سامان دهی تاسیسات آب رسانی مسجد جامع عتیق اصفهان پس از 30 سال

به گزارش مجله آراد، مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان از سامان دهی تاسیسات آب رسانی این مسجد پس از 30 سال اطلاع داد.

سامان دهی تاسیسات آب رسانی مسجد جامع عتیق اصفهان پس از 30 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، سیدمهدی موسوی موحد، با اعلام این خبر گفت: در راستای سامان دهی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مسجد جامع عتیق اصفهان، در اولین گام، لوله های آبی که حدود 30 سال در این مجموعه دنیای به عنوان یک عنصر زائد خودنمایی می کرد، برچیده شد.

موسوی موحد توضیح داد: این عملیات با همکاری هیئت امنای مسجد و به همت پایگاه دنیای مسجد جامع عتیق اصفهان انجام شد.

مدیر پایگاه دنیای مسجد جامع عتیق اصفهان گفت: طول راستا لوله ها که قسمت هایی از ورودی اصلی مسجد، بخش شرقی و جنوبی حیاط و قسمت غربی صفه صاحب را در بر می گرفت در این عملیات برچیده شد.

او گفت: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده عملیات ساماندهی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی این مجموعه دنیای، طی هفته های آینده ادامه خواهد داشت و تمام عناصر زائد در داخل این مجموعه دنیای برچیده و ساماندهی خواهد شد.

مجموعه مسجد جامع عتیق اصفهان یکی از کهن ترین مساجد جامع ایران در دوران اسلامی است، این مسجد تاریخی با بیش از 1280 سال قدمت و طی 10 دوره تمدنی، دایره المعارفی متنوع از سبک های مختلف معماری و تزئینات وابسته به آن در بیش از هزار سال سیر تطور تاریخ فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را یک جا در خود جای داده است.

این مجموعه با بیش از 22هزار مترمربع وسعت و نزدیک به 1300 سال قدمت در سال 1391 به عنوان اولین مسجد دنیا اسلام در فهرست میراث دنیای به ثبت رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 682

به "سامان دهی تاسیسات آب رسانی مسجد جامع عتیق اصفهان پس از 30 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی تاسیسات آب رسانی مسجد جامع عتیق اصفهان پس از 30 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید