در ملاقات رئیس جمهور ارمنستان با بن زاید چه گذشت؟

به گزارش مجله آراد، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری ارمنستان در سفر به امارات با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی ملاقات و درباره مسایل گوناگون از جمله اوضاع قره باغ گفت و گو کرد.

در ملاقات رئیس جمهور ارمنستان با بن زاید چه گذشت؟

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

خبرگزاری رسمی امارات (وام)، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان و محمد بن زاید، معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات در ابوظبی همکاری های میان دو کشور را آنالیز کردند.

در این نشست که طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات نیز حضور داشت، دو طرف درباره موضوع های مختلف از جمله روابط و همکاری های دو کشور و راه های گسترش آن و نیز تحولات منطقه و دنیا بحث و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، آنالیز همکاری های مالی و سرمایه گذاری با هدف توسعه و پیشرفت دو کشور از دیگر محورهای مهم گفت و گوی رئیس جمهوری ارمنستان و ولیعهد امارات بود.

سرکیسیان و بن زاید همچنین در این ملاقات در خصوص موضوع های مورد علاقه مشترک از جمله کوشش دو کشور برای مقابله با چالش دنیای ویروس همه گیر کرونا و افزایش همکاری ها در این زمینه گفتگو کردند.

گفت و گو درباره تحولات آسیای میانه و قفقاز از دیگر مباحث مطرح در این ملاقات بود و در این راستا ولیعهد ابوظبی از توافق آتش بس جامع میان ارمنستان و آذربایجان ابراز رضایت کرد و آن را گامی به سوی صلح و ثبات در منطقه قفقاز دانست.

سرکیسیان نیز قدردانی خود را از بن زاید برای حمایت های امارات از ارمنستان اظهار داشت.

امارات متحده عربی یکی از مخالفان ترکیه در مسایل منطقه ای محسوب می گردد . با توجه به حمایت تمام قد ترکیه از جمهوری آذربایجان در جریان مناقشه اخیر قره باغ که به آزادی بخشی از مناطق اشغالی منجر شد می توان نزدیک شدن ارمنستان به ابوظبی هم در چارچوب رقابت های منطقه ای میان ابوظبی و آنکارا تعریف گردد .

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1385

به "در ملاقات رئیس جمهور ارمنستان با بن زاید چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات رئیس جمهور ارمنستان با بن زاید چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید