فرستاده ترامپ در سوریه: هیچ مشورتی درباره خروج نظامیان آمریکایی با من نشد

به گزارش مجله آراد، فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه و ائتلاف موسوم به ضد داعش بر این باور است که تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه بدون مشورت وی بوده است.

فرستاده ترامپ در سوریه: هیچ مشورتی درباره خروج نظامیان آمریکایی با من نشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جیمز جفری فرستاده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه روز سه شنبه در کمیته روابط خارجی سنا شهادت داد و گفت: تصمیم دولت ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه بدون مشورت من بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: من در گفتگوی تلفنی بین روسای جمهور آمریکا و ترکیه حضور نداشتم، گفتگویی که در آن ترامپ تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی را به اردوغان اعلام نموده است. ولی بعدا خلاصه ای از این گفتگوی تلفنی به من اطلاع داده شد.

جیمز جفری که زیر فشار بعضی نمایندگان آمریکایی به خاطر خروج نظامیان این کشور از سوریه قرار گرفته است، درباره تصمیم جنجالی ترامپ گفت: این یک تصمیم خاص بوده و من از قبل اطلاعی از آن نداشتم.

کریس مورفی نماینده دموکرات نیز در اظهاراتی انتقادآمیز تاکید نمود: واقعا نمی دانم چرا افرادی را داریم که نماینده ویژه امور سوریه یا فرستاده ویژه ایالات متحده برای حضور در ائتلاف جهانی علیه داعش هستند ولی پیش از اتخاذ تصمیم رئیس جمهور آمریکا، هیچ مشورتی با آنها انجام نمی گردد، آن هم درباره تصمیم به این مهمی که می تواند بر منافع آمریکا در سوریه و آینده داعش در دوره ریاست جمهوری اش تاثیرگذار باشد.

تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از شمال سوریه با نقدها وسیع داخلی و بین المللی روبرو شده است.

این اقدام ترامپ، زمینه لازم برای تجاوز ارتش ترکیه به مناطق تحت کنترل نمودهای سوریه را نیز فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 589

به "فرستاده ترامپ در سوریه: هیچ مشورتی درباره خروج نظامیان آمریکایی با من نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده ترامپ در سوریه: هیچ مشورتی درباره خروج نظامیان آمریکایی با من نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید