درخواست دانشمندان اروپایی برای استراتژی جدید و هماهنگ برای مهار کرونا

به گزارش مجله آراد، حدود 300 دانشمند و محقق اروپایی در بیانیه ای خواهان در پیش دریافت استراتژی جدید و هماهنگ برای پایین آوردن آمار بالای مبتلایان به کرونا در سراسر این اتحادیه شدند.

درخواست دانشمندان اروپایی برای استراتژی جدید و هماهنگ برای مهار کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر در مطلبی نوشت: کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش و ایتالیا تنها کشورهایی در اتحادیه اروپا نیستند که این روزها تشدید محدودیت های کرونایی برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده اند.

چندی پیش وقوع یک قرنطینه موردی در آلمان نتوانست به کاهش آمارهای مبتلایان منجر گردد و این کشور ناچارا قرنطینه سراسری سختی را تا 10 ژانویه مد نظر قرار داده است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل حالا جمعی از دانشمندان و محققان اروپایی در بیانیه مشترکی که در نشریه پزشکی لنست چاپ شده است خواهان در پیش دریافت استراتژی جدید کرونا برای پایین آوردن آمارهای مبتلایان جدید در سراسر اروپا شدند. این بیانیه از طرف 300 دانشمند و محقق اروپایی تنظیم شده است.

این محققان دستیابی به هدف ابتلای حداکثر 10 نفر در هر یک میلیون نفر در روز برای سراسر اروپا را پیشنهاد دادند.

محققان اروپایی با تاکید بر اینکه کشورهای مختلف قرنطینه را در پیش گرفته اند اما نه به صورت همزمان تاکید کردند که به این ترتیب ویروس ها دوباره می توانند منتقل شوند. بر این اساس با توجه به باز بودن مرزها هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی آمار مبتلایان را کاهش دهد بنابراین یک اقدام هماهنگ و مشترک ضرورت دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا کشورهای اروپای یکی پس از دیگری طرح قرنطینه و تشدید محدودیت ها را در پیش می گیرند.

اتریش و ایتالیا هم برای مهار کرونا قرنطینه جدیدی را در دستور کار قرار داده اند. نخست وزیر ایتالیا اعلام نموده که این قرنطینه قبل از کریسمس در کشورش اجرایی می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صدر اعظم اتریش هم اعلام نموده که برای مهار کرونا از 26 دسامبر تشدید محدودیت ها و قرنطینه سومی را در کشور اعمال خواهد نمود. بر این اساس مدارس در این کشور تا 25 ژانویه تعطیل خواهد بود.

شمار مبتلایان به کرونا در اروپا در ماه های اخیر به شدت افزایش پیدا نموده و رکوردهای جدیدی در موارد مرگ ها و مبتلایان روزانه در بسیاری کشورها ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: aradbld.ir شناسه مطلب: 1522

به "درخواست دانشمندان اروپایی برای استراتژی جدید و هماهنگ برای مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دانشمندان اروپایی برای استراتژی جدید و هماهنگ برای مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید