شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) حضور می یابند

به گزارش مجله آراد، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) اطلاع داد.

شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) حضور می یابند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره حضور یک هیات تجاری در چین، مطرح نمود: با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی ،یک هیات بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی 19 تا 23 آبان ماه امسال به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به کشور چین سفر می نمایند تا شرایط همکاری ها و تعاملات بین دو کشور را آنالیز نمایند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه نمود: این هیات تجاری و فناوری که متشکل از نمایندگان شرکت های دانش بنیان است، در این سفر با شرکت های متناظر چینی دیدارهای دو جانبه خواهند داشت و نشست های رو در رو برگزار می نمایند.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان در ادامه اهداف این سفر را مورد توجه قرار داد وگفت: این سفر با هدف بازارسازی و صادرات برای محصولات دانش بنیان ایران ساخت در فراسوی مرزها انجام می گردد.

کرمی در ادامه توضیح داد: با توجه به رویکرد معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای یاری به صادرات محصولات دانش بنیان ایران ساخت و ایجاد و تقویت برندهای ایرانی، یک هیات تجاری به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از مدیران شرکت های دانش بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به کشور چین اعزام می گردد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره برنامه این سفر فناوری تجاری گفت: بازدید از نمایشگاه فن فناوری های برتر چین (CHTF) یکی از مهم ترین برنامه های این سفر است. این نمایشگاه بزرگترین و با نفوذ ترین نمایشگاه علمی و فن آوری در زمینه های مختلف مانند نسل جدید فناوری اطلاعات، سوخت و انرژی های جدید سیستمهای الکترونیک، زیست فناوری، حفاظت از محیط زیست است.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان اضافه نمود: حضور شرکت های دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه معتبر جهانی یاری موثری در معرفی محصولات و توانمندی های ایران به جهان است. محصولاتی که می توانند یک بازار جهانی و مقبول داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه این نمایشگاه هر ساله به میزبانی مشترک وزارتخانه ها و کمیسیون های دولتی چین و شهرداری شهر شنزن در این شهر برگزار می گردد گفت: این نمایشگاه بعد از سال ها توسعه و پیشرفت به یکی از مهمترین رویداد های فن آوری در جهان مبدل شده و نقش مهمی در ارتقاء همکاری ها ومبادلات علمی، مالی و تکنولوژیکی میان کشورهای مختلف جهان را ایفا می نماید.

وی درباره محورهای این نمایشگاه، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی های جدید، سیستم های الکترونیک و اپتوالکترونیک و صفحه نمایش های لمسی از جمله محورهای اصلی این نمایشگاه بین المللی است.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به دیگر اهداف اعزام شرکت های تجاری ایرانی به چین، گفت: از دیگر اهداف اعزام این شرکت ها به چین به مواردی چون شرکت در نشست های تجاری رو در رو با شرکت های چینی در شانگهای و شنزن، بازدید از پارک صنعتی سوژو، ایجاد پاویون ملی ایران و بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته چین اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 405

به "شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) حضور می یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) حضور می یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید