رتبه بندی فرودگاه های کشور اعلام شد

به گزارش مجله آراد، تهران (پانا) - مدیر راهبری مرکز ایمنی، عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی عنوان نمود سامانه پایش کیفیت خدمات فرودگاه، رتبه بندی فرودگاه ها را اعلام نموده که در 6 ماه نخست سال جاری بیش از یک میلیون و 700 بازخورد به وسیله این سامانه ثبت و جمع آوری شده است.

رتبه بندی فرودگاه های کشور اعلام شد

به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، مجتبی رنجبر اظهار کرد: پایش مستمر و هوشمند کیفیت خدمات و سرویس ها در فرودگاه های کشور با تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات فرودگاهی انجام می گردد.

وی اضافه کرد: سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در دو حوزه کیفیت خدمات فرودگاهی و امکانات سالن های فرودگاه به جمع آوری بازخوردهای مسافران می پردازد و در ماه های تیر، مرداد و شهریور 1400 هم، 650 هزار بازخورد از سوی مسافران در فرودگاه های کشور ثبت نموده است.

مدیر راهبری مرکز ایمنی، عملیات اضطراری و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی اعلام کرد: موضوع کیفیت خدمات فرودگاهی در زمینه های امکانات سالن های فرودگاه، کیفیت پذیرش مسافر و بار، نحوه برخورد کارکنان، آراستگی و راحتی در فرودگاه، سرویس های اطلاع رسانی، مدت زمان انتظار پذیرش، نحوه دسترسی به فرودگاه، شرایط پارکینگ فرودگاه، اقدامات مقابله با شیوع کرونا به وسیله مسافران ارزیابی می گردد.

به گفته وی؛ این سامانه در حوزه امکانات سالن های فرودگاه به بررسی مواردی همانند اینترنت، محل شارژ، چرخ دستی و ویلچیر، آب آشامیدنی، تلویزیون، محل بازی بچه ها، عابر بانک، اتاق سیگار، جایگاه انتظار، بسته بندی بار، غرفه های فروشگاهی، رستوران و فست فود، نمازخانه و سرویس های ترمینالی می پردازد.

رنجبر در ادامه به رتبه بندی فرودگاه های کشور در دو بخش کیفیت خدمات فرودگاهی و امکانات سالن های فرودگاه پرداخت و گفت: با توجه به اطلاعات دریافتی در سه ماهه دوم سال 1400، پیروز ترین فرودگاه ها در زمینه کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی از نظر مسافران به توضیح ذیل است: فرودگاه های مهرآباد، مشهد و تبریز(امکانات سالن های ترمینال)، فرودگاه های اصفهان، بندرعباس و اهواز (کیفیت پذیرش مسافر/ بار)، فرودگاه های شیراز، اصفهان و زاهدان(نحوه برخورد کارکنان)، فرودگاه های مهرآباد مشهد، یزد(آراستگی و راحتی در فرودگاه)، فرودگاه های مشهد، بندرعباس و زاهدان(سرویس های اطلاع رسانی)، فرودگاه های مهرآباد، اهواز و یزد(زمان انتظار پذیرش)، فرودگاه های تبریز، مهرآباد، شیراز(اقدامات مقابله با شیوه کرونا)، فرودگاه های اصفهان، یزد و مهرآباد(شرایط پارکینگ فرودگاه) و فرودگاه های تبریز، شیراز و اهواز(نحوه دسترسی به فرودگاه) جزء فرودگاه های منتخب بودند.

وی بعلاوه به ارائه نتایج حاصل از پایش رضایت مندی مسافران در رابطه با امکانات سالن های فرودگاه ها در تابستان پرداخت و گفت: در ارائه اینترنت فرودگاه های مهرآباد، اصفهان و مشهد، در پخش برنامه های تلویزیونی، فرودگاه های تبریز، مهرآباد و زاهدان، در محل شارژ، فرودگاه های مهرآباد، بندرعباس و شیراز، در ارائه چرخ دستی و ویلچیر، فرودگاه های مشهد، مهرآباد و یزد، در ارائه جایگاه انتظار، فرودگاه های یزد، زاهدان و مشهد، در ارائه آب آشامیدنی فرودگاه های اصفهان، شیراز، مهرآباد، در استقرار عابر بانک، فرودگاه های شیراز، اهواز و تبریز، در بسته بندی بار فرودگاه های تبریز، اهواز، بندرعباس، در استقرار غرفه های فروشگاهی فرودگاه های اصفهان، مهرآباد و. بندرعباس، در بخش رستوران و فست فود، فرودگاه های مهرآباد، زاهدان، اهواز، در بخش نمازخانه فرودگاه های مهرآباد، یزد، مشهد و در بخش سرویس های بهداشتی فرودگاه های مشهد، اصفهان و تبریز به عنوان فرودگاه های منتخب معرفی شدند.

رنجبر گفت: این دفتر با همکاری مدیران فرودگاه های کشور در ماه های آینده هم کماکان و به طور مستمر به جمع آوری بازخوردهای مسافران در فرودگاه های کشور به ویژه فرودگاه های مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، بندرعباس، یزد، زاهدان و ...پرداخته و با میزان گیری شاخص رضایت، بهره گیری از گزارش ها و بررسی، بررسی و تحلیل نتایج حاصله از این سامانه نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود کیفیت سرویس ها و خدمات فرودگاهی منطبق با نظر مسافران اقدام می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1967

به "رتبه بندی فرودگاه های کشور اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی فرودگاه های کشور اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید