پایتخت انگلیس، یکی از پرمخاطبترین شهرهای اروپا

به گزارش مجله آراد، شهر همیشه بارانی لندن، پایتخت انگلیس همیشه مقصدی محبوب برای مسافران تور اروپا بوده است. علاوه بر جاذبه‌های متعدد تاریخی و فوق‌العاده معروف، لندن فرصتی عالی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا با جاذبه‌های طبیعی انگلیس در شهرها و مناطق حومه‌ای این جزیره آشنا شوند. این شهر توانسته بود در سال 2015 یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا و البته دنیا شود.

پایتخت انگلیس، یکی از پرمخاطبترین شهرهای اروپا

برای پنجمین سال متوالی، لندن رتبه اول و بانکوک رتبه دوم بهترین مقاصد گردشگری دنیا را به دست آوردند. لندن با 18.82 میلیون گردشگر تور اروپا در رتبه اول و بانکوک با اختلافی ناچیز با عدد 18.24 میلیون بازدید کننده در رتبه دوم قرار گرفته است. در به دست آمدن این اعداد، گردشگرانی مد نظر بوده‌اند که حداقل یک شب کامل در مقصد مورد نظر توقف داشته‌اند.

شهر نیویورک هم به عنوان برترین مقصد گردشگری آمریکای شمالی و ششمین شهر توریستی جهان با 12.27 میلیون نفر گردشگر انتخاب شده است. از نظر درآمد، نیویورک با 17.37 میلیارد دلار، رتبه‌ی دوم جهانی را در زمینه‌ی گردشگری کسب کرده است. این موضوع نشان میدهد هزینه‌های اقامت در نیویورک نسبت به شهر بانکوک بالاتر است و جای تعجب نیست که لندن با 20.23 میلیارد دلار درآمد گردشگری، در رتبه نخست ایستاده است.

سریع‌ترین رشد گردشگری از بین 20 مقصد گردشی در دنیا، متعلق به تایپه با 14.9 درصد رشد گردشگری است. از سال 2009 به بعد، سرعت افزایش گردشگران بین‌المللی و درآمد حاصل از آن، از سرعت افزایش رشد واقعی تولید ناخالص ملی در جهان بیشتر بوده است.

بر اساس این گزارش، این شرایط به شکل خارق‌العاده‌ای، اقتصاد ضعیف و ناهموار جهانی پس از بحران مالی سال‌های 2008 تا 2009 را بهبود داده است. واقعیت این است که تجارت جهانی رشدی به مراتب کندتر از رشد تولید ناخالص ملی داشته است. مسافرت بین‌المللی هوایی هم، روند قدرتمندی است که مشخصا در سال‌های پیش رو به قوت خود باقی خواهد ماند.

استانبول نیز با متنو‌ع‌ترین بستر که پذیرای گردشگرانی از 33 شهر جهان است، رتبه‌ی سریعترین رشد گردشگری در میان مقصدهای تور اروپا را به خود اختصاص داده است.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 657

به "پایتخت انگلیس، یکی از پرمخاطبترین شهرهای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایتخت انگلیس، یکی از پرمخاطبترین شهرهای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید