محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019

به گزارش مجله آراد، مجله دیجی کالا - یوسف اسفندیاری: امسال صنعت گوشی های هوشمند شاهد ظهور ترند های مختلفی بود؛ از نمایشگر های مبتنی بر رفرش ریت بالا گرفته تا حرکت به سمت بهره گیری از دوربین های 64 و حتی 108 مگاپیکسلی و استفاده از دوربین پریسکوپی. نخستین گوشی های تاشو روانه بازار شدند، سرعت شارژ سر به فلک زد و نمایشگر ها هم خمیده تر شدند.

محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019

در چند مطلب مختلف قصد داریم عملکرد شرکت ها را در این سال بررسی کنیم و در ابتدا به عملکرد بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند یعنی سامسونگ می پردازیم. شرکت سامسونگ در سال 2019 روی هم رفته عملکرد پیروزیت آمیزی داشت و توانست سری گوشی های میان رده و پرچم داران خود را متحول کند و از نوآوری دست نکشید.

برنده: گوشی های گلکسی اس 10

سامسونگ این سال را با معرفی سه عضو خانواده گلکسی اس 10 (البته با حساب مدل 5 G می شود 4 عضو) آغاز کرد. اس 10 و اس 10 پلاس با نخستین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر فراصوت معرفی شدند و سامسونگ با معرفی S10e بعد از مدت ها از یک گوشی گلکسی اس جمع وجور رونمایی کرد. هر سه گوشی از نمایشگر حفره دار، دوربین اولترا واید جدید در پنل پشتی، تراشه 8 نانومتری اگزینوس 9820 و حافظه پایه 128 گیگابایت بهره می برند.

بازنده: گلکسی فولد

هم زمان با معرفی گلکسی اس 10، این شرکت کره ای از نخستین گوشی تاشو خود به نام گلکسی فولد هم رونمایی کرد. این گجت از نمایشگر بیرونی 4.6 اینچی، نمایشگر داخلی 7.3 اینچی بهره می برد و دارای 6 دوربین است. طبق برنامه سامسونگ، قرار بود این محصول در ماه آوریل با قیمت 1980 دلار به دست مشتریان برسد.

اما محصولات ارسال شده برای کارشناسان خیلی زود به مشکل برخوردند و تعیین شد گرد و غبار به راحتی داخل لولا نفوذ می کند و می تواند این گوشی را از کار بیندازد. در ضمنً لایه محافظ روی نمایشگر هم به راحتی جدا می شد که چنین کاری نمایشگر را تا حد زیادی از کار می انداخت. سامسونگ در نهایت عرضه را چندین ماه به تعویق انداخت تا بتواند این مسائل را برطرف کند.

برنده: تحول گوشی های سری گلکسی A

در سال 2019، سامسونگ گوشی های سری گلکسی A را متحول کرد و در نتیجه این گوشی ها مورد توجه گسترده ای قرار گرفتند. گلکسی A50 و A70 از جمله پرفروش ترین گوشی های سال شده اند و با قیمت مناسب امکانات جذابی را ارائه می دهند.

در بین گوشی های این سری تنوع گسترده ای دیده می شود که بیشتر آن ها یا از نمایشگر امولد باکیفیت و دوربین چندگانه بهره می برند یا مجهز به باتری های بسیار بزرگی هستند. در همین زمینه می توانیم به گلکسی A80 اشاره کنیم که با بهره گیری از دوربین چرخشی، دوربین های اصلی می توانند به عنوان دوربین سلفی انجام وظیفه کنند و این موضوع منجر به یک دست شدن نمایشگر شده است.

برنده: گوشی های گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10 پلاس آخرین پرچم دار همه فن حریف سامسونگ در سال 2019 محسوب می شود. مطابق معمول، از بزرگ ترین و بهترین نمایشگر بهره می برد و حافظه پایه آن هم 256 گیگابایت است. از دیگر امکانات آن می توانیم به دوربین های متنوع، باتری غول پیکر و طبیعتاً قلم S Pen اشاره کنیم.

بازنده: تراشه اگزینوس

اگرچه این مورد هنوز تحقق پیدا نکرده و بیشتر مربوط به سال 2020 است، ولی اعلام شده که سامسونگ از توسعه هسته های سفارشی برای پردازنده ها دست کشیده و در عوض قصد دارد از طراحی های شرکت ARM استفاده کند. سامسونگ خاطرنشان کرده که تراشه های اگزینوس همچنان رقیب قدری برای دیگر تراشه ها باقی می مانند، ولی کارشناسان نگران از دست رفتن برتری تراشه های اگزینوس نسبت به اسنپ دراگون در زمینه عملکرد تک هسته ای پردازنده ها هستند.

برنده: گلکسی فولد

اگرچه نام این گوشی در بخش بازنده ها قرار گرفته است، ولی باید در بخش برنده ها هم به آن اشاره کنیم. سامسونگ بعد از تحمل فشار ها و نقدها گسترده، نسخه بازطراحی شده این گوشی را در ماه سپتامبر عرضه کرد. به همین خاطر، سامسونگ تنها شرکتی محسوب می شود که پیروز شد در سال 2019 گوشی تاشو خود را در بازار های مهمی در سرتاسر جهان به دست کاربران برساند.

برنده: آپدیت های سامسونگ

این شرکت کره ای در زمینه ارائه آپدیت های نرم افزاری هیچ وقت حرف چندانی برای گفتن نداشت، اما در سال 2019 نشان داد که می خواهد این رویه خود را اصلاح کند. به عنوان مثال می توانیم به عرضه اندروید 10 برای گوشی های گلکسی اس 10 و نوت 10 در مناطق مختلف جهان اشاره کنیم که تا سال قبل هم عرضه جدیدترین نسخه اندروید برای گوشی های سری اس و نوت مدت بسیار بیشتری طول می کشید.

منبع: GSM Arena

منبع: برترین ها
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 786

به "محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده سامسونگ در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید