زخم بیش از 1200 پروژه نیمه تمام بر پیشانی زنجان

به گزارش مجله آراد، استاندار زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 1200 پروژه نیمه تمام در استان زنجان وجود دارد.

زخم بیش از 1200 پروژه نیمه تمام بر پیشانی زنجان

به گزارش خبرنگاران، فتح الله حقیقی شامگاه دیروز در طی سفر خود به شهرستان ابهر، در جمع مردم فنوش آباد، اضافه نمود: سعی خواهد شد بر اساس قول های داده شده به روستاییان انجام وظیفه شود.

وی با بیان اینکه با تلاش مدیران اقدامات خوبی در استان اجرا شده است، یادآور شد: اولویت انتصاب مدیران در استان و شهرستان ها با مدیران بومی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب اجرا شده در استان اولویت بندی پروژه ها بود، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 1200 پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که اگر منتظر سرانجام آن با این تخصیص ها باشیم باید 70 سال صبر کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه های استان در 40 پروژه که قابلیت انجام دارد، اولویت بندی شده است، اضافه نمود: با اولویت بندی اجرا شده، شاهد آثار افتتاح پروژه ها در سطح استان هستیم.

حقیقی به حضور چهار وزیر و معاون اول رئیس جمهور در استان در طول هفت ماه گذشته نیز گریزی زد و اضافه نمود: حاصل حضور این مسئولان بلندپایه، مصوبات خوب برای مردم استان بود.

عملیات دوبانده کردن خط آهن زنجان قزوین سرعت می گیرد

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یکی از رایزنی های اجرا شده در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان، موضوع دوبانده کردن راه آهن قزوین ـ زنجان بود که از سال 83 آغاز شده است، ادامه داد: با رایزنی های اجرا شده روند اجرای این پروژه تسریع می شود.

کننده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه رسیدگی به مسائل روستاییان از اولویت های دولت تدبیر و امید است، بیان نمود: در طی هفت ماه گذشته در 110 روستای استان به همراه مسئولان استانی برای حل مسائل حضور یافتیم.

حقیقی با اشاره به اینکه امسال جلسات محوری در استانداری تشکیل نشده است، گفت: جلسه رفع موانع تولید از جلسات محوری استان است که در واحدهای تولیدی مشکل دار برگزار شده است.

وی اظهار داشت: برخی از پروژه های استان اشتباه تعریف و پیگیری شده بود که این پروژه نیز در مرحله حل و فصل قرار گرفته است.

حل مشکل آب شرب روستای فنوش آباد، لکه گیری جاده و تامین آب کشاورزی از پایاب سد کینه ورس از مواردی بود که استاندار زنجان در سفر به روستای فنوش آباد به آن ها پرداخت.

مسئولان از دادن وعده های واهی به مردم خودداری کنند

حقیقی همچنین در ادامه سفر خود به روستاهای شهرستان ابهر، مهمان مردم روستای میمون دره این شهرستان بود.

وی در جمع اهالی میمون دره با بیان اینکه وعده های غیرقابل اجرا موجب بدبینی مردم می شود، شرح داد: مسئولان شرایط اقتصادی کشور را باید در نظر داشته و وعده هایی به مردم دهند که توانایی اجرای آن را داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به مشکل مطرح شده از سوی مردم این روستا مبنی بر اجرای طرح هادی، گفت: امسال با همکاری دهیاری 3000 مترمربع در روستا آسفالت ریزی انجام خواهد شد.

حقیقی با اشاره به نبود پوشش آنتن دهی تلفن همراه در روستای میمون دره، یادآور شد: تا هفته دولت سعی خواهد شد مشکل آنتن دهی در این روستا و سایر روستاهای استان بهتر شود.

ثبت چنار تاریخی 800 ساله میمون دره تا هفته دولت

این مسئول همچنین با اشاره به دیگر مطالبه روستائیان میمون دره مبنی بر احداث کتابخانه در روستا، شرح داد: بودجه دولت اجازه احداث کتابخانه در روستا را نمی دهد اما اگر مکان مناسب برای کتابخانه تعریف شود آمادگی برای تجهیز این مکان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سیل به کشور 40 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده است، بیان نمود: این امر در حالی است که بودجه کل کشور 60 هزار میلیارد تومان است.

کننده عالی دولت در استان با اشاره به مطالبه مردم روستا برای ثبت چنار تاریخی 800 ساله روستا، یادآور شد: مسئولان مرتبط باید تا هفته دولت پیگیر ثبت این درخت باشند.

استاندار زنجان با اشاره به نارضایتی برخی از اهالی روستاها از معادن، ادامه داد: معادنی که از راه های روستایی استفاده می کنند یا باید در حل مسائل شان سهیم باشند و یا راه خود را از روستا جدا کنند.

تسهیلات کم بهره در انتظار سرمایه گذاران حوزه گردشگری

حقیقی در جمع اهالی روستای کینه ورس نیز با اشاره به افزایش محدوده روستا، بیان نمود: طرح بازنگری این روستا طبق قانون باید پنج سال بعد انجام شود اما به دلیل کمبود زمین در روستا و نیاز اهالی روستا به اندازه نیاز اهالی زمین تدارک دیده خواهد شد که مهم ترین چالش در این حوزه، مشکل نبود اراضی ملی است.

استاندار زنجان ادامه داد: لکه گیری راه های روستا و نصب علائم راهنمایی رانندگی نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امکان ایجاد ورزشگاه جدید در روستا وجود ندارد، شرح داد: اگر مکانی برای انجام فعالیت های ورزشی در نظر گرفته شود نسبت به تجهیزات آن اقدام خواهد شد.

حقیقی با اشاره به اینکه روستاهای ابهر از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، بیان نمود: هر کس که واجد سلامت بوده و اقدام به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کند علاوه بر مجوزهای لازم، تسهیلات کم بهره نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 250

به "زخم بیش از 1200 پروژه نیمه تمام بر پیشانی زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخم بیش از 1200 پروژه نیمه تمام بر پیشانی زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید