آذربایجان 2 پهپاد ارمنستان را سرنگون کرد

به گزارش مجله آراد، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام نمود دو پهپاد ارمنستان را که در حال اجرا ماموریت شناسایی و جمع آوری اطلاعات بر فراز خاک آذربایجان بودند، ساقط نموده است.

آذربایجان 2 پهپاد ارمنستان را سرنگون کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، وزرات دفاع آذربایجان اظهار داشت دو پهپاد ارمنستان در حالی که بر فراز مواضع آذربایجان در حال اجرا ماموریت پرواز شناسایی و جمع آوری اطلاعات بودند، ساقط شدند.

به گزارش روزنامه ینی شفق ترکیه، به گفته این وزارتخانه، نیرو های آذربایجانی یکی از این پهپاد ها را در خطوط مقدم جنوبی نزدیک شهر آغ دام جمهوری آذربایجان هدف قرار دادند. پهپاد دیگر هم هنگام ماموریت جمع آوری اطلاعات در شمال منطقه تووز سرنگون شد.

تنش نظامی بین باکو و ایروان یکشنبه هفته گذشته شروع شد و منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیرو های دو طرف شد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بی نتیجه بوده است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با دعوت از دو طرف به آرامش، از آمادگی خود برای میانجیگری جهت حل مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان و حل بحران قره باغ کوهستانی خبر داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1138

به "آذربایجان 2 پهپاد ارمنستان را سرنگون کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان 2 پهپاد ارمنستان را سرنگون کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید