مستند جاذبه های خراسان جنوبی تهیه می گردد

به گزارش مجله آراد، معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأ مین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: گروه تصویربرداری حرفه ای جهت تهیه عکس و فیلم کوتاه از جاذبه های استان وارد خراسان جنوبی شدند.

مستند جاذبه های خراسان جنوبی تهیه می گردد

به گزارش خبرنگاران از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی؛ مرتضی عربی گفت: این گروه طی مدت یک هفته از بعضی جاذبه های شاخص کمتر شناخته شده استان خراسان جنوبی مستندسازی می نمایند.

وی اضافه نمود: روستای ماخونیک، کویر دهسلم، مراسم برداشت زعفران و زرشک از جمله جاذبه های استان است که برای پخش در شبکه های بین المللی اقدام به مستندسازی آن شده است.

نقش پر رنگ آثار تاریخی و صنایع دستی در مستند شهر آیسک

مستند معرفی شهر آیسک با معرفی قابلیتهای مختلف توسط گروه مستندساز تلویزیون شروع شد.

محمد عرب با بیان این مطلب اضافه نمود: تهیه این مستند دو روز به طول انجامید و معرفی شهر به لحاظ تاریخی، معرفی و فیلمبرداری آب انبارهای کمال و محمد باقران، تصویر برداری از کارگاههای صنایع دستی در رشته های گلیم بافی، خراطی، سفالگری و کفش سنتی و همچنین آسیاب قدیمی شهر آیسک از مهمترین آیتمهای این مستند سی دقیقه ای بود.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت: با هماهنگی صورت گرفته یکی از فعالان بومی آیسک به عنوان مجری و کارشناس، این توانمندیها را با لهجه محلی معرفی کرد و انتظار می رود تهیه این مستند نقش مهمی در معرفی و رونق گردشگری منطقه داشته باشد.

ورود 12 نفر توریست از کشورهای ایتالیا و سوئیس به کویر و بیابان جهانی لوت

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی از ورود 12 نفر گردشگر از 9 آبان ماه لغایت 14 آبان ماه امسال اطلاع داد.

وی اضافه نمود: این گردشگران که ایتالیایی و سوئیسی هستند به نهبندان و کویر لوت سفر خواهند کرد.

عرب اضافه نمود: این گردشگران به وسیله جاده اصلی شهداد- نهبندان از حوزه استان کرمان خارج و وارد حوزه استان خراسان جنوبی می شوند و به سمت نهبندان برای بازدید از کناره بزرگ ریگ لوت حرکت می نمایند.

برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در دانشگاه بیرجند به مناسبت هفته تربیت بدنی

به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش مسابقات و برنامه های متعدد ورزشی با شرکت گروه های مختلف دانشجویی و کارمندی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مسابقات شنا در مواد کرال سینه و قورباغه، فریز بی، پرتاب حلقه، دارت و همایش پیاده روی با شرکت بیش از 50 نفر از دانشجویان دختر ساکن خوابگاهها، اعضای هیئت علمی و کارکنان خواهر دانشگاه برگزار گردید و نفرات برتر هر رشته تعیین شدند.

در این راستا طرح مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی در سطح خوابگاههای دانشجویی اجرا شد.

در بخش برادران مسابقات پرتاب دارت، فوتبال دستی انسانی، شوت نامتعادل، پرتاب حلقه، شنا در دو ماده 50 و 100 متر و تنیس روی میز در خوابگاههای دانشجویی و اماکن ورزشی دانشگاه با شرکت 163 نفر از دانشجویان پسر برگزار گردید.

همچنین مسابقات پرتاب دارت، شنای 25 و 50 متر آزاد و همایش پیاده روی با حضور 150 نفر از اعضای هیئت علمی و کارمندان برگزار گردید.

طرح پایش سرمی تب مالت در دامهای خراسان جنوبی شروع می گردد

طرح پایش سرمی تب مالت در جمعیت بره و بزغاله های استان خراسان جنوبی از هفته آینده شروع می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، محمد اصغرزاده گفت: این طرح با هدف آنالیز سطح تیتر واکسن تب مالت و شرایط تیتر سرمی بیماری تب مالت در جمعیت دامی اجرا می گردد تا میزان اثربخشی واکسن مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی بیماری تب مالت را یکی از بیماری شایع قابل انتقال از دامهای سبک و سنگین به انسان عنوان نمود و یادآور شد: طی امسال پوشش 100 درصدی واکسیناسیون جمعیت دام حساس استان صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: این طرح در 41 واحد دامی در 11 شهرستان از هفته آینده شروع و پیش بینی می گردد طی30 روز کاری انجام گردد و نمونه گیری و آزمایش خون فقط در بره و بزغاله های ماده انجام خواهد شد.

تمدید فراخوان ارزیابی و اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف نمایندگان

با توجه به استقبال عمومی واحدهای تولیدی و خدماتی مبنی بر ثبت نام در فرآیند ارزیابی شانزدهمین همایش حمایت از حقوق مصرف نمایندگان، مدت ثبت نام اینترنتی به مدت یک ماه و تا سی ام آبان ماه 1395 تمدید شده است.

به گزارش روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، متقاضیان می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به آدرس اینترنتی http:، ، esfand9th.com، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 893

به "مستند جاذبه های خراسان جنوبی تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند جاذبه های خراسان جنوبی تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید