تور مکزیک: امضای موافقت نامه گمرکی میان ایران و مکزیک منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور می گردد

به گزارش مجله آراد، نشست مشترک سفیر مکزیک با تشکل های مالی با هدف آنالیز راه های توسعه همکاری های تجاری میان ایران و مکزیک در محل اتاق ایران برگزار گردید.

تور مکزیک: امضای موافقت نامه گمرکی میان ایران و مکزیک منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این جلسه گیرمو آلخاندرو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک در تهران با بیان اینکه مکزیک یکی از کشورهایی است که بیشترین موافقت نامه های تجاری را با شرکای تجاری به امضا رسانده است تأکید کرد: زمینه های مشترک همکاری زیادی بین دو کشور وجود دارد. مکزیک در زمینه های تک و خودرو پیشرفت های چشمگیری داشته است. بعلاوه ما در زمینه هوافضا بیش از 32 هزار شغل ایجاد نموده ایم و سومین کشور جهان در توسعه خدمات فناوری اطلاعات هستیم. مکزیک چهارمین صادرنماینده کامپیوتر و ششمین صادرنماینده لوازم خانگی در جهان به شمار می رود.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین پروژه های توسعه ای مکزیک تأسیس فرودگاه تازه مکزیکوسیتی است اضافه کرد: پروژه تأسیس پالایشگاه فراوری بنزین نیز در کشور ما دنبال می گردد. لذا می توان همکاری های مناسبی میان ایران و مکزیک صورت بگیرد.

بعلاوه دیگو روئیس گایول، دبیر اول سفارت مکزیک در تهران یادآوری کرد: موافقت نامه های متعددی از جمله موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و موافقت نامه گمرکی میان دو کشور به صورت پیش نویس تبادل شده که امضای آن ها می تواند به توسعه روابط یاری کند.

فرزاد مهرانی سرپرست معاونت بین الملل اتاق ایران هم در این نشست با تشریح ساختار اتاق ایران به عنوان مجلس بخش خصوصی کشور گفت: اتاق ایران نهادی غیردولتی و عضو محور است و بیش از 50 هزار عضو حقوقی و حقیقی دارد. در حال حاضر 34 اتاق استانی به عنوان بازوهای اتاق ایران در شهرستان ها فعالیت می نمایند و 39 اتاق مشترک با کشورهای هدف تجاری تشکیل داده ایم و بیش از 200 تشکل در قالب اتحادیه، سندیکا و انجمن در اتاق ایران ثبت شده است.

او تأکید کرد: مکزیک از کشورهای دارای الگوی توسعه است و ظرفیت های مالی مهمی دارد. لذا زمینه های همکاری زیادی میان دو کشور وجود دارد که باید از آن ها استفاده کرد.

در این جلسه اسدی، مدیردوجانبه و چندجانبه معاونت بین الملل اتاق ایران با بیان اینکه ظرفیت های همکاری ایران و مکزیک در زمینه انرژی های نو دارای اهمیت است ادامه داد: مکزیک در صنایع فولاد، قطعات خودرو و تجهیزات نفتی سرآمد است و در ایران شرکت های دانش بنیان در زمینه های بیوتکنولوژی، روباتیک و پلیمر به دستاوردهای مهمی رسیده اند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2166

به "تور مکزیک: امضای موافقت نامه گمرکی میان ایران و مکزیک منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: امضای موافقت نامه گمرکی میان ایران و مکزیک منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید