تور ارمنستان: راهنمای گردش 48 ساعته در ایروان، مرکز ارمنستان

به گزارش مجله آراد، ایروان، مرکز ارمنستان، جاهای تماشای زیادی برای جذب گردشگران دارد، اما گاهی وقت برای بازدید از تمامی آن ها کم است. اما می توانید از مهم ترین جاذبه های آن در عرض 48 ساعت تماشا کنید.

تور ارمنستان: راهنمای گردش 48 ساعته در ایروان، مرکز ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در ایروان، مرکز ارمنستان، فعالیت های تفریحی زیادی می توان انجام داد. موقعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که به راحتی می توان با گردش های یک روزه، از سایر شهرهای این کشور نیز تماشا کرد. به این ترتیب، بعضی از گردشگران زمان کافی برای بازدید از ایروان را ندارند؛ به همین علت می خواهیم راهنمای گردش 48 ساعته در این شهر را ارائه کنیم تا بتوانید از کمترین زمان، بیشترین استفاده را از تور ارمنستان ببرید و از مهم ترین جاهای تماشای آن بازدید کنید.

روز اول

صبح: از خوردن صبحانه محلی و گشت و گذار در مجموعه کاسکاد لذت ببرید

بدیهی است که هر کسی باید صبح خود را با صبحانه ای مغذی شروع کند. اهمیت این امر وقتی بیشتر می گردد که به مقصد جدیدی سفر می کنیم. ممکن است در طول روز به مدت طولانی پیاده راه بروید، به همین علت به انرژی بیشتری احتیاج خواهید داشت.

خوشبختانه ایروان جا برای خوردن صبحانه خوب، کم ندارد. چه دنباله روی سبک زندگی سالم باشد و چه مهم نباشد برای صبحانه چه چیزی می خورید، می توانید در ایروان برترین وعده صبحانه را تجربه کنید. با این حال اگر در پی جایی برای خوردن صبحانه محلی هستید، به رستوران Lavash بروید و صبحانه خوشمزه محلی و لقمه هایش را امتحان کنید. از لذیذترین لقمه های این رستوران می توان به لقمه گردو و عسل اشاره نمود.

پس از صرف صبحانه خوشمزه، به مجموعه کاسکاد بروید که از این رستوران فقط 10 دقیقه پیاده راه است. این مجموعه تراس های زیبا و مجسمه های هنری دارد و گل آرایی زیبای محوطه بر زیبایی آن افزوده است. از پله ها بالا بروید و از نمای پانورامیک شهر لذت ببرید. در راه برگشت از مرکز هنری کافسجیان و آثار هنرهای معاصر هنرمندان محلی بازدید کنید.

بعدازظهر: از ماتناداران و بنای یادبود مادر ارمنستان بازدید کنید

از مجموعه کاسکاد به سمت مانتاداران بروید، جایی غنی از تاریخ، ادبیات و هنر. اینجا می توانید متون ماقبل تاریخ از سراسر دنیا را مشاهده کنید. بهتر است از یک راهنمای تور یاری بخواهید، به این ترتیب می توانید اهمیت بسیاری از اسنادی که در اینجا به نمایش گذاشته شده است را کاملا درک کنید.

پس از بازدید از این مکان، به تماشا بنای یادبود مادر ارمنستان بروید که در پارک ویکتوری قرار گرفته است. این بنا خود ارمنستان را به نمایش گذاشته و نماد صلح به واسطه قدرت است. این بنا مشرف بر مرکز است و شبیه نگهبان شهر است. کسانی که به تاریخ نظامی علاقه دارند، می توانند از موزه نظامی بازدید نمایند که به جنگ ناگورنو قره باغ اختصاص دارد که بین سال های 1988 تا 1994 به وقوع پیوسته بود.

عصر: در منطقه کنتون (Kenton) قدم بزنید

کنتون یکی از 12 منطقه ایروان است و مسجد کبود، میدان جمهوریت و چند پارک در آن قرار گرفته است. عصر دیروقت به این مکان بروید و از تنها مسجد شیعیان این کشور تماشا کنید که در قرن 18 میلادی ساخته شده است. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و استقلال ارمنستان، مسجد با حمایت دولت ایران بازسازی شد.

پس از بازدید از این مسجد زیبا به میدان جمهوریت بروید و زیر چشمی به زندگی روزمره مردم محلی نگاه کنید و در منطقه ها اطراف قدم بزنید و به تماشای ساختمان هایی بنشینید که تکمیل ساخت شان حدود 50 سال به طول انجامیده است. هر روز حدود ساعت 9 شب، اجرای آب نمای موزیکال در نزدیکی میدان آِغاز می گردد، پس آن را در برنامه گردش خود قرار دهید.

شب: به زندگی شبانه مردم محلی نگاهی بیندازید

شب را در هتل نمانید و ببینید مردم محلی عصر و شب خود را بعد از درس خواندن یا به مدت طولانی کار کردن، چگونه سپری می نمایند.

روز دوم

صبح: از بنای یادبود الفبای ارمنی تماشا کنید

روز دوم خود را در ایروان کمی زود شروع کنید. برای صرف صبحانه به یکی از رستوران هایی که صبحانه عرضه می نمایند، بروید و غذا و خوارکی های دلخواه تان را نوش جان کنید. پس از آن، راهی یک سفر برون شهری کوتاه شوید و به سمت بنای یادبود الفبای ارمنی بروید که با ماشین حدود 50 دقیقه از مرکز فاصله دارد. این 39 حروف سنگی بزرگ الجثه، به منظور بزرگداشت 1600 سالگی خط ارمنی، از سال 2005 در این مکان قرار داده شده اند. بازدید از این حروف سنگی بیش از یک ساعت طول نمی کشد.

بعدازظهر: از موزه ها تماشا کنید

پس از اینکه به شهر برگشتید، بعدازظهر خود را صرف بازدید از مهم ترین موزه های ایروان کنید. در ابتدا در مسیرتان به سمت مرکز شهر، به بازدید از موزه قتل عام ارامنه بروید. این موزه به قتل عام ارمنی هایی که در در جنگ دنیای اول و پس از آن کشته شده اند، اختصاص دارد. بازدید از این موزه ممکن است احساسات تان را برانگیزد و شما را به آن دوران وحشتناک ببرد که در آن 1.5 میلیون ارمنی کشته شده اند.

بعد از آن به سمت میدان جمهوریت بروید و از گالری ملی و موزه تاریخ تماشا کنید تا در خصوص این کشور و فرهنگ آن، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در موزه تاریخ مجموعه های متنوعی از سکه های تاریخی، اشیای باستانی و قوم نگاری از تاریخ این سرزمین و بعلاوه چیزهای مربوط به داستان تاریخ اخیر به نمایش گذاشته شده است. این موزه میزبان کلکسیون بزرگی از اشیای برنزی ماقبل تاریخ، میراث فرهنگی و تاریخی پادشاهی باستانی اورارتو و سکه های متنوع از سلسله های مختلف است.

در نهایت، به تماشا موزه Erebuni بروید که در پایین تپه Arin Berd واقع شده است. اینجا می توانید قدم بزنید و به گشت و گذار در قلعه اورارتویی Erebuni و موزه آن بپردازید. گفته می گردد این منطقه به وسیله آرگیشتی یکم، پادشاه اورارتو 782 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. در موزه آن نیز یافته های باستان شناسی منطقه از جمله چندین شیشه، دستبندهای برنزی، اشیای شیشه ای، سنگ های عقیق و موارد مختلف به نمایش گذاشته شده است.

عصر: استراحت کنید و از اوقات فراغت تان در پارک لذت ببرید

ایروان تعداد زیادی پارک دارد که می توانید در اوقات فراغت تان از آرامش و زیبایی شان لذت ببرید. یکی از پرطرفدارترین آن ها برای نزدیک شدن به طبیعت، پارک عاشقان (عشاق) است. این پارک یکی از قدیمی ترین پارک های شهر است و گل آرایی زیبای ژاپنی، چند آبشار و تالاب دارد. می توانید یک غذای سبک مثل ساندویچ با خود ببرید یا حتی برای پیک نیک راهی پارک عاشقان شوید و در عین حال از آرامشی که در آن حکم فرما است، لذت ببرید.

شب: سفر خود را در ساختمان ایروان پلازا به سرانجام برسانید

شب های ایروان بسیار خاطره انگیز است. شما می توانید به بار El Sky در طبقه آخر ساختمان ایروان پلازا بروید و از منظره پانورامیک از شهر در شب و بعلاوه موسیقی زنده لذت ببرید.

در این مطلب فقط به مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر اشاره شد. اما اگر فرصت زیادی داشتید، می توانید برای برنامه ریزی سفر خود و بازدید از تمامی تماشای های مرکز ارمنستان، لیست کاملی از جاهای تماشای ایروان را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / inyerevan.blogspot.com / theculturetrip.com
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 2058

به "تور ارمنستان: راهنمای گردش 48 ساعته در ایروان، مرکز ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: راهنمای گردش 48 ساعته در ایروان، مرکز ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید