای غذاهای ایرانی باشید! فلافل یکی از غذاهای معروف آتن هم به شمار می آید و هواداران زیادی در این شهر دارد. در نزدیکی میدان موناستیراکی به فروشگاه فلافلاس سر بزنید و خوشمزه ترین فلافل های شهر آتن را امتحان کنید. در این مغازه فلافل ها در دو مقدار کوچک و غول پیکر درست می شوند و به همراه کاهو، گوجه فرنگی، خیار، سس گوجه و سس ماست سرو می شوند.

دونات | Doughnut

هر کشوری دونات های مخصوص و منحصر به فردی دارد که برای عاشقان شیرینی امتحان کردنشان واجب است! برای امتحان کردن دونات های گرد و خوشمزه یونانی می توانید به مغازه تیستاکس در اومونیا یا لوکومیدس در میدان آیرینیس سر بزنید. این دونات ها را با سس شکلات و یا بستنی سنتی یونانی تحویل بگیرید و از یک دسر خوشمز یونانی نهایت لذت را ببرید.

پای اسفناج | Spanakopita

پای اسفناج یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی آتن است که ماده اصلی آن اسفناج است. این غذا از غذاهای محبوب آتنی ها برای یک وعده سریع و یا صبحانه است و در بیشتر مغازه ها و غرفه های غذای خیابانی درسطح شهر آتن می توانید آن ها را پیدا کنید.

باکالیارو | Bakalyaro

اگر به آتن سفر کردید بهتر است خودتان را به خوردن یک همبرگر سیاه مهمان کنید! مغازه فود اس تی آر در نزدیکی کولوکوترونی، برگر های معروف و پرطرفداری دارد که با نان سیاه سرو می شوند. در این مغازه می توانید برگر ماهی را با نان سیاه، کلم و سس مخصوص تحویل بگیرید و از خوردن یک غذای کاملا متفاوت لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2171

به "تور یونان ارزان: معروف ترین غذاهای خیابانی آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: معروف ترین غذاهای خیابانی آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید