دمنوشی که بی خوابی و افسردگی را از شما دور می نماید

به گزارش مجله آراد، باشگاه خبرنگاران/ چای اسطوخودوس دارای طبع گرم و خشک است و در درمان بسیاری از بیماری ها مانند میگرن، زکام، آسم، برونشیت، انواع رماتیسم و اگزما تاثیر زیادی دارد.

دمنوشی که بی خوابی و افسردگی را از شما دور می نماید

حتی این گیاه به عنوان مسکن و آرام بخش برای تقویت سیستم عصبی و سلول های مغز مفید است و شستشو دهنده کلیه هاست. متخصصان طب سنتی در ایران، چین و هند توصیه می نمایند تا افراد روزانه یک فنجان از این دمنوش را به منظور بهبود بسیای از بیماری ها مصرف نمایند.

یکی از مهم ترین خواص چای اسطوخودوس این است که می تواند برای برطرف اضطراب، استرس، بی خوابی و افسردگی تاثیر زیادی داشته باشد همچنین مطالعات نشان داده است که مصرف روغن اسطوخودوس برای کاهش درد ناشی از تزریق زیر جلدی مفید است.

مطالعات علمی ثابت نموده است که گیاه اسوخودوس برای برطرف مسائل گوارشی مانند سوهاضمه، معده عصبی و مصرف روغن آن در پیشگیری از زخم معده تاثیر فوق العاده ای دارد.

مطالعات دیگر در این زمینه نشان داده است که اگر دچار اختلالات بی خوابی هستید و شب ها چندین بار از خواب برمی خیزید برای برطرف این مشکل بهتر است هر شب قبل از خواب یک فنجان از آن را بنوشید تا خوابی راحت و بی دغدغه را تجربه کنید.

برای آماده سازی این چای بهترین گزینه این است که یک قاشق چای خوری از برگ خشک شده این گیاه را در داخل یک فنجان آب جوش بریزید و سرفنجان را با درپوش ببندید تا کمتر از 10 دقیقه دم بکشد و قابل مصرف باشد.

اگر دچار کوفتگی و درد های ناشی از ضرب دیدگی شدید حتما از کمپرس جوشانده این گیاه بهره ببرید. نحوه تهیه این کمپرس به این صورت است: 3 تا 4 غذاخوری از این گیاه خشک شده را با دو لیوان آب ترکیب نموده و سپس روی حرارت قرار دهید و بعد از گذشت 10 دقیقه جوشانده آنرا از صافی رد نموده و اجازه تهید به صورت کامل سرد گردد اگر به طور کامل سرد نگردد عواقب جبران ناپذیزی همانند خونریزی های زیر پوستی برای شما به همراه خواهد داشت؛ بنابراین با استفاده از پارچه نخی حتما این کمپرس را روی محل ضرب دیدگی قرار دهید.

عملکرد های طلایی برای نوشیدن اسطوخودوس

متخصصان طب سنتی توصیه می نمایند برای تقویت معده بهترین گزینه مصرف چای اسطوخودوس است؛ خواص مفید درون چای اسطوخودوس موجب پاک سازی کبد خواهد شد؛ به همین منظور استفاده از آن در بهبود بسیاری از بیماری ها موثر و مفید است.

برای درمان سرفه و بهبود تنگی نفس مصرف جوشانده این دمنوش توصیه می گردد همچنین برای درمان خواب رفتگی و درد عضلات متخصصان طب سنتی نوشیدن این چای را توصیه می نمایند.

به عقیده متخصصان سنتی چین نوشیدن چای اسطوخودوس موجب بهبود حالت تهوع می گردد؛ برای تنظیم ضربان قلب و کنترل تپش قلب نوشیدن این چای مفید و موثر خواهد بود؛ از آنجایی که اسطوخودوس به کاهش تشنج و اسپاسم یاری می نماید بنابراین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1090

به "دمنوشی که بی خوابی و افسردگی را از شما دور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمنوشی که بی خوابی و افسردگی را از شما دور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید