صنعت بیمه سالانه 19 درصد رشد می نماید

به گزارش مجله آراد، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه بانک، بوزس، بیمه و خصوصی سازی گفت: 32 شرکت بیمه داریم که به جز بیمه ایران، سه شرکت دولتی است و انتظار داریم با همکاری وزارت اقتصاد این سه شرکت هم خصوصی شوند.

صنعت بیمه سالانه 19 درصد رشد می نماید

وی اضافه نمود: مجموع سرمایه گذاری های شرکت بیمه 8درصد است که 13.6درصد آن در بازار بدهی صورت می گیرد؛ این در حالی است که صنعت بیمه هر سال 19 درصد رشد دارد که کافی نیست.

وی گفت: در صنعت بیمه باید از عرضه اوراق بهادار بیمه ای و بلاک چین استفاده گردد. این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در 6ماه ابتدایی سال از 6درصد به 15 درصد افزایش یافته است.

به گفته سلیمانی، با آغاز تحریم ها ضروری است با توزیع اوراق بهادار بیمه ای ریسک های برگشته به کشور را بین مردم تقسیم کنیم؛ البته تاکنون 9دفتر شرکت بیمه های خارجی در کشور تاسیس شده است.

سلیمانی با بیان این که باید بتوانیم ریسک صنعت بیمه را به یاری بازار سرمایه متعادل کنیم، از انتشار 10 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی بیمه در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در صنعت بیمه به کمیته ثبات مالی احتیاج داریم تا بتوانیم حداقل تعادل لازم را برای شرکا های بیمه ای ایجاد کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی، با اشاره به عرضه 10 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار بیمه ای در بازار سهام، بر لزوم بازنگری و اصلاح فعالیت های سرمایه گذاری در سه بازار بورس، بانک و بیمه تاکید نمود و اضافه نمود: در بخش قراردادهای هوشمند نیز می توانیم از فناوری بلاک چین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تدوین مقررات در زمینه فعالیت استارت آپ ها از مهم ترین برنامه هایی است که بزودی در صنعت بیمه اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 77

به "صنعت بیمه سالانه 19 درصد رشد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت بیمه سالانه 19 درصد رشد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید