معرفی 10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک

به گزارش مجله آراد، همان طور که می دانید پایتخت کشور تایلند بانکوک می باشد و از جمله شهرهای پر جمعیت و شلوغ این کشور به حساب می آید. جمعیت بانکوک بالغ بر هشت میلیون نفر و جمعیت مترو پل چهارده و نیم میلیون نفری نیز، مدام در آن در حال رفت و آمد می باشند. جمعیتی که هر ساله به کشور تایلند سفر می نمایند به شانزده میلیون نفر می رسد و همین امر سبب گشته تا این شهر را به عنوان یک مقصد توریستی و گردشگری در دنیا بشناسیم! جاذبه های گردشگری بانکوک تایلند بسیار زیاد است و شما به راحتی می توانید در سفر به بانکوک به گشت و گذار و همچنین خرید کردن بپردازید و از وسعت و بزرگی این شهر نهایت استفاده را ببرید؛ پس برای شناخت بهتر شهر بانکوک و 10 تا از برترین جاذبه های گردشگری آن در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا قدری بیشتر شما را با این جاذبه های دیدنی و دوست داشتنی آشنا نماید.

معرفی 10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

برترین جاذبه های گردشگری بانکوک

معبد Wat Arun

Wat Arun یک معبد در بانکوک می باشد که مکانی برای بودائی ها است و معنی آن سپیده دم می باشد؛ این معبد در قسمت غربی رودخانه Chao Phraya واقع شده است و در کنار دیگر معابد موجود در شهر بانکوک، خودنمایی بیشتری می نماید به جهت داشتن معماری ساخت خاصی که برای استفاده شده است. نکته ای که در این معبد توجه همگان را به سمت خود جلب می نماید، طراحی گیرا و موقعیت آن در کنار رودخانه نام برده شده است. نکته مثبت دیگر این مکان این است که می توان با رفتن به قسمت های بالایی و سقفی آن از چشم اندازهای زیبای رودخانه و همچنین نمای کلی شهر لذت برد. البته شایان به ذکر است که در سفر به بانکوک می توان از این معبد دو مکان را به خوبی نیز مشاهده نمود که یکی از این دو مکان، رودخانه Chao Phraya و دیگری Wat Pho که در اصل یکی از نماد های بانکوک بوده و معبد درست در مقابل این مکان قرار گرفته است؛ دیدن نمایید. برای عبور از این رود خانه زیبا نیز تنها چند دقیقه زمان ضروری است و با این اوصاف بزرگی و شکوه، می توان گفت که Wat Arun نمادی برای شهر بانکوک و کشور تایلند محسوب می شود.

کاخ بزرگ و معبد زمردین Wat phra Kaew

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری بانکوک در یکی از منطقه های قدیمی آن وجود دارد و نام آنٰ کاخ بزرگ قلمداد می شود. قدمت و تاسیس این کاخ به سال 1782 بر می شود و طبق اسناد و مدارک موجود، در حدود 150 سال محل سکونت پادشاهان تایلند این کاخ بوده است. با سر زدن به این کاخ متوجه این موضوع می شویم که وجود ساختمان های زیبا و چشم گیر داخل آن، ساختار و معماری این کاخ را پیچیده و معمایی نموده است. یکی از معابد بودا، معبدی به نام زمرد بودا می باشد که در این کاخ به چشم می خورد و جزو معروف ترین عمارت های آن نیز به شمار می رود. یکی از قوانین ورود به این کاخ و معبد داشتن و پوشیدن لباس مرسوم آن است. پوشش رسمی این معبد برای بانوان شامل دامن بلند و برای آقایان شامل شلوار و پیراهن آستین بلند و کفش می باشد؛ البته در صورتی که نوع پوشش شما با این شرایط مغایرت داشته باشد، می توانید به راحتی لباس مرسوم این جاذبه گردشگری را از فروشگاه های بیرونی کاخ خریداری نمایید.

بازار آخر هفته Chatuchak

شاید همواره دوست داشتید بدانید که بزرگترین بازار آخر هفته جهان کدام بازار است؟! ما به شما پاسخ این سوال را خواهید داد. بازار Chatuchak در بانکوک دقیقا بزرگترین بازار آخر هفته های کل جهان است که تعداد مغازه های این بازار چیزی بالغ بر پانزده هزار مغازه و غرفه می باشد و طبق آمار بدست آمده، در روزهایی باز خود همواره از 200 هزار نفر میزبانی نموده است. فارغ از همه این ها، سفر به بانکوک و نرسیدن و یا ندیدن این بازار آخر هفتگی یعنی از دست دادن یک جاذبه گردشگری مهم در شهر بانکوک! که البته بسیاری از گردشگران تا کنون نام این بازار بزرگ را در صدر فهرست مکان های انتخابی خود در سفر به شهر بانکوک قرار می دهند تا از کسب تمام جذابیت های موجود در آن، جا نمانند؛ گفتنی است بازار آخر هفته Chatuchak، به عنوان بزرگترین بازار خیابانی نیز قلمداد می شود.

معبد Wat Pho

نام دیگر Wat Pho، معبد خمیده، دراز کشیده و دست خود را زیر سر قرار داده می باشد که این جاذبه نیز در منطقه قدیمی بانکوک قرار گرفته و از میزان زیبایی بسیار زیادی برخوردار می باشد. این معبد شهرتش را مدیون مجسمه زیبای دراز و خمیده خود است که این مجسمه از ابعاد بسیار بزرگی دارا است و طول آن به 46 متر می رسد! امتیازی که این معبد دارد، قرار دریافت آن در نزدیکی کاخ بزرگ است که به راحتی می توان با عبور از رود خانه از دیگر معبد مهم بانکوک یعنی معبد Wat Arun نیز دیدن به عمل آوریم.

رودخانه Chao Phraya

در سفر به بانکوک شاهد این خواهیم بود که رودخانه ای از این شهر رد شده و به خلیج تایلند منتهی می شود. این رودخانه، Chao Phraya نام دارد و یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهر بانکوک به شمار می رود؛ رودخانه Chao Phraya بستر بسیار مناسبی است برای تماشای تصاویر مختلفی از شهر و همچنین افزایش اطلاعات کلی در مورد شهر بانکوک در کنار استفاده از قایق های گردشگری موجود در آن!

بازارچه های شناور

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بانکوک، وجود بازارچه های شناور متعدد در آن است که فرصت خریدی لذت بخش را به تمامی مردم این شهر و همچنین گردشگران داخلی و خارجی آن، هدیه می دهد! این بازارچه های شناور که بیشتر از جنبه های تامین مایحتاج مورد احتیاج مردم، از جنبه های تفریحی زیادی برخوردار می باشد و معروف ترین آنان که در منطقه Ratchaburi واقع شده است و به نام Domneon Saduak می باشد؛ به ارائه انواع میوه و سبزیجات و همچنین اغلب غذاهای محلی تایلندی می پردازند! در سفر به بانکوک برای دستیابی به این بازارچه های شناورٰ خیلی لازم نیست گردشگران خود را به زحمت بی اندازند چرا که تقریبا در تمام کانال های آبی بانکوک، می توان این چنین بازارچه هایی را پیدا نمود و با بهره گیری از قایق، به تماشای نزدیک آن ها رفت. حال و هوای موجود در این بازارچه ها یا بهتر است بگوییم جاذبه های گردشگری بسیار شاد و مفرح است و می تواند هر انسانی را به وجد آورد! البته ناگفته نماند که این حال و هوا با وجود گردشگران، دلنشین تر نیز شده است. گردشگران عزیز توجه نمایند که برای بازدید از این بازارچه های شناور شما باید چیزی در حدود نیمی از روز خود را سپری کنید؛ پس به شما توصیه می کنیم که با برنامه ریزی مناسبی به بازدید از این بازراچه های شناور بروید.

خیابان کائوسان - Khaosan

این خیابان تقریبا معروف ترین خیابان شهر بانکوک محسوب می شود. موقعیت خیابان ذکر شده در قسمت شمالی کاخ بزرگ بوده و دارای مسافتی نه چندان زیاد 1 کیلومتری می باشد. با وجود این خیابان دیگر نگران هزینه بالای اقامت نباشید چراکه این خیابان دارای مکان های ارزان قیمت برای اقامت گردشگران و مسافران هست و به راحتی می توان در این خیابان به تعداد زیادی از آژانس های مسافرتی دسترسی داشت. در سفر به بانکوک در این خیابان هر نوع وسیله ای متعارفی که احتیاج داشته باشید را می توانید پیدا و خریداری نمایید.

مرکز خرید MBK

برای معرفی یکی از بهترین مراکز خرید در بانکوک که بسیار نیز بزرگ است، می توان مرکز خرید MBK را پیشنهاد داد.این مرکز خرید که در 8 طبقه ساخته و پرداخته شده است؛ در مجموع از دو هزار فروشگاه و رستوران برخوردار است و می توان گفت که روزانه چیزی در حدود 100 هزار نفر از این مرکز خرید بزرگ، بازدید و خرید می نمایند. امتیاز مثبت این مرکز خرید این است که اکثر فروشگاه های موجود در آن معتبر و قابل اطمینان هستند و شما می توانید به راحتی محصولات و کالاهای مورد احتیاج خود و دیگر همراهانتات را از این مرکز خرید تهیه نمایید.

محله چینی ها یا همان خیابان Yoawarat

خیابان Yoawarat یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بانکوک می باشد که به عنوان محل اصلی اقامت اتباع چینی در این شهر، معرف همگان می باشد. در خیابان Yoawarat غرفه های غذایی و همچنین رستوران های متعدد بین المللی و آشپزخانه های محلی زیادی وجود دارند که از یکی از اصلی ترین دلایل برجسته شدن این خیابان نیز به حساب می آیند.

خانه جیم تامپسون (Jim Thompson)

نام جیم تامپسون (Jim Thompson) یک کلکسیونر و تجر آمریکایی بود که علاقه زیادی به هنرهای نساجی و همچنین پارچه های ابریشمی داشت و بسته به شدت علاقه خود به دنبال آثار هنری جنوب غربی آسیا بود و تقریبا پیروز شد تمامی آن ها را نیز در خانه خود جمع نماید! به همین خاطر خانه جیم تامپسون یکی از جاذبه های گردشگری بانکوک به حساب می آید و اکنون با کوشش های اجرا شده برای این مکان، آن را تبدیل به یک موزه کامل برای تماشای عموم مردم نموده اند. در مورد این جاذبه گردشگری این نکته را نیز نباید فراموش کنیم برای ورود به موزه و تماشای نزدیک آن باید از تورهای مسافرتی و هدایت استفاده نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 452

به "معرفی 10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 تا از بهترین جاذبه های گردشگری بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید