آشنایی با موزه نئوس در برلین به همراه ویدئو

به گزارش مجله آراد، موزه نئوس برلین یکی از معروف ترین موزه های تاریخی این شهر است. بسیاری از افراد بومی یا مسافران از سراسر دنیا در تمامی طول سال برای بازدید از موزه نئوس به برلین سفر می نمایند. اگر شما هم قصد داشته باشید تا به برلین سفر کنید، بی شک نباید بازدید از این موزه زیبا را از دست بدهید. اگر هم تنها دوست دارید تا بیشتر با موزه نئوس آشنا شده و حقایق جالبی را درباره آن یاد بگیرید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب از خبرنگاران ، قصد داریم تا شما را به برلین برده و با یکی از زیباترین موزه های این شهر، یعنی موزه نئوس آشنا کنیم.

آشنایی با موزه نئوس در برلین به همراه ویدئو

تاریخچه موزه نئوس

موزه نئوس (Neues Museum) یکی از موزه های مشهور و مهم در شهر برلین، آلمان است. این موزه در منطقه جزیره موزه ها (Museum Island) واقع شده و به عنوان یکی از موزه های بسیار مهم برای نگهداری آثار مهم معماری نئوکلاسیک در اروپا شناخته می شود.

تاریخچه اصلی و قدمت موزه نئوس به سال 1841 بازمی شود. ساختمان اصلی موزه به وسیله معمار فریدریش آگوست شتوله (Friedrich August Stüler) طراحی و پروژه ساخت آن در سال 1843 شروع شد. اما در پی فرمان شاه فردریک ویلهلم چهارم پروسیا، پروژه ساخت این ساختمان برای مدتی تعطیل شد. در طول سال های بعدی، بعضی از بخش های موزه برای نگهداری از مجموعهٔ آثار هنری و باستان شناسی استفاده شدند.

جنگ جهانی دوم

جنگ جهانی دوم، به موزه نئوس به علت بمباران هوایی شهر برلین خسارت وارد و بخشی از ساختمان منهدم شد. سال های بعد، موزه در مرز تخریب کامل قرار داشت و تا حدودی به عنوان یکی از ویرانه های جنگی در نظر گرفته می شد.

سال 1986، تصمیم گرفته شد که موزه نئوس با توجه به اهمیت تاریخی و هنری آثار درون آن، بازسازی و به عنوان یکی از موزه های مجموعه جزیره موزه ها بازگردانده شود. این فرایند با همکاری معمار استرالیایی السا دورنر (Elsa Dorner) شروع و به وسیله معمار آلمانی دیوید چیپرفیلد (David Chipperfield) ادامه پیدا کرد. بازسازی موزه نئوس در سال 2009 به خاتمه رسید و موزه در تاریخ 16 اکتبر 2009 با مراسمی رسمی دوباره افتتاح شد.

موزه نئوس به عنوان یکی از مجموعه موزه های جزیره موزه ها که در سال 1999 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، شامل مجموعه ای از آثار هنری، باستان شناسی و آثار مربوط به مصر باستان است. از جمله آثار برجسته این موزه می توان به مجسمه نفرتیتی، مجسمه بستیتی و مجسمه آمون اشاره نمود. بعلاوه، موزه نئوس یکی از موزه های پربازدید در برلین است و بازدیدنمایندگان را به دنیایی از هنر، تاریخ و فرهنگ می برد. این موزه از نظر جذب گردشگر و رونق گردشگری در آلمان هم اهمیت بسیار زیادی برای مردم این کشور دارد.

اطلاعات جامع موزه نئوس

اکنون که درباره تاریخچه کلی و آثار باستانی که در موزه نئوس نگهداری می شوند اطلاعات کلی پیدا کردیم، نوبت به اطلاع از حقایقی جامع درباره موزه نئوس می رسد. پیش از آن که افراد به موزه نئوس برلین بروند، بهتر است که ابتدا با بعضی از اطلاعات کلی مانند قیمت بلیط و ساعت های کاری این موزه آشنایی داشته باشند. این اطلاعات در ادامه این بخش ارائه شده اند.

  • هزینه بلیت ورودی: 12 یورو برای هر نفر
  • روش خرید بلیط: به وسیله آنلاین و حضوری
  • ساعات کاری: روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر
  • آخرین سانس فروش بلیط: ساعت 05:30 بعدازظهر
  • آدرس موزه: Bodestraße 1-3, 10178 Berlin, Germany
  • ایستگاه اتوبوس موزه: Hackescher Markt
  • ساعات لازم برای بازدید از موزه: 2 الی 3 ساعت

در موزه نئوس دیدنی های بسیاری وجود داشته که افراد می توانند از آن ها دیدن نموده و درباره تاریخ آن ها هم اطلاعات بسیار زیادی به دست بیاورند. درصورتی که تنها برای گشت وگذار به موزه نئوس سری زده باشید، می توانید بین 1 تا 2 ساعت از کل موزه دیدن کنید. اما اگر بخواهید اطلاعات کامل هر اثر را به دست بیاورید، باید حتماً 3 ساعت یا بیشتر برای گردش در موزه وقت بگذارید.

بخش های مختلف و دیدنی های موزه نئوس

موزه 8.000 مترمربعی نئوس یکی از بزرگترین کلکسیون های آثار باستانی و تاریخی مربوط به دوران ماقبل تاریخ و تاریخ معاصر فرهنگ هایی مانند مصر را در خود جای داده است. در این موزه می توان آثار دیدنی بسیاری را مشاهده کرد که به بعضی از آن ها در ادامه این بخش اشاره شده است.

سردیس نفرتیتی

یکی از زیباترین آثاری که در موزه نئوس نگهداری می شود، سردیس ملکه نفرتیتی است. نفرتیتی یکی از قدرتمندترین بانوان کل تاریخ مصر بوده و به زیبایی خود شناخته می شود. افرادی که به تاریخ مصر علاقه داشته باشند و بخواهند تا با این ملکه زیبای مصری آشنا شوند، می توانند سردیس او را در موزه نئوس دیدن نمایند.

کلاه طلایی برلین

یک اثر باارزش دیگری که در موزه نئوس نگهداری می شود، کلاه طلایی برلین است. این کلاه یک سرپوش بسیار قدیمی ساخته شده از طلاست که قدمت آن به دوران عصر آهن بازمی شود. کشف این کلاه توانسته درباره تکنولوژی و کشفیات آن عصر یاری بزرگی نموده و به علت قدمتی که دارد، ارزش تاریخی بسیار زیادی هم دارد.

سایر موزه های جزیره موزه برلین

همان طور که اشاره شد، موزه نئوس تنها یکی از موزه های واقع در جزیره موزه برلین است. اگر بعد از بازدید از این موزه خواستید از سایر موزه های این جزیره هم دیدن کنید، بد نیست که با اسامی آن ها آشنایی داشته باشید. سایر موزه های جزیره موزه های برلین شامل موارد زیر می شوند:

  • موزه قدیمی
  • گالری هنری برلین
  • موزه بوده
  • موزه پرگامون

تمامی این موزه ها از نظر تاریخی و هنری ارزش بسیاری برای برلین داشته و بازدیدنمایندگان زیادی هر ساله از آن ها دیدن می نمایند. به همین علت هم بازدید از این موزه ها به هیچ عنوان خالی از لطف نخواهد بود.

کلام آخر

در این مطلب با یکی از زیباترین و مهم ترین موزه های برلین، موزه نئوس آشنا شدیم. در این موزه آثار باستانی و تاریخی بسیاری وجود داشته که هر کدام از آن ها می توانند برای دوستداران باستان شناسی یک گنجینه ارزشمند باشند. درصورتی که دوست دارید بیشتر با برلین، اقامتگاه ها و سایر جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید، سایر مطالب خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید. برای انجام صفر تا صد کارهای سفر به برلین یا ثبت نام در تورهای گردشگری برلین هم می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. از همراهی شما در یک مطلب دیگر سپاس گزاریم.

سؤالات متداول

موزه نئوس کجاست؟

موزه 8 هزارمتری نئوس یکی از موزه های جزایر موزه ها در برلین آلمان است که آثار باستانی بسیاری را در خود جای داده است.

بعضی از مهم ترین آثار تاریخی موزه نئوس کدام است؟

سردیس ملکه نفرتیتی و کلاه طلایی برلین دو مورد از مهم ترین و باستانی ترین آثار باستانی نگهداری شده در موزه نئوس هستند. علاوه بر این آثار، آثار باستانی بسیار دیگری هم در این موزه نگهداری می شود.

قیمت بلیط موزه نئوس چقدر است؟

قیمت بلیت موزه نئوس 12 یورو به ازای هر نفر است. علاقه مندان می توانند این بلیط ها را به صورت آنلاین یا حضوری تهیه نمایند.

ویدیو از موزه نئوس در آلمان

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1403 بروزرسانی: 8 شهریور 1403 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2443

به "آشنایی با موزه نئوس در برلین به همراه ویدئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با موزه نئوس در برلین به همراه ویدئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید