سرمایه گذاری 6670میلیارد ریالی بخش خصوصی برای زیرساخت های گردشگری سیستان و بلوچستان
به گزارش مجله آراد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد پروژه های گردشگری در حال ساخت استان توسط بخش خصوصی 54 طرح با میزان سرمایه گذاری 6670میلیارد ریال است که با بهره برداری این طرح ها شاهد ایجاد اشتغال برای 1210 نفر خواهیم بود.
با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.
به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب اضافه کرد: ابن پروژه ها در قالب تاسیساتی همچون هتل 4 و 5 ستاره، مجتمع های گردشگری، سفره خانه سنتی، بوم گردی، هتل سنتی و مجتمع تفریحی پذیرایی در حال اجراست که پس از بهره برداری، 1700 تخت به واحدهای اقامتی استان اضافه خواهد شد.
او در ادامه اضافه کرد: در سال 97 نیز مبلغ 200میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت های گردشگری استان اختصاص یافت.
جلالزایی بیان نمود: در راستای حمایت از تاسیسات گردشگری در روستاها به ویژه بوم گردی ها و مجموعه های گردشگری سال 97 مبلغ 140 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد 4 و 6 درصد به متقاضیان پرداخت شده که منجر به فراوری اشتغال مستقیم 200 نفر در حوزه های روستایی و عشایری استان شد.
او گفت: با توجه به وسعت استان و اینکه 51 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، گردشگری به ظرفیت بسیار مناسبی برای فراوری اشتغال و عاملی برای ماندگاری جمعیت روستایی در مناطق و بازدارنده مهاجرت به شهرها تبدیل شده است.
جلالزایی گفت: در شش ماهه سال جاری 3میلیون و 254هزار و 764 نفر گردشگر داخلی و 140هزار و 944 گردشگر خارجی وارد استان شدند که این رقم در سال گذشته یک میلیون و 160هزار و 896 گردشگر داخلی و 267هزار و 369 گردشگر خارجی است.
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: معرفی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه های معتبر خارجی از جمله گردشگری سلامت عمان، فیتور اسپانیا، آی تی بی برلین آلمان و نمایشگاه های داخلی از جمله اقداماتی است که به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری این استان اجرا شده است.
او ادامه داد: برگزاری تور آشناسازی با آثار و جاذبه های گردشگری استان برای فعالین گردشگری و فضای مجازی ایران، فراوری محتوا در فضای رسانه های دیجیتال با هدف از بین بردن فقر اطلاعاتی نسبت به استان و برگزاری بیش از 122 رویداد گردشگری در استان با هدف تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری و افزایش شهرت استان نیز انجام گرفته است.
او گفت: در این مدت برگزاری هفته های فرهنگی استان در مراکز استان های ایران، فراهم کردن گفت وگو بین بخش خصوصی دو استان برای افزایش تعاملات و تعریف جهتهای جدید گردشگری و شکل گیری پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان با هدف معرفی بیشتر سرزمین ناشناخته ها و افزایش تقاضای سفر به استان اجرا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با اشاره به چاپ کتاب به زبان آلمانی و انگلیسی و چاپ کتابچه جهتهای گردشگری استان گفت: سایت گردشگری استان با فراهم کردن امکان بازدید مجازی از آثار و جاذبه های استان نیز راه اندازی شده است.
جلالزایی بیان نمود: تعریف جهت جدید گردشگری شهرهای کویری ایران گشکا که گام بلندی برای معرفی بیشتر استان و توزیع سفر در ایران خواهد بود.
او یادآور شد: تعریف جهت جدید گردشگری شرق ایران از جنگل تا دریا بین گلستان تا سیستان و بلوچستان و برگزاری رالی اتومبیل رانی برای معرفی بیشتر این جهت نیمه دوم سال 98 نیز از اقدامات دیگر در راستای معرفی ظرفیت های استان است.
جلالزایی گفت: تعداد 500 نفر از فعالان گردشگری در 10 دوره با هدف توانمندسازی جوامع محلی و ارتقاء کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری آموزش دیدند.
منبع: میراث آریا