غذاهای سنتی چینی شما را عاشق این کشور می نماید

به گزارش مجله آراد، آشنایی با غذاهای سنتی چین

اغلب ما زمانی که حرف از غذاهای چینی میشه، یاد غذاهای عجیب و غریبی که در این کشور طبخ می گردد می افتیم و به طور کلی از خوردن غذای چینی منصرف می شویم؛ در کنار این عده ای هم هستند که غذاهای چینی را فقط محدود به نودل سرخ شده می دانند که این کاملا نادرست است. اما ما در این مطلب می خواهیم نظر شما را به طور کلی نسبت به غذاهای چینی تغییر دهیم به طوری که شاید بعد از خواندن این مطلب تصمیم گرفتید یکی از این غذاها را برای خودتان بپذرید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با 10 مورد از غذاهای سنتی چین آشنا شوید و نظرتان راجع به غذاهای این کشور تغییر کند.

غذاهای سنتی چینی شما را عاشق این کشور می نماید

1- خورشت گوشت گوسفند | Mutton Stew

یکی دیگر از غذاهای سنتی چین که هواداران زیادی هم دارد خورشت گوشت گوسفند است. این غذا در شهر شیان طبخ می گردد و برای پختش از گوشت های دیگر هم گاهی استفاده می نمایند. در این غذا به جای رشته از نان فطیر خرد شده استفاده می نمایند، علاوه بر این از ادویه های مختلفی به منظور این که طعم خوبی به غذاها داده گردد نیز به کار برده می گردد. این غذا با سس فلفل قرمز یا ترشی سیر سرو می گردد.

2- گوشت باربیکیو

یکی از شناخته شده ترین و جذاب ترین غذاهای گوشتی که در بین عموم مردم رواج دارد گوشت باربیکیو است. این غذا که یکی از غذاهای سنتی چین به حساب می آید در رستوران های مختلف کشور چین بسیار رواج دارد. گوشت های باربیکو انواع مختلفی دارند، برای مثال می توان از گوشت گاو، گوسفند یا مرغ هم نیز بهره ببرید.

3- پاستا اسفناج | Spinach Noodles

ترکیب پاستا اسفناج یکی از غذاهای سنتی چین است که در شهر شیان معروف است. هر کدام از رستوران هایی که در این شهر غذای ترکیبی پاستا اسفناج را طبخ می نمایند روش های خاص خودشان را برای این غذا دارند. رشته هایی که در این غذا ریخته می گردد از اسفناج درست می شوند و روی آن را با موادی نظیر سیب زمینی، تخم مرغ، هویج، فلفل و گوشت گاو پر می نمایند. سس قرمز تندی که روی آن میر ریزند هم شبیه سس گوجه است، البته این مواد اجباری نیست؛ پس جای تعجب نیست که اگر جایی دیدید این مواد را نریخته اند بخواهید ایراد بگیرید.

4- توفو مخلوط با آلوئه ورا آناناس | Cold Mixed Tofu and Pineapple Aloe Vera

یکی دیگر از غذاهای سنتی چین که بسیار هم هوادار دارد، توفو مخلوط با آلوئه ورا آناناس است. این غذا از یک توفوی عظیم که آن را داخل سسی قرار می دهند نیز تشکیل شده است. این سس خودش ترکیبی از فلفل، روغن، کنجد و ادویه جات دیگر می باشد و رویش را با سبزیجات سبز رنگ پر می نمایند. به طور کلی ترکیبی خوشمزه ای می گردد. آلوئه ورا و آناناس را هم در ظرف دیگری می ریزند و این مخلوط در کنار هم ترکیب هیجان انگیزی را تشکیل می دهد.

5- ماشی سرخ شده | Fried Mashi

شما در هر کجای جهان که بروید می توانید برنج یا رشته سرخ را پیدا کنید. اما ماشی سرخ شده کمی با بقیه فرق دارد، این غذا که شبیه به نوکی ایتالیایی است یک مقدار مزه شیرینی می دهد. سبزیجات تردی که داخل آن می ریزند و در کنار ماشی های نرم آن ترکیب خوشمزه ای را به وجود می آوردند.

6- سبزیجات سرد

یک ترکیب سالم دیگر از غذاهای سنتی چین که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید، سبزیجات سرد است. این غذای سالم ترکیبی از توفو، بادام زمینی و سبزیجات گوناگون که جمله کلم، خیار، لوبیا سبز و ریشته لوتوس یا همان نیلوفر آبی نیز درست می گردد و آن را با سس یا چاشنی ماریناد سرو می گردد. گفتنی است که بگوییم ممکن است بنابه سلیقه سرآشپز رستوران های مختلف ترکیبات این غذاها فرق داشته باشید.

7- توفو بدبو | Stinky Tofu

همانطور که از اسم این غذا پیداست بوی بدی دارد؛ توفوی بدبو یکی از غذاهای سنتی چین است که برای خوشمزه کردن آن انواع و اقسام ادویه ها را به آن اضافه می نمایند تا در نهایت مزه خوبی بگیرد. پیشنهادی برای امتحان کردن آن نداریم.

8- دامپلینگ | Dumpling

غذای دیگری به نام دامپلینگ وجود دارد که در لیست غذاهای سنتی چین قرار گرفته است. این غذا هواداران زیادی دارد و برای پخت این غذا، خمیر آن را با موادی مثل گوشت و سبزیجات پر می نمایند و به صورت بخارپز یا سرخ شده سرو می گردد. مردم محلی غذای دامپلینگ را قبل از خوردن در سرکه سیاه و سس فلفل قرمز فرو می نمایند تا خوشمزگی آن دو برابر باشد.

9- بادمجان شیرین و ترش | Cold Vegetable Dish

برای کسانی که بادمجان دوست ندارند یک مژده بی نظیر داریم! یک غذای چینی به نام بادمجان شیرین و ترش وجود دارد تا نظرتان عوض گردد. بیشتر مزه ای شیرین و شبیه به گوشت دارد تا سبزیجات برای پخت این غذا، تکه های بادمجان را درون یک کاسه می ریزند و می توانید آن را با سس فلفل و ماهی میل کنید.

10- رشته گوشت | Beef Noodles

شما می توانید در تمام رستوران های این کشور رشته گوشت را پیدا کنید. باید بدانید که هر رستوران بروید ممکن است این غذا به شکل مختلفی پخته گردد. اما نوع معمول آن به این صورت است که روی رشته ها را با گوشت گاو چرخ شده و سبزیجات گوناگون پر می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1069

به "غذاهای سنتی چینی شما را عاشق این کشور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای سنتی چینی شما را عاشق این کشور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید