عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت وابسته است

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، دکتر سیف اله جلیلی در گردهمایی موزه های علوم و دانشگاهی و تغییرات اقلیمی که به صورت آنلاین از سوی موزه علم و فناوری برگزار گردید، با بیان اینکه موضوع تغییر اقلیم سال ها در جهان مطرح است، اضافه کرد: علی رغم مطالعات زیادی که در این زمینه اجرا شده، هنوز جوامعی وجود دارند که به اهمیت تغییر اقلیم پی نبرده اند و کره زمین نیز تحت تاثیر فشار زیاد ناشی از مصرف بی رویه انسان از منابع واقع شده است.

عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت وابسته است

وی اظهار کرد: عمده عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت بستگی دارد؛ استفاده نادرست از منابع موجب پدیده تغییر اقلیم شده ضمن آنکه جمعیت کره زمین نیز در حال رشد است.

جلیلی، با بیان اینکه تغییر اقلیم موجود در کره زمین در حالی است که همچنان بخش اعظمی از جمعیت دنیای به امکانات رفاهی دسترسی ندارند، گفت: می توان تصور کرد که اگر کل جمعیت دنیا از رفاه خوبی برخوردار شوند، چه فشار مضاعفی به کره زمین تحمیل می شد.

رئیس موزه علوم و فناوری با طرح این سوال که آیا بشر احتیاج به این اندازه پیشرفت داشته است، یادآور شد: واقعیت این است که نمی توان جلوی پیشرفت تکنولوژی را گرفت ولی باید بیاموزیم که چگونه از منابع، استفاده درستی داشته باشیم.

وی تاکید نمود: در این راستا احتیاج است تا با ارائه آموزش های مناسب به مردم، در زمینه استفاده از امکانات، فرهنگ سازی گردد.

جلیلی اضافه نمود: ما معتقدیم که فناوری ها می تواند به یاری محیط زیست بیابند نمونه آن حذف کاغذ با توسعه ابزارهای دیجیتال است.

وی با بیان اینکه موزه های علوم و فناوری مراکز ارتباط میان علم و جامعه است، گفت: احتیاج است تا با حمایت از آنها، این نهادها را در مسیر توسعه علوم و ترویج علم راهنمایی شوند.

رئیس موزه علوم و فناوری در مورد کوشش موزه علوم و فناوری برای توسعه موزه های دانشگاهی، گفت: طرح فعال سازی و توسعه موزه های علوم دانشگاهی آن طوری که باید اجرایی نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1401 بروزرسانی: 15 اسفند 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2341

به "عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت وابسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل تغییر اقلیم به رشد جمعیت وابسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید