مالزی صدور ویزا در بدو ورود برای گردشگران ایرانی را متوقف کرد

به گزارش مجله آراد، خبرنگاران: وزیر کشور مالزی از توقف صدور ویزا برای گردشگران ایرانی در هنگام ورود به خاک این کشور اطلاع داد و اضافه کرد:گردشگران ایرانی تنها حق خواهند داشت به مدت 14 روز در مالزی اقامت داشته باشند.

مالزی صدور ویزا در بدو ورود برای گردشگران ایرانی را متوقف کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی ای توربو نیوز، مالزی صدور ویزا برای گردشگران ایرانی در هنگام ورود به این کشور را بنابه درخواست استرالیا متوقف نموده است تا مانع از استفاده مهاجران ایرانی از خاک این کشور به عنوان راستا ترانزیتی برای ورود غیرقانونی به خاک استرالیا گردد.

وزیر کشور مالزی گفت، گردشگران ایرانی باید برای دریافت ویزا درخواست خود را ارائه نمایند و تنها حق خواهند داشت به مدت 14 روز در مالزی اقامت داشته باشند.

وی دیروز به خبرنگاران گفت: ما درقبال درخواست استرالیا متعهد هستیم تا مطمئن شویم که گردشگرانی که از ایران و سوریه به اینجا می آیند، از مالزی به عنوان راستای ترانزیتی برای ورود غیرقانونی به خاک استرالیا استفاده ننمایند.

وزیر کشور مالزی اضافه نمود، کمیته مشترک مالزی و استرالیا در زمینه مقابله با قاچاق انسان موافقت نموده است که از سیستم بیومتریک برای تشخیص هویت خارجیانی که کوشش دارند از مالزی به صورت غیرقانونی وارد استرالیا شوند، استفاده گردد.

وی ادامه داد، به وسیله این ابتکار جدید، خارجیانی که از کشورهایی خاص وارد مالزی می شوند، باید بلیط بازگشت خود را نشان بدهند تا ثابت گردد که آنها تنها برای مدتی کوتاه در مالزی اقامت خواهند داشت.

در عین حال، اسکات موریسون، وزیر مهاجرت استرالیا گفت، دولت استرالیا در دوره رهبری تونی آبوت میخواهد فعالیت های قاچاق انسان را از جنوب شرق آسیا به استرالیا متوقف کند.

وی اضافه نمود: ما در حال همکاری با مالزی برای ایجاد مرزهایی مستحکم تر در این منطقه هستیم، زیرا مرزهای مستحکم تر برای تجارت، بازرگانی و همچنین برنامه مهاجرتی مناسب هستند. به این دلیل است که ما به سختی کار می کنیم تا این طرح را ارائه کنیم.

78

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 354

به "مالزی صدور ویزا در بدو ورود برای گردشگران ایرانی را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی صدور ویزا در بدو ورود برای گردشگران ایرانی را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید