نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی بدست نیروهای سازمان اطلاعات عراق بازداشت شد

به گزارش مجله آراد، سازمان اطلاعات عراق از بازداشت عبدالناصر قرداش نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی اطلاع داد، به گفته خبرنگار شبکه المیادین، او ار چند روز پیش بازداشت شده است.

نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی بدست نیروهای سازمان اطلاعات عراق بازداشت شد

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، سازمان اطلاعات این کشور روز چهارشنبه از بازداشت عبدالناصر قرداش اطلاع داد و گفت او نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی، سرنموده سابق داعش بوده است.

در این رابطه خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، عملیات بازداشت او احتمالا چند روز پیش بین نیروهای عراقی، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و ارتش آمریکا به صورت مشترک انجام شده باشد.

منابع روز 24 آوریل به المیادین اطلاعاتی درباره جانشین سرنموده داعش به نام طه عبدالرحیم عبدالله بکر خویت با کنیه عبدالله قرداش و حجی عبدالله فاش کردند.

قرداش متولد 1976 در تلعفر در استان نینوا است که بین سال های 2004 - 2005 با القاعده بیعت کرد و امور شرعی این تشکیلات در شرق نینوا را به دست گرفت اما توسط ارتش آمریکا بازداشت شد.

او مراتب شرعی و اداری را طی کرد و یکی از اعضای شورای مشورتی شد و پیش از رسیدن به پست معاونت نظامی ابوبکر بغدادی با داعش بیعت کرد.

قرداش ریاست کمیته مذاکره کننده در داعش را برعهده داشت و از زمان ابومصعب زرقاوی، سرنموده سابق القاعده با گروهک های تروریستی همانند یک رهبر همکاری می کرد، حتی راهنمایی و رهبری درگیری های باغوز را خودش به شخصه به عهده داشت.

طبق گزارش خبرگزاری واع، تحقیقات لازم از این تروریست توسط سازمان اطلاعات ملی عراق انجام شده است.

طی ژوئن 2014 قرداش مذاکرات داعش و دولت ترکیه در مورد کارمندان کنسولگری ترکیه در موصل را مدیریت کرد و آنها را از موصل به منطقه ای امن منتقل کرد و آنها از آنجا راهی ترکیه شدند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 27 اکتبر گذشته ترور بغدادی را در عملیات نظامی در شمال سوریه گفت.

این در حالی است که شون اودونال، بازرس کل دولتی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شنبه گذشته گزارشی را به فرماندهان نیروهای مسلح در دو مجلس سنا و نمایندگان در کنگره ارائه و در آن فاش کرد، داعش همچنان توانمندی های نظامی خطرناک خود برای انجام عملیات تروریستی و حملات مسلحانه در چارچوب تحرک کوچک شورش در سوریه و عراق حفظ نموده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1143

به "نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی بدست نیروهای سازمان اطلاعات عراق بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد جانشینی ابوبکر بغدادی بدست نیروهای سازمان اطلاعات عراق بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید