غذاهای محلی سنگاپور، ویترینی از غذاهای ملل مختلف

به گزارش مجله آراد، سنگاپور کشوری کوچک با تنوع قومیتی زیاد بوده، یعنی علاوه بر مردم بومی خود، میزبان مهاجرانی از کشورهای دیگر نیز است. غذاهای این کشور نیز مانند مردم آن، ترکیبی از غذاهای مالایی، چینی، اندونزیایی، هندی و تاثیرات فرهنگ و غذاهای غربی است. با گشت زدن در خیابان های این شهر یا فودکورت های مراکز خرید آن می توانید طعم ناب غذاهای سنگاپوری را بچشید. با خبرنگاران همراه باشید تا با غذاهای خاصی که در سنگاپور پخته می گردد آشنا شوید.

غذاهای محلی سنگاپور، ویترینی از غذاهای ملل مختلف

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

در سنگاپور می توانید انواع غذاهای آسیایی را بچشید که مهاجران از اقصی نقاط این قاره، به خصوص شرق و جنوب شرق آسیا به سنگاپور آورده اند. علی رغم این که سنگاپور کوچک ترین کشور جنوب شرق آسیا است، اما تنوع غذایی زیادی دارد. در ادامه مشهورترین غذاهایی را که می توانید در سنگاپور سرو کنید، معرفی می کنیم:

مرغ و برنج هاینان

مرغ و برنج هاینان به وسیله مهاجرانی که از جزیره هاینان در جنوب چین، به سنگاپور راه یافته است. این غذا از مرغ بخارپز و برنج پخته شده سرو تهیه می گردد. این غذا بسیار مورد پسند سنگاپوری ها است و زمانی که وقت کمی برای پخت غذا داریم، می تواند به سرعت طبخ و سرو گردد. کیفیت مرغ پخته شده در این غذا بسیار مهم است که با عطر برنج طعم و رایحه بی نظیری ایجاد کند. سنگاپوری ها گاهی روی مرغ سس هم می ریزند تا طعم بهتری داشته باشد.

خرچنگ فلفلی

این غذا را از خرچنگ سخت پوست با سس گوجه فرنگی بسیار تند تهیه می نمایند. برای پخت این غذا ابتدا خرچنگ را کمی بخارپز نموده سپس درون سس فلفل، کچاپ و تخم مرغ سرخ می نمایند. علی رغم اسم آن، خرچنگ فلفلی آنقدرها هم مزه تندی ندارد. معمولا برای خوردن این غذا و با توجه به وجود سس در آن، نان هم کنار آن سرو می گردد.

لاکسا

رشته برنجی در سوپ کاری نارگیل تند به همراه میگو، کیک ماهی، تخم مرغ و گوشت مرغ، مواد اولیه لاکسا را تشکیل می دهد که ترکیبی از غذای چینی و مالایی است. البته لاکسا انواع مختلفی دارد اما آنچه که در سنگاپور طبخ می گردد، کاتونگ لاکسا نام دارد که با رشته های برش داده شده تهیه می گردد؛ گاهی اوقات به این غذا سیاه دانه و توفو نیز می افزایند.

چار کوآی تئو (Char Kuay Teow)

نودل های سفید پهن با سس سویای سیاه، جوانه لوبیا، کیک ماهی، صدف های خوراکی و سس چینی سرخ شده و این غذای لذیذ آماده خوردن می گردد.

Hokkien Prawn Mee

این غذا با نودل، برش هایی از مرغ، ماهی مرکب و کیک ماهی به روش چینی (هم زدن مدام وسریع مواد در ماهیتابه) سرخ شده و سس سویا، سرکه و فلفل قرمز به عنوان چاشنی به آن اضافه می گردد. هنگام سرو این غذا سس سامبال و برش هایی از لیمو ترش سرو می نمایند تا طعم و مزه چرب آن را تقلیل بخشد. در نوع سنگاپوری این غذا، از نودل های صاف تخم مرغی استفاده می نمایند.

ماهی پهن کباب شده

این غذا را می توان یکی از غذاهای خیابانی سنگاپور نامید و از غذاهای دریایی بسیار محبوب میان اهالی این شهر است. در نوع کلاسیک این غذا، گوشت ماهی را درون سس سامبال می ریزند که از گوجه فرنگی خردشده، فلفل، میگو به عنوان مواد تشکیل دهنده تهیه می گردد. سپس این ماهی را در برگ درخت موز می پیچند تا به آرامی در اجاق پخته گردد.

کاری کله ماهی

یک سر بزرگ ماهی و سبزیجات در کاری پخته، با برنج یا نان سرو می گردد. معمولا در کنار این غذا نوعی نوشیدنی (شربت آبلیموی محلی) به نام calamansi هم ارائه می گردد. این غذا اصالتا متعلق به جنوب هند بوده که از غذاهای چینی و مالایی نیز تاثیر پذیرفته است. بعضی افراد هم در تهیه کاری کله ماهی از آب تمبر هندی استفاده می نمایند تا طعم ترش و شیرینی به آن ببخشند.

ساتای

این غذا متشکل از گوشت کبابی به سیخ کشیده شده، کیک برنج، سس بادام زمینی، خیار و فلفل قرمز است. این غذا نوعی غذای فرعی است که به عنوان استارتری فوق العاده می توان از آن استفاده کرد. این غذا عطر و بوی زردچوبه قوی دارد چون ماده اصلی چاشنی آن است. ساتای را با گوشت مرغ، گاو یا گوسفند تهیه می نمایند.

برنج یا نودل چارسیو

این غذا از برنج، گوشت کبابی و نوعی سس غلیظ تهیه می گردد.

املت صدف

این غذا املتی با تخم مرغ است که با آرد، صدف سرخ شده و برگ گشنیز تهیه می گردد.

آنچه که تاکنون معرفی گردید، غذاهایی بود که در وعده ناهار یا شام سرو می شدند. در ادامه می خواهیم به غذاها و خوراکی هایی اشاره کنیم که در وعده صبحانه خورده می گردد.

نان تست کایا به همراه قهوه محلی

کایا مربای تخم مرغ و نارگیل شیرین است که روی نان تست می مالند. این نان با تخم مرغ نیمه پخته خورده می گردد. برای بهتر کردن طعم آن می توان از سس سویا نیز استفاده کرد.

ناسی لماک (Nasi Lemak)

ناسی لماک غذایی بسیار سالم است که از برنج نارگیل، تکه ای املت، ماهی کولی، برشی از خیار و کمی سس فلفل قرمز تهیه می گردد که آن را در کاغذی قهوه ای رنگ یا برگ درخت موز می پیچند.

نان روتی پراتا و تهتاریک

روتی پراتا نوعی نان هندی است که هم با تخم مرغ و هم بدون تخم مرغ طبخ شده و با کاری عدس و سبزیجات سرو می گردد. تهتاریک هم نوعی چای است که با شیر میخک ترکیب می گردد. هنگامی که می خواهند این چای را سرو نمایند، آن را از لیوانی به لیوان دیگر می ریزند تا کف ایجاد گردد.

دسر آیس کاسانگ

این دسر مقداری یخ است که با شربت های شیرین مختلف ترکیب می گردد و ژله، لوبیا قرمز، ذرت و دانه های atap نیز دارد.

چندال

چندال یک نوشیدنی شیر نارگیل است که با شکر قهوه ای، رشته های نشاسته ای سبز و لوبیا قرمز ترکیب می گردد.

منبع: کجارو / singapore-guide.com
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 579

به "غذاهای محلی سنگاپور، ویترینی از غذاهای ملل مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی سنگاپور، ویترینی از غذاهای ملل مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید