عرضه 30 هزار دستگاه خودرو به بازار

به گزارش مجله آراد، در مراسمی با حضور رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، طرح توسعه گمرک اختصاصی ایران خودرو به بهره برداری رسید.

عرضه 30 هزار دستگاه خودرو به بازار

به گزارش ایکوپرس، با بهره برداری از این طرح و تسریع در فرایند ترخیص و ارسال قطعات، در گام نخست، بیش از 30 هزار دستگاه خودرو تکمیل، تجاری سازی و وارد بازار خواهد شد.

رییس کل گمرک جمهوی اسلامی ایران در این مراسم با بیان این که اگر بخواهیم جامعه ای با مسائل کمتر داشته باشیم، باید فضای کسب و کار رقابتی گردد، گمرک را حامی و در خدمت فراوری دانست و توضیح داد: در این جهت سازمان های حاکمیتی وظیفه ای جز تسهیل گری ندارند.

مهدی میراشرفی، اضافه کرد: ایجاد انبار اختصاصی گمرک سبب خواهد شد تا امکانات و کالا ها از گمرکات مستقیما به کارخانه ها منتقل گردد و به این ترتیب گره های موجود در تجارت و فراوری باز گردد.

وی ارتقای سرعت گردش کالا و خدمات، کاهش هزینه هایی از جمله اجاره کانتینر، تخلیه، بارگیری، انبارداری و در نهایت رضایتمندی مشتریان را از نتایج این اقدام برشمرد و گفت: فرآیند تشریفات گمرکی در محل کارخانه و با استفاده از سامانه جامع تجارت انجام خواهد شد.

اشرفی با اشاره به دستاورد های اخیر ایران خودرو در شرایط سخت حاضر گفت: دستیابی به رکورد های متعدد در حوزه های مخلتف و پاسخگویی به احتیاج مشتریان در شرایط تحریم، جای قدردانی دارد و امیدوارم شاهد رشد روزافزون صنعت خودروسازی کشور باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز در این مراسم، ضمن تاکید بر توسعه همکاری و تعامل با ایران خودرو در زمینه ترخیص قطعات و تجهیزات، خودروسازی را صنعتی مهم و راهبردی خواند و اظهار کرد: سرعت در ترخیص و ارسال قطعه به خطوط فراوری و مدیریت منسجم و بهینه این فرآیند سبب کاهش هزینه حمل و نقل و فراوری خواهد شد.

محمد راستاد اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، کانتینر و محموله های ایران خودرو با رعایت مقررات و تشریفات اداری، در کوتاه ترین زمان ممکن جهت ارسال به خطوط فراوری ترخیص خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی راه اندازی گمرگ اختصاصی ایران خودرو در سطح ملی را قابل تقدیر دانست و گفت: این اقدام سبب تسریع در ترخیص کالا ها خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم، تحقق بخشی به اهداف کاهش بهای تمام شده فراوری و تسریع در تزریق قطعات به خطوط فراوری را از اهداف بهره برداری از گمرک اختصاصی این شرکت دانست و گفت: حذف هزینه اجاره کانتینر و بعضی هزینه های سربار مربوط به ترخیص کالا ها و تجمیع امور گمرک در انبار اختصاصی ایران خودرو، بهای تمام شده فراوری را کاهش خواهد داد که منافع آن نصیب تمامی ذینفعان این شرکت خواهد شد.

فرشاد مقیمی توضیح داد: ترخیص سریع قطعات سبب خواهد شد تا خودروی ناقصی از خط فراوری خارج نگردد. با این اقدام، 30 هزار خودروی ناقص تکمیل و تجاری سازی شده و تعهدات معوق به جز تعداد کمی که مربوط به خودرو های مونتاژی هستند، تا انتها سال، به صفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: فهرست، مبدا ارسال و استاندارد تمامی قطعاتی که از منابع خارجی تهیه می گردد، کاملا معین است و سازمان ملی استاندارد نیز بر آن نظارت دارد.

در این مراسم، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گزارشی از شرایط طراحی، فراوری و تحویل ارایه کرد. وی از تحقق 89 درصدی برنامه های فراوری سال جاری تا 18 بهمن اطلاع داد و عبور از رکورد فراوری دو سال گذشته و فراوری 442 هزار دستگاه خودرو و افزایش 9 درصدی تحویل خودرو در سال 99 نسبت به سال گذشته را از اقدامات اخیر برشمرد.

وی همچنین از افزایش 55 درصدی فراوری در بخش خودرو های سنگین و تجاری در سال 99 نسبت به سال گذشته اطلاع داد و گفت: احیای خط فراوری اتوبوس پس از 9 سال توقف، یکی از اقدامات مهم در راستای رونق فراوری داخل کشور بوده است.

لازم به ذکر است، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه، ضمن ادای احترام به شهید گمنام تدفین شده در ایران خودرو، از سالن های فراوری و مرکز تحقیقات این شرکت بازدید کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1606

به "عرضه 30 هزار دستگاه خودرو به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه 30 هزار دستگاه خودرو به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید