رهاسازی آب سد ایزدخواست به صورت جدی دنبال می گردد

به گزارش مجله آراد، در پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان فارس بر رهاسازی آب از سد ایزدخواست تاکید شد.

رهاسازی آب سد ایزدخواست به صورت جدی دنبال می گردد

به گزارش از ، پنجمین جلسه شورای حفاظت منابع آب با حضور مدیرعامل آب منطقه ای استان در استانداری فارس برگزار گردید و در این جلسه، عملکرد آبگیری و رهاسازی آب سد ایزدخواست آنالیز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این جلسه سیاست دولت را در مورد رهاسازی آب سد ایزدخواست، تامین حقابه تمام حقابه بران عمومی دانست.

مدیرعامل آب منطقه ای استان اظهار نمود: رهاسازی آب از سد ایزدخواست به صورت جدی اقدامی است که آب منطقه ای فارس به آن خواهد پرداخت و سیاست ما رعایت عدالت در تامین حقابه های فارس و اصفهان است.

دهقانی تاکید نمود:حقابه های همه در جریان این رهاسازی رعایت خواهد شد.

موضوع دیگرجلسه شورای حفاظت منابع آب فارس، آنالیز مصوبات ستاد ویژه محدودیت و ممنوعیت کشت برنج در فارس بود.

در این خصوص مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت: کشت برنج در سال 97 نسبت به سال 96 و همچنین سال 98 نسبت به سال های گذشته متاسفانه به سطح بسیار بالایی رسیده است و، چون این کشت در بیشتر مواقع با استفاده از منابع آب های زیرزمینی انجام می گردد، بادی گفت که این نوعی خیانت است.

دهقانی اضافه کرد: متاسفانه با حداقل آب زیرزمینی موجود کشت برنج دنبال می گردد و فارس به سمتی می رود که هر زمین کشاورزی با حداقل آب زیرزمینی موجود سه بار در طول سال مورد کشت قرار می گیرد و این فاجعه است. متاسفانه سیاست کلان هم بر مدیریت آن راسخ نیست.

او با اشاره به سیاست نصب کنتور حجمی بر روی چاه های کشاورزی اظهار نمود: آب منطقه ای فارس تا به امروز حدود سه برابر تعهد اقدام به نصب کنتور حجمی کرده است. با توجه به اینکه مشکلاتی اقتصادی در نصب کنتور حجمی متوجه کشاورزان می گردد، دولت می تواند از صندوق ذخیره ارزی این مشکل کشاورزان را حل نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 870

به "رهاسازی آب سد ایزدخواست به صورت جدی دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهاسازی آب سد ایزدخواست به صورت جدی دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید