فرمانده آمریکایی از احداث پایگاه نظامی چین در کامبوج اطلاع داد

به گزارش مجله آراد، علیرغم تکذیب چین و کامبوج، یک فرمانده ارشد آمریکایی مدعی است که نیروی دریایی چین میخواهد یک پایگاه نظامی در کامبوج احداث کند.

فرمانده آمریکایی از احداث پایگاه نظامی چین در کامبوج اطلاع داد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد فرماندهی ایندو-پاسیفیک ایالات متحده آمریکا اخیرا تایید کرد که کامبوج و چین در حال ایجاد پایگاه نظامی برای نیروی دریایی چین در شهر سیهانوکویل کامبوج هستند.

براساس گزارش صدای آمریکا، جوئل واول ژنرال آمریکایی گفت که اجرای این اقدام در سال آینده در پایگاه دریایی ریم، شروع خواهد شد و در جمع خبرنگاران تایید کرد که کامبوج امکان دسترسی به سواحل آب های جنوب تایلند را به چین خواهد داد.

این در حالی است که مقامات پنتاگون در واشنگتن در مورد سخنان واول هیچ اظهارنظری ننموده اند.

واول توسعه برنامه های نظامی چین در کامبوج را یک نگرانی بسیار بزرگ برای آمریکا و متحدانش در این منطقه خواند.

طبق این گزارش، پایگاه ریم امکان دسترسی به خلیج تایلند و دریای چین جنوبی را فراهم می نماید. چین ادعای مالکیت منطقه دریای چین جنوبی را دارد، جایی که فیلیپین، ویتنام، مالزی و تایوان نیز مدعی مالکیت جزایر و آب های غنی این منطقه هستند.

چندی پیش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی، پیش نویس اولیه این قرارداد را که ظاهراً بهار سال جاری به امضا رسیده است را دریافت نموده است و طبق آن کامبوج به مدت 30 سال به چین اجازه دسترسی به پایگاه دریایی خود واقع در ریم در خلیج تایلند را می دهد که این قرارداد هر 10 سال یکبار به طور اتوماتیک تمدید می گردد؛ این در حالی است که چین و کامبوج این گزارش را تکذیب نموده اند.

روابط بین کامبوج و چین از آگوست 2017 بعد از آن به پایین ترین سطح رسید که پنوم پن، واشنگتن را به مداخله در امور داخلی این کشور متهم کرد.

در ماه ژانویه، رسانه ها گزارش کردند که پایگاه نیروی دریایی چین در ساحل کامبوج، به پکن اجازه دسترسی به یک پناهگاه جدید در منطقه جنجال برانگیز دریای جنوب چین را می دهد. پکن و آمریکا در این منطقه در مورد موضوعات آزادی عبور و مرور دریایی با یکدیگر در جدال هستند.

روابط آمریکا و چین در ماههای اخیر به دنبال اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در معین تعرفه 200 میلیارد دلاری برای کالاهای چینی و همچنین مداخله آمریکا در امور هنگ کنگ و حمایت از اقدامات جدایی طلبانه تایوان، تیره و تار شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 394

به "فرمانده آمریکایی از احداث پایگاه نظامی چین در کامبوج اطلاع داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرمانده آمریکایی از احداث پایگاه نظامی چین در کامبوج اطلاع داد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده آمریکایی از احداث پایگاه نظامی چین در کامبوج اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید