چرا گوشی های موبایل به دکمه های فیزیکی بیشتری احتیاج دارند؟

به گزارش مجله آراد، طراحی گوشی های موبایل در طول سال ها با تغییرات زیادی روبرو شده است. بعضی مشخصه ها مانند کیبورد های کشویی و بدنه های باریک کنار گذاشته شده اند و در عوض ویژگی های تازهی مورد توجه قرار گرفته است. بیشتر گوشی های تازه از دو دکمه برای افزایش و کاهش صدا و بعلاوه دکمه پاور بهره می برند. البته در این زمینه استثناهایی هم وجود دارد. اما در این مطلب می خواهیم این بحث را مطرح کنیم که چرا گوشی ها به دکمه های فیزیکی بیشتری احتیاج دارند.

چرا گوشی های موبایل به دکمه های فیزیکی بیشتری احتیاج دارند؟

چرا خبری از دکمه ها نیست؟

گوشی های موبایل قبلا از قطعات متحرک بیشتری بهره می بردند. به عنوان مثال می توانیم به کیبورد های کشویی، نمایشگرهای چرخان و البته دکمه ها اشاره کنیم. به طور معین، در یک دوران بیشتر گوشی های اندرویدی فقط دارای 4 دکمه مخصوص برای حرکت در رابط کاربری بودند. با گذشت زمان، بسیاری از این ویژگی ها کنار گذاشته شده اند. بخش مهمی از این موضوع به افزایش دوام و عمر بدنه برمی گردد که موضوع مهمی محسوب می گردد.

قطعات متحرک در کل آمار خرابی بسیار بالایی دارند. کیبورد های کشویی شل می شوند، کلید ها از کار می افتند، دکمه ها شکسته می شوند و دیگر موارد این چنینی. با حذف این نوع قطعات، احتمال خرابی گوشی هم کاهش پیدا می نماید. همین موضوع را می توانیم برای جک هدفون هم مطرح کنیم.

اما چرا افزایش دکمه ها برای گوشی موضوع مهمی است؟

از نظر فنی، گوشی های هوشمند تازه هیچ احتیاجی به دکمه های فیزیکی ندارند. هم آیفون و هم اندروید بدون احتیاج به دکمه های فیزیکی می توانند کارهایی مانند کاهش و افزایش صدا را انجام دهند و به نظر می رسد فقط دکمه پاور اهمیت زیادی دارد. با این حال، شرکت های سازنده همچنان این دکمه ها را نگه می دارند زیرا نسبت به دکمه های نرم افزاری استفاده از آن ها راحت تر است.

اما به غیر از این موارد، می توانیم کاربرد های بسیار بیشتری را برای دکمه های فیزیکی مطرح کنیم. در حال حاضر تمام گوشی ها دارای دستیار دیجیتالی هستند اما روش های بهره گیری از این دستیارهای هوشمند چندان ایده آل نیست. سریع ترین روش، صدا زدن گوشی با بیان یک کلیدواژه خاص است. اما بعضی کاربران دوست ندارند بخشی از شارژ باتری گوشی آن ها برای گوش دادن دائمی به فرمان صوتی موردنظر هدر برود. در این میان باید به بهره گیری بعضی گوشی های اندرویدی از دکمه مختص گوگل اسیستنت اشاره کنیم که ایده خوبی بود.

در کشورهای پیشرفته، بخش بزرگی از کاربران در فروشگاه ها مبالغ مربوط به خرید های خود را با گوش پرداخت می نمایند. بنابراین شرکت ها با اختصاص یک دکمه برای کیف پول، می توانند این فرایند را بسیار راحت تر از گذشته نمایند. واقعیت این است که اختصاص یک دکمه با کارکرد معین در بدنه گوشی، احتمالا با استقبال گسترده روبرو نمی گردد. زیرا هرکدام از کاربران احتیاجهای متفاوتی دارند. بنابراین شرکت ها می توانند یک دکمه بیشتر در بدنه را تعبیه نمایند و به کاربران اجازه دهند با توجه به احتیاجهای خود، آن را شخصی سازی نمایند.

آیا می توانیم دکمه های گوشی را افزایش دهیم؟

متاسفانه واقعیت این است که صنعت گوشی های موبایل به سمت حذف کامل دکمه های فیزیکی گام برمی دارد. بنابراین در این شرایط فعلی اگر خواهان بهره گیری از دکمه های بیشتری باشیم، چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟ در این شرایط چند گزینه پیش روی ما قرار گرفته است.

به عنوان مثال باید به امکان ضربه زدن بر پنل پشتی گوشی های اندرویدی و آیفون به منظور انجام یک کار خاص اشاره کنیم. در این زمینه محدودیت های زیادی وجود دارد اما در هر صورت بعضی کاربران از این روش استفاده می نمایند. البته پنل پشتی گوشی دکمه فیزیکی نیست، اما می تواند به عنوان جانشین یک دکمه فیزیکی موردنظر شما انجام وظیفه کند.

در نهایت نباید وجود بعضی اپلیکیشن های اندرویدی برای شخصی سازی دکمه های فیزیکی موجود در گوشی را از قلم بیندازیم. به عنوان مثال Button Mapper یکی از محبوب ترین اپ ها برای چنین کاری است که برای بهره گیری از ویژگی های بیشتر، می توانید نسخه پولی آن را بخرید.

با وجود مزایای زیاد دکمه های فیزیکی بیشتر برای گوشی های موبایل، در هر صورت نباید انتظار افزایش این دکمه ها را داشته باشیم. حتی در این میان شایعاتی در خصوص حذف تمام دکمه های فیزیکی از نسل های بعدی آیفون به گوش می خورد. بنابراین چاره ای جز پذیرش فرایند تغییرات فعلی نداریم.

منبع: How to Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2253

به "چرا گوشی های موبایل به دکمه های فیزیکی بیشتری احتیاج دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی های موبایل به دکمه های فیزیکی بیشتری احتیاج دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید